Beantwoorden
eddytje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Handje vol! It's your eighth party! It's your fifth party! Primeur!

Geen spam in de spamfolder

Hallo, ik krijg sinds een paar dagen totaal geen spam meer binnen. Die blijft volledig leeg. Maar het gebeurt wel al eens dat er een bericht in de spam terecht komt die daar niet hoort. Daarom kijk ik steeds de spam na of daar geen bericht in zit dat er niet hoort alvorens alles te verwijderen. Iemand enig idee hoe het kan komen dat de spam plots volledig leeg blijft? Mvg

Titel gewijzigd door Dante (mod) | Vorige titel: Spam verdwenen. Ik krijg al twee dagen totaal geen spam

 

45 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Geen spam in de spamfolder

De vraag die je je moet stellen; is er een mail die je verwacht had die je niet gekregen hebt?

Indien het antwoord nee is, dan is er toch geen probleem? Telenet heeft waarschijnlijk eindelijk z'n spamfilter aangescherpt waardoor er minder spam door geraakt. Dat wil daarom nog niet zeggen de emails die je verwacht niet meer gaan doorkomen.

Indien er toch verwachte mails niet aangekomen zijn, dan neem je contact op met de Klantendienst om te melden dat er een probleem is met de spamfilter. In dat geval zou de verzender van de email ook een melding moeten krijgen dat je email niet afgeleverd werd.

Ook ik heb sinds 2 dagen (gelukkig) geen spam meer aangekregen. Dus er is een algemene aanpassing geweest.

Als je het echt niet vertrouwt kan je in MyTelenet ook antispam proberen uitschakelen voor je mailbox, Beheer je mailbox


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Clementine
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Geen spam in de spamfolder

Sinds gisteren 26/1/24 ontvang ik geen spamberichten meer in de Spamfolder van Webmail Telenet (behalve 1 met als afzender noreply@telenet.be maar met een vreemde URL en als inhoud dat het een verdacht bericht was, dus eerder een phishingbericht).  Voordien ontving ik er tientallen.  Op zich is dat niet erg, integendeel.  Zo hoef ik al die aanbiedingen van airfryers, thuisbatterijen en Oekraiense schoonheden niet zelf te deleten.  Enige probleem is dat ik die folder dagelijks opschoon en toch af een toe een niet-spambericht tegenkom, zoals bvb. melding van Bpost dat een pakje in de pakjesautomaat zit.  Iemand een idee ?  Heb geen instellingen gewijzigd, althans niet bewust.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen spam in de spamfolder

Ik ondervind eigenlijk net hetzelfde. Totaal niks spam meer, voordien hopen spam met af en toe een onterechte ertussen.

En ik deel de "angst" dat die onterechte spams nu ook verdwenen zijn ... En nee, ik kan niet zeggen dat ik die bepaalde mails verwacht, het is heel random, dus ik kan niet afkomen met "ik verwacht die en die mail en die komt maar niet ...".

Ik kan dus enkel maar hopen dat de "nieuwe" spamfilter zijn werk correct doet en dat er dus geen false positives mee verdwijnen ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Franka49704
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
De vlam zit erin. Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Geen spam in de spamfolder

Ik heb net hetzelfde ondervinden, dagelijks tientallen spam mail van vanalles en nu plots niets meer! Op voorwaarde dat deze verstrenging op intitiatief van Telenet zelf is gebeurd (want ikzelf heb hier niets voor ondernomen) en ook op voorwaarde dat je hierdoor geen echte mails mist, kan ik hier alleen maar blij mee zijn! Alleen zou het fijn zijn dat Telenet een simpele mail stuurt met wat info, dat kan toch niet zo moeilijk zijn?

Clementine
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Geen spam in de spamfolder

Ter info: vandaag pakje van Bpost geleverd in het postkantoor.  Geen mail gezien.  Dergelijke mails van Bpost kwamen al een tijdje in mijn spamfolder en dat was dus o.a. één van die onterechte.  Heb gelukkig verwittiging gekregen van verzender en heb de app van Bpost. 

Gverlies
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Follow the reader, reader! It's your eighth party! Leesbeest! Mooi, mooi!

Geen spam in de spamfolder

De vraag de ik me stel is : zijn er mails die ik niet verwacht maar die wel belangrijk zijn, ‘per ongeluk’ weggefilterd zijn door de spamfilter? Of stel dat ik een mail verwacht van onze immer snel werkende overheid, waar hun reactie soms weken op zich laat wachten, weet ik dan of hij nog moet komen, of is hij in de spam verdwenen? Alle mails die volgens telenet spam waren, kregen [SPAM] in het onderwerp, die werden automatisch naar mijn spamfolder afgeleid, en ik controleerde die elke dag. Daar heeft telenet iets aan veranderd zonder de klanten op de hoogte te brengen of zonder een woord van uitleg in de help pagina’s. Dat is het probleem

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen spam in de spamfolder

Ik had vandaag plots opnieuw één (1) mail in de spamfolder. En het was een terechte kwalificatie, het was inderdaad spam.

Toch vreemd allemaal ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen spam in de spamfolder

Het echte probleem is:

  • er misdadigers zijn die vals mails sturen
  • klanten klagen dat er valse mails in hun bus komen
  • de hoeveelheid valse mails en terechte mails is in een wanverhouding in het sterke nadeel van de goede mails
  • de misdadigers gebruiken de technieken van ondernemingen die hun mails via een omweg versturen (vb. netweters mail is een onrechtstreekse versturing)
  • door die gelijkheid aan gebruikte technieken is het onmogelijk om een 100 % correcte filter te hebben.
  • als een mail naar mij verstuurd wordt, heeft niemand het recht om die in te houden, wat wel mag, kan en moet is dat een mail geweigerd kan worden en dat de afzender hierdoor een bericht krijgt dat die mail niet bezorgd werd. Het probleem is dat bij die onrechtstreekse versturing het bericht van niet bezorging enkel bij de tussenpersoon beland en het verzendadres is dan doorgaans ook nog eens no-replay adressen.
  • niettegenstaande dat niemand het recht heeft om mail voor mij bestemd in te houden, ben ik toch blij dat ik een aanzienlijk deel nooit zal zien en dat de spam diek ik krijg dan relatief beperkt is.
  • een aantal klanten wensen dat telenet (en elke mailprovider) alle spam tegenhoudt, en ergeren zich omdat telenet volgens hun niet genoeg doet.

Spam gaat met golven., van veel naar weinig tot niets en dan soms en dan terug veel. Misdadigers letten ook op hun broodwinning. Gaat het niet meer, dan zoeken ze een andere methode.

William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 94
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Geen spam in de spamfolder

Hier hetzelfde probleem, geen spam meer (of toch heel weinig) sinds een paar dagen.

Als dit echt een wijziging is die Telenet gedaan heeft, zouden ze dit toch best aankondigen, anders denken we dat er iets mis is in onze configuratie (ik kreeg op sommige dagen 10-tallen spam emails).
Soms zaten tussen die spams toch correcte emails en ik vrees dat ik die nu ook zouden kunnen verloren gaan...

Je vraag: "is er een mail die je verwacht had die je niet gekregen hebt?" houdt niet veel steek vind ik..., er zijn toch heel wat emails die je niet verwacht? (en die toch geen spam zijn).

 

Gverlies
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Follow the reader, reader! It's your eighth party! Leesbeest! Mooi, mooi!

Geen spam in de spamfolder

En vandaag had ik 1 mail in mijn spamfolder. En die mocht er ABSOLUUT NIET instaan. Vandaar dat de oplossing van telenet tot een tijdje terug voor mij perfect werkte : telenet markeert de mails die zij als spam zien als [SPAM], ik laat die via een mailrule in mijn spamfolder komen, en ik bekijk die dagelijks. 

Gverlies
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Follow the reader, reader! It's your eighth party! Leesbeest! Mooi, mooi!

Geen spam in de spamfolder

En ik had er vandaag ook 1, maar dan wel een die onterecht als spam gelabelled werd. Dus ik vertrouw het nieuwe systeem voor geen haar

William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 94
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Geen spam in de spamfolder

"Als je het echt niet vertrouwt kan je in MyTelenet ook antispam proberen uitschakelen voor je mailbox, Beheer je mailbox"...

Ik zie 2 opties in "Beheer je mailbox": 

- verplaats spam naar spamfolder (die aanstaat bij mij).

- toon spam in onderwerp

Er komt geen spam in mijn spamfolder (vroeger dagelijks)..., voor de zekerheid ga ik toch de optie "toon spam in onderwerp" eens aanzetten, maar ik denk niet dat enig verschil gaat uitmaken...

@Suzy , is het echt niet mogelijk om uit te vissen of er recentelijk iets (belangrijks) veranderd is aan die spamfilters? Het zou ons alleszins geruststellen. Ikzelf wacht bvb. op een paar emails en ik weet niet of ze verstuurd zijn (en niet door de spamfilter geraakt zijn) of niet... Moet ik nu echt die verschillende instanties contacteren? (per telefoon dan...)

 

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Geen spam in de spamfolder

Ik zie een "switch" (moderne visualisatie van een checkbox) boven die twee opties. Jij niet dan?

WG94_0-1707216274588.png

 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 94
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Geen spam in de spamfolder

Ja hoor, ik zie de switch, maar die heb ik nu al een paar keer "geswitched"..., maakt geen verschil, geen spam in de spamfolder en geen email met spam in het onderwerp...