Beantwoorden
eddytje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Handje vol! It's your eighth party! It's your fifth party! Primeur!

Geen spam in de spamfolder

Hallo, ik krijg sinds een paar dagen totaal geen spam meer binnen. Die blijft volledig leeg. Maar het gebeurt wel al eens dat er een bericht in de spam terecht komt die daar niet hoort. Daarom kijk ik steeds de spam na of daar geen bericht in zit dat er niet hoort alvorens alles te verwijderen. Iemand enig idee hoe het kan komen dat de spam plots volledig leeg blijft? Mvg

Titel gewijzigd door Dante (mod) | Vorige titel: Spam verdwenen. Ik krijg al twee dagen totaal geen spam

 

45 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Geen spam in de spamfolder

Als je de switch uitgeschakelt, dan zou (eens er nieuwe spam toekomt) deze in je mailbox moeten verschijnen (dus niet in de spamfolder) en zonder SPAM in het onderwerp. Dat schakelt beide opties uit.

Natuurlijk als Telenet de SPAM al eerder tegen gehouden heeft dan zal er waarschijnlijk niet veel veranderen.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TonyC
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Geen spam in de spamfolder

Hier wordt door sommigen nogal lichtjes overgegaan vind ik.

 

Feit is dat er nu en dan mails onterecht als SPAM worden aanzien (bvb door een bepaald onderwerp of zo). Vroeger keek ik regelmatig (zoals anderen hier) mijn spam-folder na en nu en dan kon ik inderdaad een onterecht gemerkte spam herkennen en die in mijn inbox slepen.  En neen, je weet veelal niet of je een bepaalde mail van iemand moet krijgen.

Dus, zoals het nu is opgezet zullen er heel veel mails onterecht verloren gaan.

William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 94
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Geen spam in de spamfolder

Volledig akkoord, en Telenet zou op zijn minst kunnen zeggen wat ze precies gedaan hebben...

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Geen spam in de spamfolder

Ik denk dat jullie onderschatten wat de gemiddelde mailprovider tegenhoudt van mails (al dan niet spam, want je kan altijd een foutpositief hebben).

Er worden ontzettend veel mails geweigerd door de ontvangende mailservers, zonder dat de eindgebruiker hier ooit iets van merkt dat is echt niet eigen aan Telenet. In normale omstandigheden krijgt de verstuurder hier dan ook altijd proper een melding van (de ontvanger niet, want dan was het uiteraard niet tegen gehouden) zodat die kan voorkomen dat zijn/haar mails in de toekomst geweigerd worden.

 


@William_L  schreef:

Volledig akkoord, en Telenet zou op zijn minst kunnen zeggen wat ze precies gedaan hebben...


Eén adres; de klantendienst: Contact. Je kan ook meteen voor een 'klacht' gaan: Ontevreden? Laat het ons weten.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Crispin95
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Geen spam in de spamfolder

Beste, hier ook al geen SPAM berichten meer gevonden op de Telenet Webmail wat mooi is, maar spijtig genoeg ook al gezien dat sommige nuttige en nodige mails bij mij NIET meer doorkomen.

Voorbeelden van e-mails die totaal NIET meer te zien/vinden zijn op de webmail:

1. Van het buurtnetwerk HOPLR (hoplr.com)

2. Verwittigingen van pakjes onderweg bij GLS (gls-group.com)

Telenet via Whatsapp al gecontacteerd maar kennelijk begrijpen die het probleem niet. Iemand enig idee voor een andere aanpak ?

Crispin

 
 
 
 
JanVrb
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Geen spam in de spamfolder

Eens geprobeerd met een test spam bericht (GTUBE Generic Test for Unsolicited Bulk Email) vanaf een gmail account naar mijn telenet-, outlook- en gmail adres.

- Bij outlook kwam deze in de 'ongewenste email' terecht: OK

- Bij gmail kwam die in 'Postvak in' terecht: net erkend als spam, maar toch ontvangen

- Bij telenet kwam die in geen enkele folder terecht: NIET ok, je weet het gewoon niet dat je (eventuele) spam ontvangen hebt.

De verzender bij gmail (via webmail) krijgt wel een bericht terug dat de ontvangende (telenet)server het bericht geweigerd heeft: 

'552 5.2.0 kcxq2B03o1TaosZ01cxqik Your message is considered spam '

Zelfde test bij andere - niet gmail - email provider: ik kreeg zelfs geen bericht terug: dat is helemaal niet ok: noch ontvanger noch verzender weten van iets.

 

Gverlies
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Follow the reader, reader! It's your eighth party! Leesbeest! Mooi, mooi!

Geen spam in de spamfolder

Ik heb de vraag ook gesteld aan Telenet, en het zou een technisch probleem zijn, ze zoeken nog naar een oplossing

Gverlies
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Follow the reader, reader! It's your eighth party! Leesbeest! Mooi, mooi!

Geen spam in de spamfolder

Ik heb mijn spamfilter afgezet, en er komt niets binnen (ik zou nu toch al een 50-tal spammails moeten gekregen hebben)

Gverlies
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Follow the reader, reader! It's your eighth party! Leesbeest! Mooi, mooi!

Geen spam in de spamfolder

Ik onderschat niets, en het is goed dat er spamfilters zijn. Maar zelfs na het afzetten van mijn spamfilter krijg ik geen spam binnen. Dit is op zijn zachts gezegd verontrustend. En ook al zou het zo zijn, dat de afzender dan een melding krijgt dat ze spam verstuurd hebben, wie zegt me dat dat niet in hun spamfilter verdwijnt? Mijn communicatie met een aantal instanties verloopt via mail, en op dit moment kan ik niet zeker zijn dat al hun mail doorkomt. Problematisch …

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen spam in de spamfolder

Ja, dat kan zeer problematisch zijn.  Je zal dat probleem hebben bij die instanties die hun mail verzenden via een dienstenbedrijf. De verzender weet het niet. Het dienstenbedrijf weet het ook niet. Enkel met goede samenwerking kan het opgelost worden door het dienstenbedrijf. Principieel ben ik het volledig eens dat alle mail die naar mij verstuurd wordt in mijn bus moet komen. Niemand heeft het recht om te beslissen wat ik wel dan niet mag krijgen. Naast zij die dit standpunt delen is er een grote massa die steen en been klaagt als ze spam krijgen, zelfs in hun spamfolder.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen spam in de spamfolder

Inderdaad haast onbegrijpelijk. Waar is de spamfolder anders voor uitgevonden ...

Het is goed dat een provider alles doet om spam correct te detecteren, maar laat hem dan aub in de spamfolder komen zodat de bestemmeling het laatste woord erover heeft.

Indien niet zijn de "false positives" met zekerheid verloren voor de bestemmeling. En dikwijls zonder dat de afzender dit weet zodat er al snel "misverstanden" kunnen ontstaan.

Tenslotte, een false positive in uw spamfolder vinden is niet leuk, maar wel veel beter dan die mail nooit krijgen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TonyC
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Geen spam in de spamfolder

Personen die mails hebben verstuurd die onterecht als spam worden aanzien worden daarvan niet op de hoogte gebracht. Dit kan dus niet.

 

Klacht naar Telenet verstuurd

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 534
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Geen spam in de spamfolder

We hebben dit onderwerp de afgelopen dagen mee opgevolgd. Ook via andere kanalen heeft Telenet hier namelijk vragen over gekregen. Dit werd onderzocht en er is ook een reden waarom het gedrag gewijzigd is. We geven jullie graag iets meer kadering.

Telenet heeft een aanpassing geïmplementeerd een 2-tal weken geleden. Vanaf nu wordt spam (waarvan we zeker zijn dat het spam is) tegengehouden op een ander level. Voorheen werd praktisch (bijna) alles doorgelaten en afgeleverd in jullie spamfolder of inbox. De aanpassing die werd ingevoerd, ging initieel zorgen voor een 75% vermindering in spam volume, maar blijkbaar heeft het een grotere afname als gevolg. Het lijkt erop dat spammers het nu ook minder proberen, omdat ze door hebben dat er iets gewijzigd werd aan Telenet-zijde.

IT bevestigde trouwens ook dat e-mails waar ze niet 100% zeker van zijn dat het spam is, nog altijd worden afgeleverd in jullie mailbox (in de spam folder of in de inbox met de markering [SPAM]). Dit is een positieve evolutie, want nu kan je als klant makkelijker de "false positives" eruit filteren, omdat deze sneller in het oog zullen springen.

Telenet heeft niet proactief over deze aanpassing gecommuniceerd, omdat men niet had verwacht dat de afname van spam zo significant ging zijn. Hopelijk beantwoord dit veel van jullie vragen en neemt dit jullie bezorgdheden weg.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

norbert3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Geen spam in de spamfolder

Ik vind het niet normaal dat de spammails niet meer terechtkomen in de spamfolder , we hebben er geen controle meer over, want er kwamen regelmatig gewone mails terecht in deze en nu zijn we niet zeker dat we alle mails binnen krijgen .

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 534
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Geen spam in de spamfolder


@norbert3  schreef:

Ik vind het niet normaal dat de spammails niet meer terechtkomen in de spamfolder , we hebben er geen controle meer over, want er kwamen regelmatig gewone mails terecht in deze en nu zijn we niet zeker dat we alle mails binnen krijgen .


@norbert3 zoals we hierboven al aangaven wordt enkel spam die 100% zeker aanzien wordt als spam tegenhouden. Al de rest (waar het systeem het niet zeker van weet) zal nog steeds in jouw spamfolder terecht komen, net zoals voorheen. Dan kan je zelf als klant nog bepalen of het terechte spam is of niet. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.