Beantwoorden
gardevil
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
O dierbaar België.. Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

Sinds een paar maanden heb ik het fenomeen dat gewenste e-mails steevast in mijn spammap terechtkomen, niettegenstaande ik deze ELKE keer aanmerk als geen spam.

 

Ik krijg het niet voor elkaar om deze in de juiste (in-map) te doen belanden. Of ik nu de mail markeer als 'niet spam', ik een regel hiervoor maak, het domein van, de afzender als veilig markeer of ......

 

Zelfs mails van de website die ikzelf beheer komt in de spambak terecht. 

 

Iemand een oplossing?

 

 

0 Likes
75 reacties
JongeKet
Freshman Meerweter
Berichten: 50
Say what?! On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

Het is niet genoeg dat je deze mails bij de veilige afzenders zet. Je moet ook jouw e-mail instellingen bij Telenet nakijken,(via de Telenet webmail https://login.prd.telenet.be/openid/login). Ik weet niet of je dit al geprobeerd hebt.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2272
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

Als ge niet tevreden bent met de SPAM filter van Telenet , dan is het toch heel eenvoudig : Telenet bied u de mogelijkheid om deze SPAM filter uit te schakelen.

Daarna kan je uw eigen SPAM filter breien naar uw persoonlijke behoeften.

BTW : Telenet bied u ook de mogelijkheid de spamfilter de spammails te laten merken met SPAM en gewoon in de INBOX te laten toekomen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5248
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

@Padalby

 

Hier bestaat een uitdrukking voor: don't have a cow...

 

Probeer rustig te blijven; dat is beter voor je gezondheid.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2272
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

Als men met meerdere mensen steeds op dezelfde nagel blijven kloppen dan ...

Maar ik blijf erbij dat dit een oplossing is voor hun problemen. Waarom moeten anderen altijd de problemen oplossen terwijl je toekijkt.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5224
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

@Padalby 

Ga naar mijn Telenet en beheer uw mailboxen.  Je kan de anti-spam uitzetten. Als die aanstaat, heb je de keuze tussen het enkel toevoegen van [spam] in het onderwerp of het verplaatsen in de spamfolder.

Hoe het ook was in het verleden is een herinnering. De problemen van nu los je op met de mogelijkheden van vandaag.

Controleer ook eens in de webmail van Telenet oner instellingen, e-mail regels wat er staat onder e-mail regels voor binnenkomende berichten.

0 Likes
gardevil
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
O dierbaar België.. Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

Maakt geen enkel verschil, nog steeds blijven gewenste mails in de spambox komen. 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2272
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

@gardevil 

Als ge de spamfilter van Telenet uitgeschakeld hebt en er komen nog mails in de SPAM terecht dan is het uw eigen mailprogramma die ze daar zet.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
gardevil
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
O dierbaar België.. Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

Ik werk met webmail dus .....

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5224
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.


@gardevil  schreef:

Maakt geen enkel verschil, nog steeds blijven gewenste mails in de spambox komen. 


Dat is een duidelijk antwoord. Het is misschien iets productiever indien je zou melden wat je juist gedaan hebt en hoe je instellingen staan.

Of een aanpassing van je instellingen effect heeft of niet, kan je enkel zien met nieuwe mails. Geen enkele instelling zal je mails van je spamfolder verhuizen naar de inbox.

In de veronderstelling dat:

  1. je in mijn Telenet de spamfiler van de bewuste mailbox ofwel op Uit gezet hebt, ofwel op aan met de optie om [spam] toe te voegen aan het onderwerp;
  2. je in je webmail geen enkel regel hebt die spam verplaatst van de inbox naar de spam folder;

dan neem je best contact op met Telenet want dan is er een communicatie probleem tussen enerzijds uw Mijn Telenet en uw webmail. Vermits het hier gaat om een communicatie tussen twee systemen is het best mogelijk dat dit niet in werkelijke tijd (real time) uitgevoerd wordt. 

 

Als je de instellingen aanpast, en je gaat onmiddellijk daarna naar de webmail, is het evident dat je nog geen effect kunt zien. Met webmail haal je geen mails binnen, je bekijkt enkel de mails die reeds binnen zijn. Je kan dus enkel controleren met mails die na uw aanpassing ontvangen zijn.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5202
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

@Janneke_Dust 

 

Het gaat er niet om dat ik tevreden ben of niet van e spamfilter van Telenet.? Die is trouwens best OK. Het gaat er mij om dat wanneer ik die spamfilter vertel dat hij mails van van MrX of MadamY mag vertrouwen en moet doorlaten dat hij dat vertikt.

 

En @sb , nee, alles doorlaten met "SPAM" ervoor vind ik geen optie .Daarvoor komt er teveel spam binnen die terecht wordt tegengehouden. Tenzij dat Thunderbird die dan alsnog als spam herkent en opzij zet. Dat heb ik nog niet getest.

 

Los daarvan lees ik mijn mails ook op de foon, en dat is met de ingebouwde mailclient van Samsung. Met IMAP (de PC thuis is met POP3). Als ik op de foon een mail in de vuilbak gooi staat in mijn webmail ook in de vuilbak, maar dat is, denk ik, een logisch gevolg van IMAP.

 

Indien ik alle mails zou doorlaten met "SPAM" ervoor heb ik dus dubbel werk ...

 

Begrijp je nu waarom ik het zo enorm vervelend vind dat die functie "te vertrouwen afzender/domein" niet werkt?

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5202
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.


@JongeKet  schreef:

Het is niet genoeg dat je deze mails bij de veilige afzenders zet. Je moet ook jouw e-mail instellingen bij Telenet nakijken,(via de Telenet webmail https://login.prd.telenet.be/openid/login). Ik weet niet of je dit al geprobeerd hebt.


Waar wil je met die link naartoe? Ik krijg daar alleen maar een foutmelding ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5202
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.


@janne_man  schreef:

... knip ...

Hoe het ook was in het verleden is een herinnering. De problemen van nu los je op met de mogelijkheden van vandaag.

... knip ...


Wel, dat is nu net wat ik al de hele tijd aankaart. De mogelijkheid van vandaag, een adres of domein als betrouwbaar aanduiden zodat de spamfilter die mails doorlaat werkt gewoon niet. En dat is dus niet leven in het verleden ... Dat is de huidige realiteit.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5224
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

@StefaanH  Het navolgende heb ik niet getest of verder uitgezocht.

Ik denk dat indien ik in uw geval zou zijn, dan zou ik enkel het vermelden van spam toelaten. Vervolgen zou ik eigen regels gebruiken om de echte spam te verplaatsen naar de spamfolder.

 

Voor zover ik tot nu toe begrepen heb, wordt de spamfilter uitgevoerd bij het binnenkomen van e-mail. Als de spamfilter de opdracht heeft de mail te verplaatsen naar de spamfolder, dan kan je enkel manueel verplaatsen van spamfolder naar inbox (het kan ook met een regel die je op een folder uitvoert, maar dit is voor u geen oplossing want je bekijkt je e-mail niet met webmail).

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5224
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.


@StefaanH  schreef:

...
De mogelijkheid van vandaag, een adres of domein als betrouwbaar aanduiden zodat de spamfilter die mails doorlaat werkt gewoon niet. ...

Ik begrijp de functie van betrouwbaar in de instellingen van webmail anders dan jij. Op basis van de omschrijving die er staat betekent dit dat ik enkel van vertrouwde correspondenten de blijlagen (of enkel afbeeldingen?) automatisch binnengehaald. @Suzy kan jij eens de juiste betekenis achterhalen?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5202
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

@janne_man  en @sb 

 

Ik kan het eens proberen met "markeren als spam" en doorlaten om dan te zien wat TB ermee doet. Of de mail client van Samsung op mijn foon er iets mee gaat doen .. Ik weet eigenlijk niet of die mail client een eigen spam filter heeft ...

 

Ik zal het eens testen.

 

Te be continued...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes