Beantwoorden
daywalker_be
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Gigantische hoeveelheden ongewenste email in postvak in

Sinds enkele weken krijg ik gigantische hoeveelheden ongewenste email in mijn postvak in.  Ik stelde al regels op om deze allemaal automatisch te laten verplaatsen naar de prullenbak en te laten verwijderen maar om de zoveel tijd verandert de afzender waardoor ik telkens opnieuw de regels moet vernieuwen. 

Vandaag stonden alweer 47 mails in mijn inbox en het was pas 10 uur.

Iemand enig idee waar ik de oorzaak hiervan moet zoeken? Bij mijn weten heb ik dit emailadres niet opgegeven voor dergelijke mailings met een zeer uitgebreide verscheidenheid aan onderwerpen.

 

Afmelden op de mails lijkt me niet te lukken.

ongewenste mail.png

0 Likes
15 reacties
Ex-Netweter
 

Gigantische hoeveelheden ongewenste email in postvak in

Bij deze louche mails zeker de "unsubscribe" niet gebruiken.

Zo weten ze dat deze e-mail nog in gebruik is en krijg je nog meer spam.

Misschien kan dit je nog helpen:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-werkt-telenet-anti-spam/

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/sommige-e-mails-worden-niet-als-spam-herkend-kan-ik-dat-me...

Of hier melden.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Gigantische hoeveelheden ongewenste email in postvak in

Hier net hetzelfde,elke dag meer dan 60 ongewenste email in de box

Dat is pas 'n maand of 3 geleden begonnen

Nooit op geantwoord steeds metteen verwijderd.

Zou graag mijn email adres veranderen,met een Telenet mail adres kan dit niet.

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Gigantische hoeveelheden ongewenste email in postvak in

IK heb in mijn Telenet ingesteld om spam te markeren met [SPAM] en dan in webmail een regel gemaakt om deze weg te werpen.

Omdat de spam-detectie van Telenet niet altijd werkt heb ik nog een paar extra regels gemaakt voor bepaalde afzenders en die mails ook weg te werpen.

Deze regels in webmail maken heeft het voordeel dat deze SPAMbrol niet meegeteld wordt in uw verbruik. Anders kan dit tot een aantal keer meegeteld worden omdat ik de mails krijg op mijn Desktop, tablet en 2 smartphones.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gigantische hoeveelheden ongewenste email in postvak in

Ik blijf erop hopen dat Telenet dit aan pakt na de feestdagen. Ik hou het erop dat ze momenteel op halve of nog mindere kracht werken door de feestdagen. Dit zowel bij safe on web als bij Telenet. Komt blijkbaar via een Duits IP adres.  De spammers hebben er wel hun werk van gemaakten hebben een blijkbaar een mailserver die continue draait en verstuurt. Dus laat ons hopen dat het maandag prioriteit wordt bij Telenet. Ik vraag mij eigenlijk af welke grote database die mannen eigenlijk gekraakt hebben.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Gigantische hoeveelheden ongewenste email in postvak in

Zoals al gezegd zeker niet proberen uit te schrijven. Dat is vragen om problemen.

 

Zelf krijg ik bitter weinig spam. Ik gebruik van in het begin verschillende adressen en heb nooit meegedaan aan het versturen van "grappige" e-mails. Desondanks krijg ik zo nu en dan een tiental spammails, maar dat stopt vanzelf na enkele dagen.

 

Spammers gebruiken niet noodzakelijk een database. Ik heb ooit gemerkt dat ze op goed geluk mails stuurden naar mensen met dezelfde voornaam of een variatie daarvan.

 

Ik zweer overigens bij een mailclient, Thunderbird. Die heeft een zelflerende filter en je kan die koppelen aan databases zoals SpamPal, SpamAssassin, ... Heel efficiënt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MrGuyVR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Happy New Year! Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

Gigantische hoeveelheden ongewenste email in postvak in

Idem dito, man man da houd niet op, je verwijderd / maak leeg je "spam" folder, en een uurtje nadien "BAM" weeral 45 spammails... pfff.

De spamfilter staat aan maar helaas, niets aan te doen. vroeger nooit last van gehad want men telenet e-mail gebruik ik maar zeer zelden. het melden bij telenet helpt niet tenzij het van een andere telenet klant komt "Belangrijk: Telenet kan alleen actie ondernemen tegen strafbaar gedrag van Telenet-klanten op het Telenet-netwerk. Met de e-mailheader gaan we na of de afzender Telenet-klant is. Vul deze dus zeker correct in of laad de oorspronkelijke e-mail op als bijlage.

enfin we hopen op beterschap...

Greetzzz..

0 Likes
Ex-Netweter
 

Gigantische hoeveelheden ongewenste email in postvak in

Ik gebruik ook Thunderbird zoals @sb .

Nog een tip:

Als ze mijn e-mail vragen om snel iets te bevestigen dan gebruik ik www.10minutemail.com

 

 

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Gigantische hoeveelheden ongewenste email in postvak in

Ik verwijs graag even naar dit topic
Rond de jaarwisseling was er helaas een verhoging in het aantal spam e-mails. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Gigantische hoeveelheden ongewenste email in postvak in

Ik zit hier dagelijks met 65 spam berichten

Dagelijks dezelfde zooi

Ik heb nu  h....t.....u@telenet.be

Waarom kan ik dit niet veranderen naar bijvoorbeeld    joeppriemme4@telenet.be

Dan ben ik van die spam verlost

Suzy doe eens navraag bij Telenet

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gigantische hoeveelheden ongewenste email in postvak in

Je kan toch tot 5 verschillende mailboxen aanmak.

Het is niet de schuld van Telenet dat je spam krijgt. Het is aan u om de spam te beheren. Ja, ik vind spam ook vervelend.

 

Edit: zie mijn reactie in een andere draad https://www.netweters.be/t5/E-mail/Telenet-webmail-unwanted-of-spam/td-p/81619/page/2

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Gigantische hoeveelheden ongewenste email in postvak in

Wat heb ik aan 5 verschillende mail boxen

Ik kan het officiele Telenet e-mail adres niet veranderen.Daar krijg ik dagelijks meer dan 60 spam berichten.Gewoon mijn naam omdraaien en ..............@telenet.be.

Dan kan Telenet mij nog berichten sturen.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gigantische hoeveelheden ongewenste email in postvak in

Ik denk dat ik ergens iets mis met hoe je het probleem wil opvangen. 

Ik vermoed dat hegeen jij wil (laten) doen, neerkomt op volgende stappen:

  • Je maakt een alias aan met je omgekeerde naam
  • Je maakt die alias als persoonlijke login
  • Je wist je huidige mailadres.

Ongeacht welk mailadres je zal gebruiken, zal je al je correspondenten op de hoogte moeten stellen dat je mailadres veranderd is.

 

Een nieuw e-mail box is in het begin gegarandeerd vrij van spam.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Gigantische hoeveelheden ongewenste email in postvak in

Het huidige email adres Telenet.be verwijderen,lukt niet

Een nieuw email adres Telenet.be maken

  • Je kunt dit e-mailadres niet verwijderen. We sturen je e-aanrekening naar dit e-mailadres.
  • Ze kunnen toch zien dat ik mijn mail adres verander om die nutteloze spams

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gigantische hoeveelheden ongewenste email in postvak in

Laat die toch gewoon in je spamfilter komen. Zorg er wel voor dat in geen enkel mailprogramma of app de bijlagen automatisch geopend worden en zorg eer ook voor dat nergens een lees- of ontvangstbevestiging gestuurd wordt. Zo'n diaree van spam duurt doorgaans maar een twee weken na volledige stilte van u  (stilte betekent hier dat ze uit niets kunnen opmaken dat hun mail zijn bestemming heeft bereikt).

 

Ik vermoed dat je contact moet opnemen met Telenet voor het veranderen van je mailadres voor je aanrekening. 

0 Likes