24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
Ik heb sinds drie dagen hetzelfde probleem als beschreven in deze gesloten topic: https://www.netweters.be/t5/E-mail/Gmail-probleem-met-inkomende-telenet-mail/m-p/174876
Ik heb mijn Telenet-account verwijderd en weer toegevoegd, en en dan werkt het weer voor een halve dag, maar na verloop van tijd wordt er niets meer gesynchroniseerd. Ik heb dit probleem enkel met mijn Telenet-account (niet met mijn andere mailboxen). Cache van de app al verwijderd, app geherinstalleerd, maar zonder soelaas ...
Zijn er nog mensen met dit probleem?
Dankjewel voor de info. Wel lastig...
Lijkt me een ideaal moment om over te stappen naar K-9 Mail. Moet ik zelf ook nog eens bekijken...
Edit: Bij mij lijkt het nog te werken met de Gmail app, maar ik heb intussen K-9 geïnstalleerd en 2 van de 4 accounts overgezet, dus die andere 2 doe ik later wel. Heb ik enkel Gmail voor mijn gmail.com account.
Bedankt voor de info. In het artikel waar je naar verwijst zegt men : "Het verwijderen van de update en wissen van de cache en gegevens zou het probleem verhelpen."
Aangezien ik een echte computer/GSM leek ben : hoe doe ik dit ?
Het probleem doet zich inderdaad voor na een automatische update van mijn GSM.
Bedankt
Ik heb de update al verwijderd, maar dat leverde enkel foutmeldingen op ... Het zal wachten worden op een nieuwe update, vrees ik.
Gebruik voorlopig de webmail van Telenet tot het probleem is opgelost.
Inmiddels het telenet account verwijderd en teruggezet (semi-automatisch), de settings die automatisch werden ingesteld waren niet allemaal correct.
Uitgaande mail werkte niet, poort heb ik nadien op 465 en beveiliging op SSL/TL.
Nu werkt alles terug als voorheen, wat er voordien fout liep, geen enkel idee.
Hopelijk heeft iemand hier iets aan.
Mvg.
Ik heb te vroeg victorie gekraaid, probleem is alweer terug.
Gebeld met een telenet winkel, volgens hen zijn er problemen met Google en of Telenet.
Tijdelijk een andere app gebruiken zou helpen volgens hen.
Bijzonder dat dit bij meerdere mensen voorkomt en (nog) niet opgelost is.
Telkens het account verwijderen/terugplaatsen zou ook helpen, in mijn geval dus slechts een paar uur 🙄...
Telenet zegt zelf dat SMTP op 587 (TLS of STARTTLS) moet staan. Ik heb mijn 3 accounts al omgezet naar K-9 Mail (= toekomstige Mozilla Thunderbird for Android) en dat werkt perfect. (Nu, in Gmail werkte het voor mij ook nog altijd.)
Smtp op 587 heeft bij mij nooit gewerkt om te verzenden, moest steeds op 465 staan. Geen idee over het hoe en waarom...
Ik heb sinds gisterenmorgen geen problemen meer, al heb ik ook geen nieuwe update van de Gmail-app binnengehaald (voor zover ik kan nagaan). Hout vasthouden ...
hier van hetzelfde laken een broek, geen inkomende mails meer via gmail
@Elpenoor : enig idee waarom het terug bij jou lukt?
gr!
Nee, geen flauw idee ... Echt gek...