Beantwoorden
stacker100
Freshman Beetjesweter
Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Hoelang blijft Telenet Webmail werken na opzeg?

Ik stap over naar base (ook telenet),  hoe lang kan ik mijn webmail van telenet nog bekijken ? 

Heb al paar antwoorden ergens gelezen, gaande van 

- 0 dagen na switch

- 180 dagen

- zo lang er mails binnenkomen

Iemand ?

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Webmail

28 reacties
WG94
Professional Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij Netweters wikipedia! De nieuwe Einstein!

18 maanden is het minimum dat opgelegd werd door BIPT

Telenet is net iets anders. Even moeten zoeken maar heb het gevonden

• Heb je een Telenet-mailadres? Je kan je Telenet-e-mailadres behouden na de stopzetting van je abonnement (geldig voor opzeg van internet vanaf 28/03/2020). Daarna kan je dus nog altijd e-mails versturen en ontvangen met Telenet Webmail.

Belangrijk

Heb je je Telenet-mailbox meer dan 2 jaar niet gebruikt en gebruik je die ook niet als login of contactmethode voor je aanrekening? Dan behouden we ons het recht om deze mailbox te verwijderen. 

Bron: Praktische zaken bij je opzeg | MyTelenet 

Er is dus geen limiet op, op voorwaarde dat je minstens elke 2 jaar inlogt

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Zoals ze hier zeggen klopt het 

Let wel op kan altijd veranderen wanneer geen idee 

In toekomst kan er ook geld voor gevraagd worden hoeveel geen idee 

Zou gewoon zien dat je alles stap per stap over zet naar een gewone e-mail adres dat niet gebonden is aan een aanbieder 

Daar doe je mee wat je wilt een Hotmail , outlook Gmail ......adres 

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@stacker100 

Voor uw eigen comfort en voor een beste vorm van privacy raad ik aan om je e-mail bij telenet te blijven gebruiken.  

Tags (1)
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Ik zou eerder inzetten op een eigen domein registreren met mailhosting. Op die manier ben je van geen enkele provider afhankelijk.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
Moaner
Professional Veelweter
Nieuwe TV-theek? JACKPOT! De magic number! WOW!

Denk toch even (Apple - Icloud)(Windows -  Gmail).

Kan wat werk zijn maar  webmail telenet  blijven gebruiken zou niet voor mij zijn.

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Dat klopt, maar is voor sommigen toch weer een extra drempel en een extra uitgave.

Tera
Professional Weetjesweter
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af! A born reader!

Misschien is deze tip interessant:
Heel lang geleden gebruikte ik een  e-mailadres for live "xxxx@advalvas.be" zonder het domeinnaam van e-mailserver te vermelden van de provider zeer handig ook "forward" voor mijn berichten, het voordeel men hoeft geen adres wijziging te melden aan al u contacten "tijd gespaard" bij verhuis van provider. En tot vandaag is dat nog mogelijk best even Googlen naar een e-mailservers met nodige info.

flip1953
Experienced Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

@Tera  schreef:

Misschien is deze tip interessant:
Heel lang geleden gebruikte ik een  e-mailadres for live "xxxx@advalvas.be" zonder het domeinnaam van e-mailserver te vermelden van de provider zeer handig ook "forward" voor mijn berichten, het voordeel men hoeft geen adres wijziging te melden aan al u contacten "tijd gespaard" bij verhuis van provider.

mail for life mijn gedacht 🙄

Advalvas is er in 2020 mee gestopt, dan sta je daar met je "mail for life" 🤔

Tera
Professional Weetjesweter
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af! A born reader!

Hallo sorry,  Je bent niet mee met tijd het was veel vroeger in de tijd, naast een gewone mailbox was mail for life ook een gratis service en advalvas had ook tweedehand pagina en dat werd over genomen door kapaza en kapaza is dan later ook overnomen enz.......  De stekker uit kan ook gebeuren met Gmail en andere mailserver.   

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Dat Gmail ermee ophoudt is mogelijk, maar zal niet snel gebeuren; het levert Google immers een schat aan informatie op. Wat ik wel zie gebeuren is dat ze er een betalende service van maken (met misschien basic gratis versie die ze kreupel maken).

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@sb dat bestaat al, als je mailbox te vol komt sturen ze een mail om te betalen voor extra ruimte, zelf meegemaakt al.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
KAI56
Freshman Beetjesweter
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Mij wordt gezegd dat ik mijn Telenet-mailbox en bijhorende adressen tot 18 maanden na de stopzetting van mijn internetabonnement kan gebruiken. Wat gebeurt er na die 18 maanden? 

WG94
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij Netweters wikipedia! De nieuwe Einstein!

@KAI56 aangezien soortgelijke vraag vorige week nog maar gesteld is heb ik je bericht samengevoegd.

Pas na 2 jaar je mailbox niet te gebruiken wordt de mailbox en het e-mailadres mogelijk stopgezet.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
KAI56
Freshman Beetjesweter
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Dankjewel!

Moet er op een of andere manier, vóór de switch naar een andere provider, expliciet gemeld worden aan Telenet dat je de mailbox en bijhorende adressen wil behouden?