24816
netweters
|
152908
antwoorden
|
20752
vragen
|
Hay,
Kan sinds enige tijd geen mail meer verzenden via standaard mailprogramma android.
Krijg bij nazicht serverinstellingen de volgend melding:
kan geen verbinding maken met e-mailserver om uw accountgegevens te verifiëren. geen reactie van server.
Alle instellingen staan nochtans juist. account zelfs opnieuw ingesteld..
zelfde resultaat????
@Wiet en wat voor account gebruik je dan een IMAP gekozen of POP3 account gekozen?
Spijtig, werkt niet. Wel ontvangen maar niks versturen. Zelfde melding.
Toch bedankt
Dan staat er allicht iets verkeerd voor de smtp server.
smtp.telenet.be
beveiliging TLS
poort 587
Zoals @patrick37 zegt moet je STARTTLS selecteren, welke info je elders ook vindt.
Poort 587 is OK.
Ik heb het zelf ook pas moeten veranderen
STARTTLS
Zo staat het hier ingesteld onder Android 10.
Ik heb eens in mijn foon nagekeken (Samsung S8 - android 9) en de settings zijn 100% zoals @kristofDW aangegeven heeft.
Dus TLS en niet STARTTLS. Dat laatste staat trouwens niet eens in mijn mogelijkhedenlijstje
Heb je ook de andere settings die @kristofDW vermeld heeft nagekeken? Tussen haakjes, welke foon en android versie heb je?
EDIT: zie net dat je in de titel de A6 vermeld hebt. Is dat met android 10?
Als ik dat hier volg is het gewoon een kwestie van iets te nemen dat geen foutmelding genereert. Bij het aanmaken van een nieuw IMAP account heb ik alles gevolgd dat voorgeschreven was. STARTTLS stond er niet tussen maar was het enige dat werkte.
Hoe doe je dat, iets kiezen dat niet tussen de beschikbare keuzes staat? Ik kan niks zelf ingeven, enkel een van de keuzemogelijkheden aanklikken.