24801
netweters
|
152784
antwoorden
|
20740
vragen
|
Ik vrees dat de netweters community mij niet zal kunnen helpen, helaas lukt het de helpdesk ook niet 🤔
Ben benieuwd of er meer gebruikers zijn met dit probleem.
Ik had een mailbox (inmiddels heb ik deze verwijderd, dit had ik beter niet gedaan...) genaamd voornaam.achternaam@example.com (waar example.com = telenet.be) (dit is gewoon een voorbeeld).
Deze verscheen in mijn telenet met de status "Niet toegewezen" en daarnaast de optie Toewijzen aan een gebruiker
Bij mijn hoofdgebruiker (ikzelf) zie ik:
Telenet-mailbox
Als ik de mailbox probeer te koppelen krijg ik de foutboodschap: ng.ocapi.400-OCAPI-ERR-ODCS207-errorfield
Voor mijn overige gebruikers zijn de mailboxen keurig gekoppeld.
Ook als ik een nieuwe mailbox aanmaak kan ik deze niet aan mijn profiel koppelen. Ik krijg dezelfde foutboodschap.
In het process heb ik geprobeerd mijn mailbox te verwijderen (dat lukte) en deze nieuw aan te maken en te koppelen (lukt niet). Ook hier geeft de helpdesk een antwoord:
Als ik het goed begrijp, heb je je mailbox voornaam.achternaam@telenet.be verwijderd en zou je graag willen dat deze gerecupereerd en aan je profiel gekoppeld wordt? Dit kunnen wij jammer genoeg niet doen.
Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) | Reden: voorbeeld e-mailadres gewijzigd
Ik zou in de communicatie met de klantendienst dat verwijderen achterwege laten.
Het probleem is:
Laat ze voor die fout een dossier aanmaken.
Na het verwijderen moet de mailbox ook terug vrijgegeven worden alvorens je deze opnieuw kan aanmaken, is dat gelukt? (Want ook dat loopt regelmatig fout)
Eindelijk een helpdesk medewerker "te pakken kunnen krijgen" die het probleem begreep, het zelf ook ervaart, en dus een dossier geopened heeft met de achterliggende dienst. Ik heb het dossiernummer.
Als het een voorbeeld is, dan dien je @example.com te gebruiken, niet @telenet.be. Niemand kan garanderen dat het Telenet adres "voornaam.achternaam" niet geregistreerd is, maar als dat zo, dan zadel je de eigenaar mogelijk op met spam/phishing/... Je verandert dus best je dat telenet.be adres.
@sb schreef:Als het een voorbeeld is, dan dien je @example.com te gebruiken, niet @telenet.be. Niemand kan garanderen dat het Telenet adres "voornaam.achternaam" niet geregistreerd is, maar als dat zo, dan zadel je de eigenaar mogelijk op met spam/phishing/... Je verandert dus best je dat telenet.be adres.
Ik ben niet akkoord dat ik deze persoon op deze manier met spam/phishing zou opzadelen. Daar is deze dan toch echt zelf verantwoordelijk voor, met deze keuze van emailadres.
Ik heb het adres aangepast, echter niet naar een example.com adres. Het is namelijk belangrijk dat het hier om een telenet.be mailbox gaat, die ik aan een profiel wil koppelen.
Wie ben jij (of ik) om te oordelen wie welk adres aanmaakt? Ik heb een eigen domein met catch all, dus wie mijn domein gebruikt in zo'n voorbeeld verhoogt het risico op spam. In het geval van telenet.be gaat die vergelijking niet op, maar feit is dat je een mogelijk bestaand adres gebruikt (misbruikt, want het is niet van jou).
Het adres staat er trouwens nog steeds en moeilijk is het niet:
voornaam.achternaam@example.com (waar example.com = telenet.be)
Op deze manier is het voor iedereen duidelijk, toch?