Beantwoorden
Placido
Freshman Meerweter
Berichten: 72
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Mail bpost gemarkeerd als spam Telenet Webmail

Hoe haalt telenet het in haar hoofd om mails van bpost als spam aan te merken.

Erg leuk als je online bestellingen plaats die allemaal met bpost geleverd worden.

 

Valt bijna onder pesterijen in mijn opinie.

Of merkt telenet alles waar je wat teveel mails van krijgt automatisch als zijnde spam mischien ?

 

Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: mail van bpost aanmerken als spam ?

0 Likes
22 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Mail bpost gemarkeerd als spam Telenet Webmail

Het markeren als spam gebeurd automatisch, gebasseerd op verschillende algoritmes. Zo wordt er bijvoorbeeld gekeken of links in de email verwijzen naar het hetzelfde domein als gebruikt door de afzender, en ook of dit overeenkomt met de domeinnaam van de gebruikte mailserver om de email te verzenden. En nog tal van regeltjes meer.

 

Als gerenomeerd bedrijf (zoals bpost) hoor je daar tegenwoordig zelf ook rekening mee te houden, en hebben ze (ongewild) zelf een zekere verantwoordelijkheid om emails op te stellen die de spam-controlles kunnen doorstaan. Schijnbaar slaagt bpost daar niet in.

Er zal zeker geen sprake zijn van pesterijen van de kant van Telenet.

 

Zou Telenet (of andere providers) hun regels versoepelen dan resultaat dit zeer waarschijnlijk in meer spam in de inbox, iets waarmee de klant ook niet geholpen is. We willen allemaal graag dat Telenet ons tegen spam beschermd.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Mail bpost gemarkeerd als spam Telenet Webmail

ook veel mensen duiden dit aan als spam

zoals met banken e-mails dat leest niemand meer

en ze komen er niet meer goed door perfect

0 Likes
Placido
Freshman Meerweter
Berichten: 72
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Mail bpost gemarkeerd als spam Telenet Webmail

Het gaat hier over track & trace van bestelde goederen die geleverd moeten worden.

 

Aanmerken als spam is rechtuit pesterij. Als in het saboteren van een dienst die geleverd wordt door andere bedrijven en wel degelijk belangrijk is.

 

Straks gaan we nog mails van de federale overheid financien ook aanmerken als SPAM ofwat ?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5804
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mail bpost gemarkeerd als spam Telenet Webmail

@Placido 

Begrijp niet helemaal hoe je erbij komt dat het als pesterij gezien wordt. Ik krijg ook soms mails in de spambox dat ik denk dat is helemaal geen spam en toch staat het er dan in. Je kan die emails ook bemerken als niet spam zijnde dan komen die altijd in de gewone inbox terecht. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Placido
Freshman Meerweter
Berichten: 72
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Mail bpost gemarkeerd als spam Telenet Webmail

Ene, als ik dan toch elke keer nog is die spam box moet gaan manueel checken,

 

WAT IS DAN HET VERDOMDE NUT ERVAN ????

 

Ik kan perfect zelf wel aanmerken als spam vanuit mijn inbox dan, in welk geval het ook correct als spam zal aangemerkt worden.

 

Ik heb geen mislukte kleutermeesters nodig om alles voor mij te beslissen zoals ene vandenbroekvent denkt te moeten doen. De arrogantie van zulke mensen is er gewoon VER over.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mail bpost gemarkeerd als spam Telenet Webmail


@Placido  schreef:

Het gaat hier over track & trace van bestelde goederen die geleverd moeten worden.

 

... knip ...


Je zou verbaasd staan hoeveel mails zogezegd van Bpost komen en een track &trace bevatten maar in werkelijkheid phishing mails zijn.

En ja, er zijn effectief ook regelmatig false positives, dat is volgens mijn bescheiden mening onvermijdelijk, geen enkel algoritme is feilloos.

 

Het is ook algemeen aangeraden om op regelmatige basis uw spam folder eens door te nemen ter controle op false positives. Dat is ook de reden dat er überhaupt een spam folder is. Anders zou de  (zogezegde) spam meteen weggegooid worden en je zou het nooit geweten hebben.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Mail bpost gemarkeerd als spam Telenet Webmail

grote probleem is de echtheid  is niet duidelijk te zien liever spam map

we hebben er geen tijd voor deze rommel of echtheid te controleren

ebox mails ook een plaag  wordt naar spam map geleid

we loggen in op juiste manier dan is er geen probleem

0 Likes
Ex-Netweter
 

Mail bpost gemarkeerd als spam Telenet Webmail

Collega's! (als ik dat mag zeggen?)

@Placido  weet dat wij hem hier hiermee niet kunnen helpen.

Hij wil enkel zijn (ongegronde?) frustraties kwijt. In zijn vorige posts was te toon net hetzelfde.

Wij mogen nog zoveel moeite doen om hem uit te leggen waarom deze mail(s) in de spam terecht komen. Het blijft allemaal de schuld van Telenet! Ik zou daar niet veel tijd in steken.

Er is maar 1 oplossing: probeer eens een andere provider. Daar is het waarschijnlijk veel beter.

Ik hou mij al vast voor het antwoord van @Placido 😨

 

Placido
Freshman Meerweter
Berichten: 72
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Mail bpost gemarkeerd als spam Telenet Webmail

nee beste, het gaat hem hier puur om principes, sommigen denken goed te doen voor anderen maar bekomen het tegenovergestelde effect, en dat om die reden die ik melde, ze denken kleutermeesters te zijn die iedereen moeten betuttelen wat dan het averechtse effect uitlokt.

 

ik blijf erbij dat (track & trace) eender welke mail door niemand buiten mijzelf als SPAM mag aangemerkt worden.

Dit is bemoeinis in prive zaken waar geen enkel povider zich heeft met in te laten, en ik geloof ook dat dat bij wet zowel op belgisch als op europees niveau bepaald is.

 

Dus hou maar op met het proberen mij kleedjes aan te passen die er niet thuishoren.

het getuigt ervan dat je ook al een kleutermeester mentaliteit denkt te moeten hebben om anderen te betuttelen .

 

Ben benieuwd hoe jij reageert als men met jouw raapjes begint te spelen. 

Hier de grote jan proberen uit te hangen is wel erg makkelijk he.

 

ik heb daarbij de afgelopen 2 weken tientallen spullen laten leveren door bpost, allemaal kwamen de mails door, maar die laatste merken ze dan plots aan als spam.... ach, ga de ganzen en je grootmoeder wat wijsmaken. die geloven je mischien nog.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mail bpost gemarkeerd als spam Telenet Webmail

@Ex-Netweter 

Ik heb geen enkel probleem om door u als "collega" aangesproken te worden hoor. Tenslotte zijn wij hier allemaal "Netweters", (meestal) Telenet klanten die elkaar helpen door het delen van ervaring en kennis.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mail bpost gemarkeerd als spam Telenet Webmail

@Placido 

 

In mijn beleving is er een hemelsbreed verschil tussen het (geheel vrijblijvend) delen van ervaring / kennis of het geven van tips enerzijds en het "kleutermeester spelen" anderzijds.

 

Maar da's natuurlijk mijn persoonlijke mening hé 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Mail bpost gemarkeerd als spam Telenet Webmail


@Ex-Netweter  schreef:

@Placido  weet dat wij hem hier hiermee niet kunnen helpen.

Hij wil enkel zijn (ongegronde?) frustraties kwijt. In zijn vorige posts was te toon net hetzelfde.😨


Inderdaad. Misschien moeten we @Placido nog eens wijzen op het (enige) doel van deze site:

Onze Missie - De Netweters

 

Als hij hier alléén - als een arrogante zak - zijn frustraties over Telenet kwijt wilt, en geen hulp nodig heeft omdat hij alles veel beter weet, dan is hij hier niet op zijn plaats.

"Wij" zijn Telenet niet 🤔.

 

En alle tijd die we hier in steken om te proberen te helpen is gewoon verloren tijd, want hij heeft geen hulp nodig ...

 


@Ex-Netweter  schreef:

Er is maar 1 oplossing: probeer eens een andere provider.


Of tenminste: maak geen gebruik meer van jouw Telenet e-mail, maar gebruik een andere e-mail provider (gmail, hotmail, yahoo, etc ...), waar je misschien de spam filters beter kan instellen (of helemaal kan uitschakelen)?

Placido
Freshman Meerweter
Berichten: 72
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Mail bpost gemarkeerd als spam Telenet Webmail

Ik gebruik meerder mail providers voor gescheiden zaken.

 

Het gaat hem hier over KEUZE.

De gebruiker moet de keuze hebben om al dan niet gebruik te maken van dat anti-spam algoritme.

 

Er wordt maar al te vaak blindelings vertrouwd op algoritmes tot zelf strategieen rond ontwikkeld.

En dan is men vaak verbaasd dat er een en ander fout loopt of anders dan verwacht.

Mensen zijn geen machines en dat zal die machine nooit begrijpen ook niet want het is geen levensvorm. Het is een fabricaat van mensen, al dan niet van de betrouwbare soort.

0 Likes
Placido
Freshman Meerweter
Berichten: 72
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Mail bpost gemarkeerd als spam Telenet Webmail

ik weet ondertussen dat jullie niet telenet zijn, al kijkt telenet wel mee.

De site vaart trouwens wel onder het officiele Telenet logo, maar dat zagen jullie zelf ook wel.

 

Ik ben hier niet om ambras te maken met andere gebruikers.

Tenzij ze natuurlijk oerdom als fanboys op alles uit de hoek komen.

Telenet doet zeker wel dingen juist, en dat wordt ook gezegd, maar wat fout is zal ook vermeld worden. Eerlijk is eerlijk.

0 Likes