Beantwoorden
Placido
Freshman Meerweter
Berichten: 72
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Mail bpost gemarkeerd als spam Telenet Webmail

Hoe haalt telenet het in haar hoofd om mails van bpost als spam aan te merken.

Erg leuk als je online bestellingen plaats die allemaal met bpost geleverd worden.

 

Valt bijna onder pesterijen in mijn opinie.

Of merkt telenet alles waar je wat teveel mails van krijgt automatisch als zijnde spam mischien ?

 

Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: mail van bpost aanmerken als spam ?

0 Likes
22 reacties
Ex-Netweter
 

Mail bpost gemarkeerd als spam Telenet Webmail


@flip1953  schreef:


Of tenminste: maak geen gebruik meer van jouw Telenet e-mail, maar gebruik een andere e-mail provider (gmail, hotmail, yahoo, etc ...), waar je misschien de spam filters beter kan instellen (of helemaal kan uitschakelen)?


Ik gebruik al jaren met grote tevredenheid Thunderbird. (sinds Outlook Express verdween).

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Mail bpost gemarkeerd als spam Telenet Webmail

Gisteren dacht ik het advies te geven gewoon het spm-algortime uit te schakelen, en moet bekennen dat ik verbaasd was dat dit niet mogelijk is. Ik heb het in ieder geval niet direkt kunnen vinden.

 

Persoonlijk vind ik de voorselectie die de spam-funktie geeft heel prettig, zodat mijn inbox overzichtelijk blijft, De false-positives en ook false-negatives (spam die toch in mijn inbox beland) zijn eerder uitzonderlijk. Als ik deze filtering zelf manueel zou moeten doen, zou me dit veel tijd kosten.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5189
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mail bpost gemarkeerd als spam Telenet Webmail


@Ex-Netweter  schreef:

... knip ...

Ik gebruik al jaren met grote tevredenheid Thunderbird. (sinds Outlook Express verdween).


Ik gebruik ook Thunderbird, maar ik stel mij de vraag: wanneer je een Telenet mail adres gebruikt, passeert dan alle mail niet automatisch langs de spamfilter van Telenet? Iedereen heeft automatisch webmail, dat je dat nu gebruikt of niet doet niet terzake. Dat je uw mail uiteindelijk gaat lezen via een andere client is volgens mij niet relevant in deze.

 

Buiten het feit natuurlijk dat Thunderbird op zich ook nog eens zijn eigen spam filters heeft.

 

Wanneer ik eens ga kijken in de spam van mijn webmail zie ik immers dingen staan die niet zijn doorgekomen in Thunderbird. En er staan wel degelijk "spamberichten" in de Thunderbird folder, maar dat zijn dan nog eens extra dingen die Thunderbird er heeft uitgefilterd.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Amazone
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. A born reader!

Mail bpost gemarkeerd als spam Telenet Webmail

Ik heb hier een tijdje geleden ook een bericht gezet over mails, die onterecht in Spam terecht kwamen bij Telenet webmail.

Er is mij toen hier aangeraden het bewuste mailadres in mijn instellingen van telenet webmail toe te voegen aan vertrouwde adressen/domeinen.

Dat heb ik gedaan maar dat hielp niet.

Bij Telenet helpdesk hebben ze mij dan aangeraden een regel te maken:

Regel zei mail "van" "komt exact overeen met"

dan het bewuste adres en onderaan :

"Naar map verplaatsen" "inbox"

 

Ik kijk intussen regelmatig mijn spam na.

Ik ben akkoord met wat hierboven gezegd wordt: wat is het nut van een spambox als je hem constant moet nakijken

 

Intussen doe ik dat en ik stel vast dat er voortdurend legitieme mails in de spambox komen.

Bij mij is dat het geval met mails over mijn e-box bij fgov.

Hierdoor heb ik een mail over een aanslagbiljet van onroerende voorheffing gemist!!!!!!!!

 

Ik ben al 20 jaar bij Telenet en keek normaal mijn spam maandelijks na. Ik heb nooit zoiets vastgesteld. 

Het probleem is begonnen vorig jaar. De gemiste mail over e-box werd in september verstuurd.

 

Er is hier sprake over algoritmes waarmee gewerkt wordt.

Dan is er wel iets fout gelopen met die algoritmes en dat zou nu eindelijk moeten opgelost worden.

Ik maak nog aparte thread over deze zaak omdat ik ze erg belangrijk vind

Amazone
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. A born reader!

Mail bpost gemarkeerd als spam Telenet Webmail

Ik zou hier wel nog een kleine opmerking voor @Placido aan willen toevoegen:

Is het niet zo dat er nogal wat phishing mails komen over zendingen? Ik dacht dat het ook soms bij BPost gebeurde. Ben je zeker dat het niet zulke mails waren?

0 Likes
Placido
Freshman Meerweter
Berichten: 72
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Mail bpost gemarkeerd als spam Telenet Webmail

absoluut zeker , ik kreeg enkel mails van bpost in verband met wel degelijk bestelde goederen.

 

ik ben al vanaf men eerste dag op internet me zeer bewust van het nergens zomaar invullen van mijn gegevens en daardoor heb ik dus ook nooit of te nimmer echte spam of fishing troep ontvangen.

 

De gebruiker moet zijn verantwoordelijkheid ook nemen, en dat doe ik dus ook al vanaf dag 1, dit was zelfs nog voor het www werd opgestart. Mag wel zeggen dat ik internetervaring meer heb dan de doorsnee gebruiker die het allemaal liever niet weet.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2683
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Mail bpost gemarkeerd als spam Telenet Webmail

je zal er niet veel tegen kunnen doen

of andere e-mail adres gebruiken geen telenet adres

de echtheid van e-mail is een groot probleem

de meeste telenet klanten blokkeren deze rommel

zoals de verkeersboetes een echte plaag die meer en meer wordt  gestopt

0 Likes
Placido
Freshman Meerweter
Berichten: 72
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Mail bpost gemarkeerd als spam Telenet Webmail

yup, we adapt and overcome, zoals ze in het engels wel is plachten te zeggen.

0 Likes