Beantwoorden
khaemwaset
Freshman Veelweter
Berichten: 172
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Mijn opgeslagen mails in Telenet Webmail verdwenen

Ik heb in Telenet webmail een map "Te bewaren e-mails"

Er waren 653 mails opgeslagen.

Vandaag-bij openen van een pdf-bijlage in een mail verdwenen alle 653 mails.

Kan telenet dat oplossen?

0 Likes
14 reacties
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Mijn opgeslagen mails in Telenet Webmail verdwenen

Hiermee ben je uiteraard niet geholpen maar dat is altijd het gevaar met het vertrouwen in webmail.

Daarom is het veiliger om een lokale e-mail cliënt te gebruiken zoals Mozilla Thunderbird.

Op voorwaarde dat je hier regelmatig een backup van maakt natuurlijk.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Mijn opgeslagen mails in Telenet Webmail verdwenen

Ben je zeker dat je die mails "kwijt" bent?

Al eens geprobeerd met een IMAP mail cliënt?

Nergens een map met "Verwijderde" Items?

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mijn opgeslagen mails in Telenet Webmail verdwenen

Niet alleen dat hoor. Als je puur betrouwt op IMAP dan ben je dat ook kwijt als je synchroniseert met de server en als het daar verdwenen is. Te bewaren mails sla je het best op als PDF (dat kan met printen naar PDF) op een lokale map in je documenten. Om die reden gebruik ik niet mijn C-schijf maar een aparte HDD aangesloten op mijn PC met packup naar mijn NAS. En stom genoeg had ik laatst een crash, op die manier had ik vrij snel mijn data terug maar er niet aangedacht om mijn Outlook die standaard op de c-schijf staat op tijd te backuppen met als gevolg agenda en contacten kwijt. Leuk is anders.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
khaemwaset
Freshman Veelweter
Berichten: 172
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Mijn opgeslagen mails in Telenet Webmail verdwenen

Telenet stuurde me een email met de vraag of ik tevreden was toen ik op 17/8/2023 4 maal de technische dienst belde.

Terecht heb ik Telenet een "bolwassing" gegeven omdat hun service gewoon "bedroevend slecht" is.

Op 17/8/2023 werd 3 maal de telefoon op de haak gegooid; de vierde keer gaf een "ICT-goeroe" me het advies om met mijn PC naar een PC-winkel te gaan en mijn PC 1 dag laten terugzetten.

Op 18/8 heb ik weer gebeld naar de technische dienst van Telenet; een "medwerker" vertelde me dat mijn "zaak" was doorgegeven aan de technische dienst en deze het probleem zonder enige twijfel kon oplossen.

Het laatste jaar heb ik aan den lijve ondervonden dat de service van telenet BESCHAMEND slecht is bij een tecnisch probleem met TV/Internet.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Mijn opgeslagen mails in Telenet Webmail verdwenen

Ik zou niet te veel hopen op een goede afloop. E-mails online bewaren ipv zelf een back-up te maken, dat is het risico waar jij voor gekozen hebt.

Ik ben wel benieuwd: 3x de telefoon op de haak gegooid, dat was nadat jij heel beleefd communiceerde met een onschuldige medewerker? Toegegeven, professioneel is het niet, maar als iemand via de telefoon in mijn oren zou schreeuwen, dan zou ik wellicht hetzelfde gedaan hebben.

Hoe dan ook hoop ik dat je die e-mails alsnog kan recupereren, maar uit het verleden weet ik dat dit doorgaans niet goed afloopt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
khaemwaset
Freshman Veelweter
Berichten: 172
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Mijn opgeslagen mails in Telenet Webmail verdwenen

Je hebt wel heel lef door te beweren dat ik tegen een "medewerker" van de technische dienst van Telenet "gebruld" heb !!!

Wanneer ik 3 keer achtereen aan een verschillende "medewerker" heel beleefd en telkenmale het probleem heb uitgelegd mag ik verwachten dat de medewerker me uitleg geeft ipv de telefoon op de haak te gooien; waarom hebt u het lef dat u zonder enig bewijs beweert dat de medewerker logischerwijze de telefoonverbinding onderbeekt omdat ik mijn verontwaardiging zou gebruld hebben?

Telenet heeft  648 emails laten verdwijnen en indien ze het probleem niet kunnen oplossen zal ik een klacht bij ombudsdienst indienen en de "blunder" op Twitter+Instagram+Facebook zetten.

Ik ben het "kotsbeu" dat de service van Telenet BESCHAMEND is.

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Mijn opgeslagen mails in Telenet Webmail verdwenen

@khaemwaset 

Weer typisch voor de huidige maatschappij, jij blijft in gebreke door uw mails niet op te slaan, en dan zul je klagen op de riolen van het internet.

Er bestaan oplossingen voor dingen te bewaren zoals een nas met raid 5.

0 Likes
khaemwaset
Freshman Veelweter
Berichten: 172
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Mijn opgeslagen mails in Telenet Webmail verdwenen

Gelukkig zijn er "goddelijke ICT-kenners" die de leek rond zijn oren slagen met "raid 5" en "nas"😏; vanuit hun "goddelijke alwetendheid" en vergenoegd beweren zij dat "de stommeling" die zijn emails niet opslaat ten onrechte Telenet,dat al maanden blundert met gebreken, beschuldigt van slechte service en fouten.

"Goddelijge raid en nas-deskundige" ik heb Outlook en heb 2 backups van alle mails sinds 2012 en ik ben dus geen "stommeling",die zijn mails niet opslaat.

Uw repliek heeft niets te maken dat Telenet BLUNDERT met zijn service en de ombudsdienst sinds maanden wordt OVERSPOELD met klachten over Telenet.

Misschien kunt u als deskundige Telenet gaan helpen opdat er geen 648 opgeslagen emais verdwijnen door een zoveelste BLUNDER van Telenet.

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mijn opgeslagen mails in Telenet Webmail verdwenen

Wat is het probleem als je back-ups hebt sedert 2012? Zelfs 2, dan kan je ze toch terug halen uit die back-up? Maar ik ben ook zo'n "Goddelijge raid en nas-deskundige" die dat voorzeker ook niet snapt. Maar wees gerust ik ben ook zo'n stommeling die van alle documenten en afbeeldingen een back-up had, zelfs 2 maar van mijn mails, contacten en agenda in Outlook had ik dat over het hoofd gezien. En met mijn recente computercrash heb ik het vlaggen. Contacten en agenda kwijt. Eigen schuld, dikke bult. Wat je zelf doet doe je beter.....



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Mijn opgeslagen mails in Telenet Webmail verdwenen

@khaemwaset 

Waarover zit jij dan te klagen als je backups hebt? Ik heb nog alle mails sinds 1996. 

Er zijn voor alles oplossingen, en je kan alles terugvinden op internet hoe een nas in te stellen. En je hoeft niet voor een raid 5 te gaan, voor gewoon thuisgebruik zou een raid 1 voldoende moeten zijn.

We leven vooral in een klaagmaatschappij waar het makkelijker is te klagen dan zelf iets op te zoeken.

Er zijn heel zeker problemen bij telenet, maar voor sommige dingen ben je zelf verantwoordelijk, zoals backups. Ook je voor thuisnetwerk ben je zelf verantwoordelijk, dat ga je toch niet laten afhangen van telenet, daar zet je zelf een router voor je thuisnetwerk.

0 Likes
khaemwaset
Freshman Veelweter
Berichten: 172
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Mijn opgeslagen mails in Telenet Webmail verdwenen

"Slimme koppen" zoals u moesten ze een job aanbieden in Marokko

0 Likes
khaemwaset
Freshman Veelweter
Berichten: 172
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Mijn opgeslagen mails in Telenet Webmail verdwenen

"Goddelijk brein" ben ik verantwoordelijk dat Telenet 648 mails laat verdwijnen?

Telenet moest u een job aanbieden want aan zo'n genie zoals u hebben ze een groot gebrek.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Mijn opgeslagen mails in Telenet Webmail verdwenen

Ik stel voor dat we stoppen met elkaar verwijten naar de kop te slingeren. Lijkt me absoluut onnodig dat we hier elkaar persoonlijk aanvallen. Laten we het on-topic houden: het verliezen van e-mails in Telenet Webmail. Als dit niet kan, zijn we genoodzaakt het onderwerp af te sluiten. 

@khaemwaset jouw e-mails zijn nog altijd verdwenen. Je geeft aan dat er een dossier werd geopend bij Telenet, meer ga je op dit moment niet kunnen doen vrees ik. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

khaemwaset
Freshman Veelweter
Berichten: 172
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Mijn opgeslagen mails in Telenet Webmail verdwenen

Akkoord😊

0 Likes