Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe Phishing

Nieuwe Phishing afkomstig van Klanten Portaal <CHENTRY@steide.eu>

Inhoud:

Beste Klant,

Wij hebben u enkele dagen geleden een email gestuurd dat er een bericht openstaat omtrent uw
huidige tv- en internetdiensten bij ons. Wij hebben voor 27 Januari 2019 een bevestiging van u
nodig zodat uw huidige producten volledig blijven werken.

Neem alstublieft de tijd om dit bericht door te lezen.

Bericht hier bekijken.

Met vriendelijke groet,

Nina | Klanten Portaal Telenet



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
12 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5300
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe Phishing

@igvfer vlug klikken dat je niet zonder valt dan (grapje) 

 

hoor van verschillende mensen dat er veel mails weer rond gaan met spam van bedrijven die echt lijken maar dit niet zijn.

weer een aanvalsplaag die nog niet overal is geblokkeerd bij de providers????

krijg er ook veel op mijn server van m'n site's, gelukkig heb ik een algemeen spam optie om bepaalde email extensies te blokkeren voor alle domeinnamen zodat deze niet doorkomen, 

maar is toch iets dat bij de providers ook zou moeten gedaan worden.

 

opzoeking op domeinnaam zegt me dat deze in Nederland  via curaçao is geregistreerd op een server, als ze daar al deze eens aanpakken daarop op aanspreken en bekijken of er op die site daar geen dingen staan die dit veroorzaken bv.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwe Phishing

@igvfer, bedankt om dit te delen met je mede-Netweters! 

 

Telenet was deze namiddag helaas terug slachtoffer van een phishing-rush. Ondertussen werd de spamvendor ingelicht en werden de spamfilters aangepast. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe Phishing

Tja spam en phishing, het is een beetje dweilen met de kraan open .. En het is meestal ook curatief dat men dient te werken, preventief is zeer moeilijk in deze materie ... de booswichten zijn zeer vindingrijk en technisch goed onderlegd .... (meestal toch, de amateurs kennen we zo niet omdat die wel gestopt worden)


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Nieuwe Phishing

@StefaanH @igvfer @Suzy @Master-Magic ik doe nooit een mail open van iemand die niet in mijn contacten staat, ik redeneer zo als ik zelf het mail adres niet geef is het ook niet de bedoeling dat ze mij mailen, en kadokes ????

Jos

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe Phishing

Ik gebruik Outlook 365 en ik zie automatisch de inhoud van een mail in het voorbeeldvenster. Ik moet eerlijk toegeven ze worden alsmaar beter. Bijna geen taalfouten meer, goede zinsbouw enz. enz. Ik ben gelukkig niet zo lichtgelovig meer. Vorige week nog een telefoontje gehad van Microsoft Service met de melding dat mijn computer defect was. Eventjes het spelletje meegespeeld en hun telefoonnummer gevraagd in geval van. Toen was het gesprek vlug afgelopen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Nieuwe Phishing

Ik vraag me af of het wel nut heeft om die mailadressen hier te vermelden. De kans is bovendien groot dat het om slachtoffers gaat wiens mailadres misbruikt wordt. In dat opzicht ben je dus niet beter dan een spammer door die mailadressen te vermelden.

 

Just my € 0,02.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe Phishing

Tik maar eens de website in. Dat is geen gestolen mailadres.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Nieuwe Phishing

Via enkel het domein steide.be kom ik op een site voor je uit te schrijven. Via de link

 

 

http://45678itgrfddss.steide.eu/cWH2F3pyFISy2MxQ4a0cufFEJ78MNez9uo_za7ErgzPK2ntmurRrHyzW3MKZOuF6P3d9

 

 

kom ik uit op

 

http://networkmsg.telenet.be/blocked/phishing/

 

Telenet blokkeert dus niet het volledige domein.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Nieuwe Phishing

@igvfer

 

Jep spam emails worden echt vervelend... Laatst kregen we een email die van een correct emailadres kwam, mooi geschreven, leek 100% legit behalve dan 1 link die in de email stond waar niet eens gevraagd werd om op te klikken. Zo gewoon in de handtekening.

 

Edit: ik zou wel die link hier niet gepost hebben want mensen kunnen daar op klikken 😛

Het heeft ook niet echt nut om emailadressen te blokkeren omdat ze toch van iets anders gaan sturen. Om het echt te blokkeren moet je al met een scoresysteem gaan werken van waar het komt, welke woordcombinaties in de email zitten, wat voor een emailadres, etc... Zo kun je wel veel blokkeren. En voor de rest je gezond verstand gebruiken en voorzichtig zijn.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe Phishing

Ik vermeld normaal gezien ook geen mailadressen maar in dit geval was het een niet werkend mailadres. Ik heb altijd de neiging (mijn stout ik) om een bedankje te sturen vanaf een mailadres dat ik alleen daarvoor gebruik. Is he een adres dat misbruikt is dan kunnen de eigenaars het nodige doen om verdere problemen te voorkomen, is het een ongebruikt mailadres krijg ik een onbestelbaar terug.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwe Phishing


@Arthur2  schreef:

 

Edit: ik zou wel die link hier niet gepost hebben want mensen kunnen daar op klikken 😛


Had het zelf nog niet opgemerkt, maar terechte bemerking  @Arthur2! Ik heb net de URL weggehaald en de tekst gewoon onderlijnd om het URL gevoel te behouden in de voorbeeldtekst. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Nieuwe Phishing

Tenzij men je wil laten geloven dat het om een ongeldig e-mailadres gaat en je een nep bounce stuurt. 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes