|
26.296
netweters
|
163.454
antwoorden
|
|
21.965
vragen
|
Hoi, soortgelijke topics als deze zijn op dit forum al behandeld; maar ik vind niet echt een 100% gelijkende topic. Mijn probleem is dat de Telenet SPAM filter e-mails van bepaalde afzenders te pas en te onpas tegenhoudt en naar de SPAM folder verplaatst in Telenet Webmail. Andere e-mails van diezelfde afzenders komen dan weer wel gewoon toe in mijn Outlook mailbox. Ik heb al meermaals die afzenders én domeinnamen als veilig aangeven, dus om nooit te blokkeren. Dat vind ik vreemd, want waarom wordt een e-mail van een bepaalde afzender de ene keer wél en de andere keer niet geblokkeerd? Er zitten geen bijlagen bij, er staat enkel tekst in de e-mails. Dus wilde ik in mijn profiel in "Mijn Telenet" de e-mailinstellingen wijzigen, zodat de e-mails niet naar de SPAM folder worden verplaatst, maar dat het e-mail onderwerp gewoon voorafgegaan wordt door de vermelding "SPAM". Maar die instelling kan ik blijkbaar alleen maar wijzigen voor e-mail aliassen en niet voor mijn hoofd e-mailadres. 😤 Dus ik heb 2 vragen: wat kan ik doen om die afwiseledde e-mailbehandeling aan te pakken en hoe kan ik die SPAM instellingen wijzigen in "Mijn Telenet"? Bedankt alvast.
Opgelost! Ga naar oplossing.
In my Telenet kan je instellen dat spam ofwel gemarkeerd wordt in het onderwerp, ofwel naar de spamfolder verplaatst wordt.
Als je markeren kiest, komt alles in je inbox. Je kan dan regels maken om mails uit de inbox naar spam te verplaatsen.
off-topic @Moderator toch zeer sympathiek dat zulke instellingen "achterbaks" veranderd worden.
De titel Webmail beheren is hier ook foutief en dient aangepast te worden. Dit moet Mailbox beheren worden. Als je op de link klikt, dan kom je immers op een pagina uit Beheer je mailbox.
@janne_man schreef:
In my Telenet kan je instellen dat spam ofwel gemarkeerd wordt in het onderwerp, ofwel naar de spamfolder verplaatst wordt.
Als je markeren kiest, komt alles in je inbox. Je kan dan regels maken om mails uit de inbox naar spam te verplaatsen.
Edit 11:21:15Na control stel ik vast dat de link niet naar behoren werkt. Ga naa my Telenet, kies Mijn Producten, scroll naar beneden en onder de kop Gerelateerde diensten kies je Webmail beheren.
off-topic @Moderator toch zeer sympathiek dat zulke instellingen "achterbaks" veranderd worden.
@janne_man Wat bedoel je precies? Was deze instelling voordien anders?
@sb Goed dat je dit opgemerkt hebt. We hebben dit doorgegeven om aan te passen via MyTelenet.
Vroeger ware er twee opties: enerzijds de optie om mail automatisch te merken als spam en anderzijds de optie om spam "weg te gooien". Persoonlijk vond en vind ik deze laatste optie als niet geschikt, dat belet me echter niet dat ik me niet kan inleven in gebruikers die dat zeer goed vinden. Spam filters zijn niet onfeilbaar en laten enerzijds nog altijd spam door en anderzijds wordt mail soms verkeerdelijk gemerkt als spam. Klanten die deze laatste optie kozen konden daardoor sommige correcte mail nooit ontvangen.
Als Telenet deze optie niet meer aanbied, dan is het wenselijk om dit te melden. Hierbij stel ik me de vraag (niet voor mij want ik verafschuw dat weggooien) wat gebeurt er voor de klanten die die optie aangeduid hadden.
Ik erger me aan het steeds veranderen van mijn Telenet. (Dat ik me erger kan niemand iets aan doen behalve ik.) Verbeteringen zijn welkom, maar wat overkomt als veranderen voor het veranderen komt bij mij over als storend. Weer eens uitzoeken waar wat staat.
In de huidige logica is men blijkbaar vertrokken van de commerciële producten die de klant afneemt. De oude benadering uitgaande van functionele producten is in mijn ogen beter voor iedereen. De functionele producten zijn: TV en streaming, internet, e-mail (niet beide samen), vaste telefoon, mobiele telefoon, ...
De link die ik gaf in mijn reactie gaat naar de juiste pagina. Ik heb de link die ik zag gedeeltelijk overgenomen. Het deel na de link, beginnende met het vraagteken heb ik niet overgenomen. Dat is immers het persoonlijk deel dat verwijst naar mijn gegevens. Wat zijn de mogelijk reacties bij een link zonder de php info (hetgeen na het vraagteken komt):
Beslis nu zelf wat je slecht vindt, wat aanvaardbaar is en wat gebruiksvriendelijk is.
@janne_man Bedankt voor de reply. Die instellingen zocht ik dus, maar gisteren kon ik enkel de instellingen van mijn aliassen aanpassen, niet die van mijn hoofdaccount. Nu lukte het wel. Ik heb het nu dus aangepast, hopelijk werkt het op deze manier. Thanks!
@janne_man schreef:Vroeger ware er twee opties: enerzijds de optie om mail automatisch te merken als spam en anderzijds de optie om spam "weg te gooien". Persoonlijk vond en vind ik deze laatste optie als niet geschikt, dat belet me echter niet dat ik me niet kan inleven in gebruikers die dat zeer goed vinden. Spam filters zijn niet onfeilbaar en laten enerzijds nog altijd spam door en anderzijds wordt mail soms verkeerdelijk gemerkt als spam. Klanten die deze laatste optie kozen konden daardoor sommige correcte mail nooit ontvangen.
Eerlijk gezegd zijn de 2 opties die er nu zijn de enige 2 opties die ik me kan herinneren. Mijn geheugen kan me natuurlijk in de steek laten!
Open Seniorennet vond ik onderstaande screenshot uit vervlogen tijden waar het exact dezelfde opties zijn als nu (muv Anti-virus, die lijkt niet meer beschikbaar)
Sorry @ChristofM , @WG94 heeft gelijk. Het weggooien is een regeloptie in Webmail.
@janne_man De oplossing werd inderdaad gegeven via @WG94 .
We hadden dit toch verder nagevraagd en ook meer informatie ontvangen hierover. Spam verwijderen wordt niet meer aangeboden sinds Telenet IMAP aanbiedt. Je kan wel spam verplaatsen naar de spamfolder door de instellingen via MyTelenet.