Beantwoorden
mdv-48
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Oplossing voor volle mailbox Telenet (85% vol)

Welke oplossing is er hiervoor ?

0 Likes
10 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Oplossing voor volle mailbox Telenet (85% vol)

@mdv-48 

Als je die mails eenvoudig bereikbaar wilt houden zou ik een mailcliënt als Thunderbird installeren op uw pc.

Koppelen met uw mail account als imap.

Op uw disk een duidelijke mapstructuur opzetten en de mails die je wilt bewaren maar niet wil laten verloren gaan naar die mappen kopiëren met "save as".

Naderhand kan je deze verwijderen van de mailserver.  


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Oplossing voor volle mailbox Telenet (85% vol)

@mdv-48 

Als je een e-mail client gebruikt zoals @louishufk aangeeft, let goed op dat je geen submap maakt van je Postvak IN, maar wel als een lokale map.

 

In Thunderbird rechts klikken in mappenkolom, Nieuwe submap selecteren, in het nieuwe venstertje een naam geven aan je submap en onder Maken als een submap van: Lokale mappen kiezen. 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Oplossing voor volle mailbox Telenet (85% vol)

Als er zoveel mails op staan dan zal er ook wel veel brol of verwaarloosbare mails bij zijn.

Je zou die kunnen opkuisen.

Ik gebruik outlook 2019 en daarmee kan je automatische archivering instellen. Ik heb ook verschillende mailadressen voor privé mails, nieuwsbrieven ed, Forums.

Voor de privé mails voor mij en mijn vrouw heb ik ingesteld dat deze mails ( in en send) na 1 jaar naar een lokale archief map gaan.

Dan heb ik nog archief mappen voor mails ouder dan 3 jaar en ouder dan 5 Jaar Alles ingesteld dat dit automatisch gaat zodat ik daar geen omzien naar heb.

Ik maak ook regelmatig backup's van mijn PC.

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Oplossing voor volle mailbox Telenet (85% vol)

Al je e-mail back-uppen van je Telenet webmail doe je als volgt. Ga bovenaan naar instellingen. Klik vervolgens aan de linkerkant op “importeren/exporteren”. Vervolgens klik je op “exporteren”. De volledige back-up van al je Telenet webmail wordt vervolgens gedownload in de vorm van een tgz bestand. Kopieer dit bestand eventueel naar een externe harde schijf of een USB stick. Als Telenet door technische problemen om een of andere reden al je e-mail zou verliezen kan je dit bestand gebruiken om al je e-mail terug te zetten.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
mdv-48
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Oplossing voor volle mailbox Telenet (85% vol)

Vind ik niet interessant.

Toch bedankt.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Oplossing voor volle mailbox Telenet (85% vol)


@mdv-48  schreef:

Vind ik niet interessant.

Toch bedankt.


Wat is het juist dat je niet interessant vindt? Er zijn verschillende voorstellen gedaan.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
christelver
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Oplossing voor volle mailbox Telenet (85% vol)

hey Kristof

kan je dan ook gericht zoeken in deze geexporteerde mail? of ben je dan verplicht alles eerst terug te importeren ( wat moeilijk gaat omdat het te groot is) om iets terug te zoeken? bedankt alvast

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Oplossing voor volle mailbox Telenet (85% vol)

@christelver 

Met bijvoorbeeld 7-zip kan je het geëxporteerde bestand openen en een bepaalde mail ( of mails ) kopiëren naar een bepaalde map. Je moet dus niet de hele file eerst terug importeren.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
christelver
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Oplossing voor volle mailbox Telenet (85% vol)

bedankt!

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Oplossing voor volle mailbox Telenet (85% vol)

@christelver inderdaad wat Louishufk zegt kan je doen. Als je dezelfde export doet in een outlook client heb je een pst file als exportfile en kan je pst viewer gebruiken voor dat je de import doet. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.