Beantwoorden
Ex-Netweter

Telenet blokkeert drawnames.be

Ik krijg het volgende bericht wanneer ik uitnodigingen voor Secret Santa probeer te versturen naar mijn familieleden met een Telenet e-mailadres.

De e-mailprovider telenet.be blokkeert email van drawnames.be. Neem telefonisch contact op met de klantendienst van Telenet via 015 66 66 66 of via WhatsApp om de blokkade te laten verwijderen.

Ik heb contact gehad met de Telenet-klantendienst. Maar ik werd als een kleuter behandeld en totaal niet verder geholpen.

@ModeratorIs de bevoegde dienst bij Telenet hier van op de hoogte? Het is een enorm probleem dat jullie e-mailsysteem niet betrouwbaar werkt in tijden dat families elkaar moeten contacteren voor de eindejaarsfeesten

Telenet verpest zo het kerstfeest van mijn familie!

Help!

0 Likes
25 reacties
Ex-Netweter

Is er al nieuws hierover vanuit Telenet?

Bijvoorbeeld een verontschuldiging voor het ongemak tegenover de tienduizenden Telenet-klanten die hier momenteel last van hebben?

En er is nog steeds niemand op dit forum (of de klantendienst) die mij kan doorverwijzen naar de juiste dienst binnen Telenet die "false positives" e-mail spam behandelt?

0 Likes
Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@Ex-Netweter we hebben ondertussen vernomen dat het Abuse-team van Telenet rechtstreeks in contact staat met support van Drawnames.be. Hopelijk kan het snel uitgeklaard worden. Het lijkt dat het Abuse-team vooral op zoek is naar concrete voorbeelden van e-mails van drawnames.be die niet aankomen bij klanten met een @telenet.be e-mailadres. 

Kan jij anders enkele van de drawnames.be e-mails als bijlage doorsturen naar abuse@telenetgroup.be? De e-mails dus niet doorsturen naar dit e-mailadres, maar een nieuwe e-mail opmaken en de e-mails van drawnames.be in bijlage steken. Dit gaat het Abuse-team helpen met de verificatie die zij moeten doen dat deze mails geen spam bevatten.

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter

Hartelijk bedankt @Suzy voor jouw to-the-point bijdrage.

Het Telenet Abuse-team heeft al een tijdje de nodige informatie, inclusief eml-bijlages. Drawnames.be is bovendien geen onbekende speler (+1 miljoen downloads op Google Play)

Telenet blokkeert een groot deel van het e-mailverkeer van drawnames.be sinds donderdag, dat is bijna 5 dagen!

Het Telenet Abuse-team moet zulke dringende "false positive" blokkades met zo'n grote maatschappelijk impact (tienduizenden e-mails) véél sneller en proactief kunnen afhandelen.

Er is kostbare tijd verloren en opnieuw hebben Telenet-klantenmedewerkers er zich gemakkelijk van af gemaakt met foute informatie of leugens.

Dit moet beter! Telenet publiceert geen duidelijke informatie over hoe "false postive" e-mail spam kan gemeld worden. De klantendienst is niet op de hoogte of reageert naast de kwestie.

0 Likes
Suzy
Community Manager

@Ex-Netweter bedankt voor je aanvulling. Wij hebben vanuit het community-team natuurlijk geen zicht op welke informatie het Telenet Abuse team al allemaal heeft, daarom dat ik de suggestie deed om zoveel mogelijk informatie door te sturen om het proces te versnellen. 

Maar dat lijkt niet meer nodig.. Het Telenet Abuse-team heeft net aan ons bevestigd dat alles terug in orde is. De e-mails van drawnames.be kunnen weer ontvangen worden op de @telenet.be e-mailadressen en worden niet meer gezien als spam. 

Je kan dus aan je familie laten weten dat iedereen aan de slag kan met het zoeken naar de perfecte kerstcadeautjes. 🎁🎄

Community Manager

Ex-Netweter

Ik wacht nog even af tot jouw informatie is bevestigd door het team van drawnames.be

De website is alvast nog niet aangepast: https://www.drawnames.be/help

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@Ex-Netweter 

Tienduizenden? Hoe kom je aan dat getal? Heb je daar een betrouwbare bron voor?

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
0 Likes
Ex-Netweter

Je hoeft dat getal niet in twijfel te trekken, het gaat om tienduizenden e-mails naar @telenet.be adressen per dag. Ik sta hierover vanzelfsprekend in contact met het team van drawnames.be dat niet liever wil dan dat Telenet dit probleem zo snel mogelijk oplost.

Het probleem is trouwens momenteel nog niet opgelost, drawnames.be heeft dat aan mij nog niet bevestigd en op de website krijg ik nog steeds een foutmelding.

Ik denk dat Telenet dringend een aantal zaken moet dubbelchecken, want dit is amateurisme van de ergste soort als @Suzy hier al zeer voorbarig komt juichen dat het opgelost zou zijn.

0 Likes
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Ik begrijp je frustratie, maar door voortdurend hetzelfde te herhalen gaat het niet vlugger gaan.

Je kreeg bevestiging van Telenet dat ze ermee bezig zijn.

Wacht nu rustig af, als het morgen nog niet opgelost is kan je nog eens voorbij komen.

Er is geen enkele toegevoegde waarde om nog 10 posts te schrijven vandaag

PS

Als het tegen morgen nog niet opgelost is - niettegenstaande Telenet de mails niet tegenhoudt en/of als "Spam" behandlelt -, dan kan het probleem toch nog elders zitten (vb bij de service provider van drawnames.be) ...

Het is soms complexer dan het op het eerste zicht lijkt (DMARC, SPF records, etc ...).

Suzy
Community Manager

@Ex-Netweter  schreef:

Je hoeft dat getal niet in twijfel te trekken, het gaat om tienduizenden e-mails naar @telenet.be adressen per dag. Ik sta hierover vanzelfsprekend in contact met het team van drawnames.be dat niet liever wil dan dat Telenet dit probleem zo snel mogelijk oplost.

Het probleem is trouwens momenteel nog niet opgelost, drawnames.be heeft dat aan mij nog niet bevestigd en op de website krijg ik nog steeds een foutmelding.

Ik denk dat Telenet dringend een aantal zaken moet dubbelchecken, want dit is amateurisme van de ergste soort als @Suzy hier al zeer voorbarig komt juichen dat het opgelost zou zijn.

@Ex-Netweter hou ons zeker op de hoogte zodra je contact hebt gehad met het team van drawnames.be.

Misschien is het drawnames.be zelf die tijdelijk @telenet.be e-mailadressen heeft afgeblokt om verdere problemen te vermijden? Het Abuse-team bij Telenet heeft alleszins rechtstreeks aan ons bevestigd deze ochtend om 09:13 dat de e-mails van drawnames.be niet meer als spam worden gezien. Of je al dan niet een Telenet e-mailadres kan toevoegen/invullen in het drawnames.be systeem of formulieren, daar hebben we vanuit Telenet geen impact op. 

Community Manager

Ex-Netweter

Ik kan bevestigen dat het probleem rond deze middag opgelost was.
Dit topic mag gesloten worden.

Bedankt voor alle hulp die tot de oplossing heeft geleid.

En natuurlijk ook nog een fijn eindejaar aan iedereen gewenst. 🎄

StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

@sb  schreef:

@StefaanH 

Ik weet dat het vechten tegen de windmolens is, maar wil je echt iedereen een Gmail adres aansmeren? 😉😉😉

Totaal niet hoor, ik gaf enkel een mogelijk alternatief om toch snel tot een werkende situatie te komen. Omdat ik van die oplossing weet dat ze werkt. En uiteraard heeft iedereen recht op zijn eigen goedkeuringen en afkeuringen. 

No more, no less.

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.