Beantwoorden
Ex-Netweter

Telenet blokkeert drawnames.be

Ik krijg het volgende bericht wanneer ik uitnodigingen voor Secret Santa probeer te versturen naar mijn familieleden met een Telenet e-mailadres.

De e-mailprovider telenet.be blokkeert email van drawnames.be. Neem telefonisch contact op met de klantendienst van Telenet via 015 66 66 66 of via WhatsApp om de blokkade te laten verwijderen.

Ik heb contact gehad met de Telenet-klantendienst. Maar ik werd als een kleuter behandeld en totaal niet verder geholpen.

@ModeratorIs de bevoegde dienst bij Telenet hier van op de hoogte? Het is een enorm probleem dat jullie e-mailsysteem niet betrouwbaar werkt in tijden dat families elkaar moeten contacteren voor de eindejaarsfeesten

Telenet verpest zo het kerstfeest van mijn familie!

Help!

25 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

@Ex-Netweter 

Ik gebruik ook drawnames, ben Telenet klant en heb ook Telenet mail in gebruik, maar voor deze toepassing gebruik ik de gmail adressen van de deelnemers, mezelf inclusief. Geen enkel probleem, al elf jaar niet ...

Kost niks, enkel 5 minuutjes werk ...

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter

Dat gaat toch helemaal niet? Het gaat om meer dan 10 familieleden met een Telenet-e-mailadres...

Ik kan toch niet van verschillende tantes en nonkels eisen dat ze vanaf nu maar een Gmail-account moeten hebben.

Telenet moet de blokkade van een legitieme applicatie zoals drawnames.be onmiddellijk opheffen!

StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ik geef u maar een oplossing die relatief snel verwezenlijkt kan worden, @Ex-Netweter  ....

Denk je dat je het sneller gedaan gaat krijgen om Telenet iets te laten aanpassen?

StefaanH | Krak
Ex-Netweter

Dat gaat niet. Ik kan geen 10 familieleden dwingen om vandaag van e-mailadres te veranderen.

Ze mogen je titel van "KRAK" meteen afpakken, wat een nutteloze bijdrage! Een kans gemist om te zwijgen.

StefaanH
Professional Superweter

Ik ga hier niet verder op ingaan, beste @Ex-Netweter 

Maar weet, met "eisen", "dwingen" en "moeten" ga je niet snel succes boeken hoor ... Vriendelijkheid en beleefdheid zijn de sleutels tot resultaat.

I rest my case.

StefaanH | Krak
WG94
Professional Allesweter
PhD in problem solving! De nieuwe Einstein! Krak GP, kort voor Giga Poster!

De beste volgende stap is om het contactformulier in te vullen om een formele klacht in te dienen: Ontevreden? Laat het ons weten | MyTelenet 

Daarnaast heeft @StefaanH wel gelijk dat je om snel geholpen te zijn, en dus het kerstfeest van je familie niet te verpesten, best even kijkt naar een alternatief. Een andere mail provider kan, maar ook een andere app dan Drawnames, ik gebruik bijvoorbeeld ook nog Giftster.

Dat het geen oplossing is voor jouw specifiek probleem snappen we, maar dat maakt het niet minder waar. Gelieve vriendelijk te blijven.

Tenslotte, is het ook maar de vraag hoe juist de melding is die Drawnames toont. Het is duidelijk een statische melding, hebben ze dat recent nog gecontroleerd? Wie zal het zeggen...

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
Ex-Netweter

Als je geen oplossing kan bieden voor mijn specifiek probleem, dan hoef je ook niet te reageren.

De fout ligt bij Telenet en ik heb zelf geen invloed op de keuzes (e-mailprovider) die mijn familieleden maken.

Ik ben momenteel uitsluitend geholpen met een telefoonnummer of e-mailadres van de technisch verantwoordelijke binnen Telenet die deze blokkering kan opheffen.
Het is eenvoudig, er moet gewoon één e-mailadres van drawnames.be gewhitelist worden.
De klantendienst helpt me niets verder. De "KRAKS" die volledig naast de kwestie reageren ook niet.

Je hoeft drawnames.be ook niet in een slecht daglicht te stellen, ik heb een vlot contact met hen. Ze proberen ook om het probleem op te lossen bij Telenet. Maar als Telenet niet meewerkt...

FilipD
Expert Moderator
It's your tenth party! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Dag @Ex-Netweter ,

@StefaanH probeert hier ook maar even mee te denken aan een alternatieve oplossing. Laten we het dus vooral beleefd houden, en niet meteen bijdrages als nutteloos te bestempelen. Zijn KRAK status is ook meer dan verdiend. 

Nu on-topic,

Ik ben zelf een Telenet e-mail gebruiker, en ik ben actief in 2 drawnames groepen. Ik heb dan vandaag nog een mail gehad dat iemand zijn wishlist nog heeft aangepast. Langs mijn kant ben ik het zelf ook dus nog niet tegengekomen. Hopelijk geraak je er snel uit! 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Expert Moderator

Ex-Netweter

Ik hoef geen alternatieve oplossing. Ik moet hier blijkbaar blijven herhalen dat ik geen invloed heb op de e-mailadreskeuze van mijn familieleden.
Telenet moet dit probleem oplossen in samenwerking met het Drawnames-team.

Je kan zelf op https://www.drawnames.be/help lezen dat Telenet hun e-mails blokkeert.

Ik kan vandaag geen uitnodigingen versturen omdat drawnames.be Telenet-adressen momenteel niet accepteert.

Kan er werkelijk niemand die in loondienst is van Telenet en dit forum leest, dit probleem bij de juiste technische contactpersoon melden? Met van die fake-vriendelijkheid zoals "hopelijk geraak je er snel uit" ben ik niet geholpen.

Het probleem is dat de communicatie met Telenet en het team van drawnames.be blijkbaar mank loopt. Drawnames liet me dat toch verstaan.

WG94
Professional Allesweter
PhD in problem solving! De nieuwe Einstein! Krak GP, kort voor Giga Poster!

@Ex-Netweter  schreef:

Als je geen oplossing kan bieden voor mijn specifiek probleem, dan hoef je ook niet te reageren.

De fout ligt bij Telenet en ik heb zelf geen invloed op de keuzes (e-mailprovider) die mijn familieleden maken.

Ik ben momenteel uitsluitend geholpen met een telefoonnummer of e-mailadres van de technisch verantwoordelijke binnen Telenet die deze blokkering kan opheffen.
Het is eenvoudig, er moet gewoon één e-mailadres van drawnames.be gewhitelist worden.
De klantendienst helpt me niets verder. De "KRAKS" die volledig naast de kwestie reageren ook niet.

Je hoeft drawnames.be ook niet in een slecht daglicht te stellen, ik heb een vlot contact met hen. Ze proberen ook om het probleem op te lossen bij Telenet. Maar als Telenet niet meewerkt...

De Netweters is geen klantendienst, daarom verwijs ik je door naar het klachtenformulier. Dan zal iemand intern bij Telenet verder jouw vraag behandelen.

Als @FilipD zegt dat hij vandaag nog mails gekregen heeft op z'n Telenet adres van Drawnames; en het is Drawnames die geen enkel Telenet adres wil aanvaarden; dan is het misschien toch eens het moment om opnieuw bij Drawnames aan te gaan kloppen dat ze opnieuw testen.

Heb net zelf geprobeerd mijn bestaand Drawnames account om te zetten naar Telenet en het mag inderdaad niet van Drawnames.  Want ja ik heb daar ook een account, dus ik probeer hen helemaal niet in een slecht daglicht te stellen

Dat jij tegen iedereen die ook maar een beetje aandacht wil geven aan jouw probleem negatief wil doen moet je zelf weten. Dat wil niet zeggen dat een ander z'n vriendelijkheid fake is. Nogmaals, gelieve vriendelijk te blijven en net dan zal ik nu net zoals mijn collega Krak jou vanaf nu met rust laten.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@StefaanH 

Ik weet dat het vechten tegen de windmolens is, maar wil je echt iedereen een Gmail adres aansmeren? 😉😉😉

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
FilipD
Expert Moderator
It's your tenth party! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

De mogelijkheid is uiteraard dat ik er geen impact van heb, maar dat die er wel is voor andere klanten.

Thanks voor die link, @Ex-Netweter. Ik ga erachter en zodra ik meer weet, breng ik je via deze weg op de hoogte. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Expert Moderator

Ex-Netweter

Ik reken er op dat dit snel in orde komt.

Drawnames zet niet toevallig dat bericht over Telenet op hun website: https://www.drawnames.be/help

Dat is een noodkreet. Dat komt omdat er met Telenet moeilijk of niet te communiceren valt. Ik heb dezelfde ervaring met de Telenet-klantendienst.

Ik doe hier ook een poging om de contactgegevens te krijgen van een technisch contactpersoon die het e-mailadres van drawnames.be kan whitelisten. Met die contactgegevens kon je ondertussen al lang gebeld hebben met die verantwoordelijke. Maar er is hier duidelijk onwil om dit probleem snel op te lossen.

Het is de verantwoordelijkheid van Telenet om dit samen met het team van drawnames.be op te lossen!
Drawnames.be reageert trouwens heel vlot en to-the-point als je contact zoekt.

Telenet blijft hier zwaar in gebreke!

flip1953
Professional Allesweter
De nieuwe Einstein! GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf! Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Ik begrijp volkomen de frustratie van de topic starter.

Enkel weken voor Kerstmis is niet het goede moment om een leuke dienst als drawnames.be te bannen 🤔

Hopelijk komt er vlug een oplossing