Beantwoorden
Kris3600
Freshman Weetjeslezer
En we zijn vertrokken!

Telenet mail werkt niet meer met app op iPhone

Na het veranderen van mijn paswoord, kan ik geen nieuw account meer toevoegen voor een telenet email op mijn de mail-app van mijn Iphone (ook na upgrade naar iOS 18.3).

De fout melding zegt onmiddellijk  : imap.telenet.be server does not support password authetication.

Ik kan ook geen manuele set up doen.

Mijn paswoord is correct, webmail werkt en ook de bestaande connecties naar mail app zijn ok.

Alleen toevoegen lukt niet. Telenet Klantendienst zegt dat ze er niets aan kunnen doen, want webmail werkt.

Sinds kort moet ik na inloggen bevestigen met een code (SMS) , ik vermoed dat het daar fout gaat, ik kan dit ook niet meer afzetten of een specifiek paswoord genereren voor de Apple Mail app.

Iemand suggesties, ik kan toch niet de enige zijn die hier tegen aanloopt ?

mvg

Kris

Titel gewijzigd door Melissa (mod) | Vorige titel: Telenet mail werkt niet meer met Apple Mail app iPhone

11 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

kijk eens in "Mijn Telenet", naar profiel om de tweetrapsverificatie uit te schakelen.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Tweestaps verificatie zou geen invloed mogen hebben op POP, IMAP en SMTP.

Het is wel weer de zoveelste melding van een klant met IMAP authenticatie problemen na het wijzigen van het wachtwoord.

@Moderator ik weet dat ik het vorige keer ook al geflagd heb en toen de reactie was dat er niets mis was achterliggend, maar dit kan toch geen toeval meer zijn?

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Ligt het niet eerder aan iOS?

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

tweetraps heeft inderdaad geen invloed op de bestaande accounts, deze werken nog zegt de vraagsteller.

Maar heeft tweetraps geen invloed voor het aanmaken van een nieuwe account?

Tweetraps uitschakelen en dan proberen zal in ieder geval veel sneller gaan dan wachten op een oplossing van Telenet of van Apple.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Area57_1
Experienced Veelweter
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Voldoet je huidig wachtwoord aan de recente veiligheidsvoorwaarden van Telenet?
Minstens 8 tekens waaronder een hoofdletter een kleine letter en een cijfer?
Controleer ook dat de instellingen voor uitgaande server juist zijn en niet op "standaarpoorten".
Gebruik als login steeds jouw Telenet e-mailadres en niet jouw internetlogin (e.g. "ab12345")
https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/mobiel-en-vast/mobiel-instellen-en-gebruiken/m...

ChristofM
Expert Moderator
Champagne, lezer van het jaar! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

@WG94  schreef:

Tweestaps verificatie zou geen invloed mogen hebben op POP, IMAP en SMTP.

Het is wel weer de zoveelste melding van een klant met IMAP authenticatie problemen na het wijzigen van het wachtwoord.

@Moderator ik weet dat ik het vorige keer ook al geflagd heb en toen de reactie was dat er niets mis was achterliggend, maar dit kan toch geen toeval meer zijn?

@WG94 @Kris3600 We hebben dit intern nagevraagd. Van zodra we feedback ontvangen, koppelen we dit terug naar jullie. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

ChristofM
Expert Moderator
Champagne, lezer van het jaar! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

@Kris3600  schreef:

Na het veranderen van mijn paswoord, kan ik geen nieuw account meer toevoegen voor een telenet email op mijn de mail-app van mijn Iphone (ook na upgrade naar iOS 18.3).

De fout melding zegt onmiddellijk  : imap.telenet.be server does not support password authetication.

Ik kan ook geen manuele set up doen.

Mijn paswoord is correct, webmail werkt en ook de bestaande connecties naar mail app zijn ok.

Alleen toevoegen lukt niet. Telenet Klantendienst zegt dat ze er niets aan kunnen doen, want webmail werkt.

Sinds kort moet ik na inloggen bevestigen met een code (SMS) , ik vermoed dat het daar fout gaat, ik kan dit ook niet meer afzetten of een specifiek paswoord genereren voor de Apple Mail app.

Iemand suggesties, ik kan toch niet de enige zijn die hier tegen aanloopt ?

mvg

Kris

Titel gewijzigd door Melissa (mod) | Vorige titel: Telenet mail werkt niet meer met Apple Mail app iPhone

@Kris3600 Kan je jouw e-mailadres via een privébericht doorsturen naar @Moderator ? We kunnen dit dan intern in detail laten bekijken voor jou. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

FilipD
Ex-Moderator
Waar zijn die handjes? WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Hey @Kris3600 , nog last van gehad? Zoja, stuur dan gerust een privébericht naar @Moderator met jouw e-mailadres. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Ex-Expert Moderator

Charlotted2
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Ik heb sinds enkele dagen hetzelfde probleem. Is hiervoor al een oplossing gevonden? Alvast bedankt Charlotte
FilipD
Ex-Moderator
Waar zijn die handjes? WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Hey @Charlotted2 ,

Hiervoor ga ik hetzelfde vragen en om jouw e-mailadres met het exacte gedrag door te sturen naar @Moderator 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Ex-Expert Moderator

posoflu
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Ik heb sinds enkele dagen hetzelfde probleem. Is hiervoor al een oplossing gevonden?