41896
netweters
|
18405
gesprekken
|
19891
vragen
|
Hello,
Ik probeer op mijn Samsung Galaxy TABPRO 12.2 SM-T900 een Telenet account toe te voegen .
Ik klik dus op " + account toevoegen onder de hoofdtitel ALGEMEEN
Dan kies ik E-mail
Vervolgens vul ik mijn E-mailadres in en mijn wachtwoord.
Dan klik ik op Volgende bij de HANDM. INSTELLING bovenaan
Dan kies ik IMAP -ACCOUNT
En daarna klik ik op Volgende
Er verschijnt: Inkomende serverinstellingen controleren
Installatie kan niet worden voltooid.
Verificatie mislukt.
Details Wijzigen.
Graaf uw advies hierover voor een oplossing.
Dank bij voorbaat.
Mvg,
gigi
Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Kan geen telenet mail account maken op Samsung Tablet
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je afbeeldingen zijn nog niet beschikbaar, maar kijk zeker na of je de juiste instellingen gebruikt hebt voor de servers (zoals de foutmelding zegt)
Ik heb opnieuw eens geprobeerd om op mijn Samsung Galaxy Tab Pro 12.2 SM-T900 een nieuw account toe te voegen voor Telenet, maar dit lukt niet.
Er verschijnt eerst de poort 143 voor de inkomende e-mails van imap.be en als ik deze verwijder en vervang door de poort 993 van Telenet dan krijg ik de melding dat de verificatie is mislukt. Of ik nu alle Beveiligings Afkortingen invul, zoals SSL of TLS of met certificaten , niets helpt. Bij GEEN veiligheidstype lukt het ook niet.
Dus de volgende verificatie kan niet gebeuren.
Authenticated SMTP
Servernaam: smtp.telenet.be
Poort: 587
Vermits mijn google account zonder problemen is aangemaakt en goed werkt op een Android systeem, lukt dit niet voor een Telenet account op een Android besturingssysteem.
grtz,
gigi
En toch zou het moeten lukken met deze instellingen
Inkomend
Server imap.telenet.be
Beveiliging SSL of SSL/TLS
Poort 993
Uitgaand
Server smtp.telenet.be
Beveiliging TLS of STARTTLS of SSL/TLS
Poort 587
Probeer eerst eens om aan te melden op de e-mail website van Telenet zelf: http://mail.telenet.be
Zo ben je zeker of je wel een correct wachtwoord gebruikt.
Hello,
Ik heb vanuit mijn Telenet Webmail een test mail gestuurd naar mijn postbus IN . Dit werkte normaal en de test mail kwam in mijn postbus IN.
grtz,
gigi
Hello,
Misschien dat het bij jou wel lukt met een Windows besturingssysteem of MacOS O.S. Maar op mijn Samsung Galaxy tablet lukt het niet met een Android besturingssysteem.
grtz,
gigi
Er zijn 2 opties
Het is zeker niet zo dat Android en/of Samsung toestellen in het algemeen niet compatibel zijn.
De Android versie die er op staat is precies ook niet zo recent (KitKat uit 2013?). Dat kan er eventueel wel mee te maken hebben.
Zonder extra details kan ik in ieder geval niets anders bedenken dat je kan proberen
Of het relevant is in deze zaak weet ik niet, maar android 4.4 en ouder hebben sedert kort geen "play-services" ondersteuning meer en android versies ouder dan versie 7 hebben geen updates meer.
Ik heb zonet op mijn Samsung tablet een Telenet mail account aangemaakt en getest.
Ik heb zelfs geen settings moeten ingeven. Naam en paswoord was genoeg. En werkt feilloos.
Ik heb wel een Galaxy Tab A8 met Android 13
Ik vrees dat het aan uw verouderd systeem gaat liggen .... 🤔
@gigi schreef:Hello,
Ik heb vanuit mijn Telenet Webmail een test mail gestuurd naar mijn postbus IN . Dit werkte normaal en de test mail kwam in mijn postbus IN.
grtz,
gigi
Eigenlijk geef je hier zelf de oplossing van uw probleem. Werk op uw (verouderde) tablet toch gewoon met webmail van Telenet. Maak in "Mijn Telenet" eventueel een nieuw mail account aan voor uw tablet (of gebruik een bestaand Telenet account, maakt niet uit). Een link op uw desktop en je bent klaar. Helemaal niks instellen qua settings enz.
Thanks.
Ja ik heb ook een Samsung Galaxy Tab A8 met Android 13 en daarop lukte het ook zonder problemen om een Telenet emailprogramma in te stellen.
Als ik op het icoon met het witte envelopje met apenstaartje klik start de installatie om een emailprogramma in te stellen, maar het eindigt altijd met de melding dat de verificatie niet kan worden voltooid.
Daarentegen als ik op de envelop met de grote letter M IMAP klik start ook de installatie voor een e-mailprogramma en deze lukt precies wel .(zie printscreens)
Het voorstel om met de Webmail van Telenet te werken is wel interessant, maar ik vraag me dan ook af of mijn Telenet verbruik dan ook niet stijgt .
grtz,
gigi
Oké bedankt voor uw antwoord.
grtz,
gigi