Beantwoorden
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Telenet mailaccount toevoegen op Samsung Tab lukt niet

Hello,

Ik probeer op mijn Samsung Galaxy TABPRO 12.2 SM-T900 een Telenet account toe te voegen . 

Ik klik dus op " + account toevoegen onder de hoofdtitel ALGEMEEN

Dan kies ik E-mail

Vervolgens vul ik mijn E-mailadres in en mijn wachtwoord.

Dan klik ik op Volgende  bij de HANDM. INSTELLING  bovenaan

Dan kies ik IMAP -ACCOUNT

En daarna klik ik op Volgende 

Er verschijnt: Inkomende serverinstellingen controleren

Installatie kan niet worden voltooid.

Verificatie mislukt.

Details Wijzigen.

Graaf uw advies hierover voor een oplossing.

Dank bij voorbaat.

Mvg,

gil  voor de netweters 5 okt  2023  volgende.jpggil  voor de netweters  5 okt  2023  volgende lijst.jpggil  printscreen voor de netweters  5  okt  2023  volgende 3.jpggil  printscreen voor de netweters 5 okt  2023   volgende 2.jpggil   printscreen voor de netweters  5 okt 2023  volgende.jpg
gil printscreen voor de netweters 5 okt  2023.jpg

gigi

 

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Kan geen telenet mail account maken op Samsung Tablet

0 Likes
16 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Telenet mailaccount toevoegen op Samsung Tab lukt niet

Je afbeeldingen zijn nog niet beschikbaar, maar kijk zeker na of je de juiste instellingen gebruikt hebt voor de servers (zoals de foutmelding zegt)

 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Telenet mailaccount toevoegen op Samsung Tab lukt niet

Inmiddels zijn de afbeeldingen er, en zie ik duidelijk dat beveiliging en poort niet juist zijn. De juiste instellingen voor IMAP en SMTP kan je hier vinden.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Telenet mailaccount toevoegen op Samsung Tab lukt niet

Ik heb opnieuw eens geprobeerd om op mijn Samsung Galaxy  Tab Pro 12.2 SM-T900 een nieuw account toe te voegen voor Telenet, maar dit lukt niet.

Er verschijnt eerst de poort 143 voor de inkomende e-mails van imap.be en als ik deze verwijder en vervang door de poort 993 van Telenet dan krijg ik de melding dat de verificatie is mislukt. Of ik nu alle Beveiligings Afkortingen invul, zoals SSL of TLS of met certificaten , niets helpt. Bij GEEN veiligheidstype lukt het ook niet.

Dus de volgende verificatie kan niet gebeuren.

Authenticated SMTP

Servernaam: smtp.telenet.be
Poort: 587

Vermits mijn google account zonder problemen is aangemaakt en goed werkt op een Android systeem, lukt dit niet voor een Telenet account op een Android besturingssysteem.

grtz,

gigi

 

 

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Telenet mailaccount toevoegen op Samsung Tab lukt niet

En toch zou het moeten lukken met deze instellingen

Inkomend
Server imap.telenet.be
Beveiliging SSL of SSL/TLS
Poort 993

Uitgaand

Server smtp.telenet.be
Beveiliging TLS of STARTTLS of SSL/TLS
Poort 587

 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Procrastinator7
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Telenet mailaccount toevoegen op Samsung Tab lukt niet

Probeer eerst eens om aan te melden op de e-mail website van Telenet zelf: http://mail.telenet.be 

Zo ben je zeker of je wel een correct wachtwoord gebruikt.

gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Telenet mailaccount toevoegen op Samsung Tab lukt niet

Hello,

Ik heb vanuit  mijn Telenet Webmail een test mail gestuurd naar mijn postbus IN . Dit werkte normaal en de test mail kwam in mijn postbus IN.

grtz,

gigi

0 Likes
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Telenet mailaccount toevoegen op Samsung Tab lukt niet

Hello,

Misschien dat het bij jou wel lukt met een Windows besturingssysteem of MacOS O.S. Maar op mijn Samsung  Galaxy tablet lukt het niet met een Android besturingssysteem.

grtz,

 

gigi

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Telenet mailaccount toevoegen op Samsung Tab lukt niet

Er zijn 2 opties

  1. je instellingen zijn toch verkeerd
  2. er is iets mis met jouw toestel.

Het is zeker niet zo dat Android en/of Samsung toestellen in het algemeen niet compatibel zijn.

De Android versie die er op staat is precies ook niet zo recent (KitKat uit 2013?). Dat kan er eventueel wel mee te maken hebben.

Zonder extra details kan ik in ieder geval niets anders bedenken dat je kan proberen


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet mailaccount toevoegen op Samsung Tab lukt niet

Of het relevant is in deze zaak weet ik niet, maar android 4.4 en ouder hebben sedert kort geen "play-services" ondersteuning meer en android versies ouder dan versie 7 hebben geen updates meer.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet mailaccount toevoegen op Samsung Tab lukt niet

@gigi 

Ik heb zonet op mijn Samsung tablet een Telenet mail account aangemaakt en getest.

Ik heb zelfs geen settings moeten ingeven. Naam en paswoord was genoeg. En werkt feilloos.

Ik heb wel een Galaxy Tab A8 met Android 13

Ik vrees dat het aan uw verouderd systeem gaat liggen .... 🤔


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet mailaccount toevoegen op Samsung Tab lukt niet


@gigi  schreef:

Hello,

Ik heb vanuit  mijn Telenet Webmail een test mail gestuurd naar mijn postbus IN . Dit werkte normaal en de test mail kwam in mijn postbus IN.

grtz,

gigi


Eigenlijk geef je hier zelf de oplossing van uw probleem. Werk op uw (verouderde) tablet toch gewoon met webmail van Telenet. Maak in "Mijn Telenet" eventueel een nieuw mail account aan voor uw tablet (of gebruik een bestaand Telenet account, maakt niet uit). Een link op uw desktop en je bent klaar. Helemaal niks instellen qua settings enz.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Telenet mailaccount toevoegen op Samsung Tab lukt niet

Thanks.

Ja ik heb ook een Samsung Galaxy Tab A8 met Android 13 en daarop lukte het ook zonder problemen om een Telenet emailprogramma in te stellen.

Als ik op het icoon met het witte envelopje met apenstaartje klik start de installatie om een emailprogramma in te stellen, maar het eindigt altijd met de melding dat de verificatie niet kan worden voltooid.

Daarentegen als ik op de envelop met de grote letter M IMAP klik start ook de installatie voor een e-mailprogramma en deze lukt precies wel .(zie printscreens)

Het voorstel om met de Wegil   vor de netweters  herhaling  10 okt 2023.jpgGIL  VOOR DE NETWETERS DEZE EMAIL WERKT NIET 10 OKT   2023.jpggil voor de netweters copie  3  10 okt  2023.jpggil  voor de netweters  copie  2  10 okt  2023.jpggil  voor de netweters beter 10 okt  2023.jpgbmail van Telenet te werken is wel interessant, maar ik vraag me dan ook af of mijn Telenet verbruik dan ook niet stijgt .

grtz,

gigi

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet mailaccount toevoegen op Samsung Tab lukt niet

@gigi 

Ik denk dat als je vanop uw tablet mails stuurt en ontvangt dat dit qua dataverbruik niet (veel) uitmaakt welke mailclient je gebruikt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Telenet mailaccount toevoegen op Samsung Tab lukt niet

Oké bedankt voor uw antwoord.

grtz,

gigi