Beantwoorden
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

Al twee weken weigert de server van Telenet verbinding te maken met mijn mailbox. Op een gegeven moment was het opeens voorbij, en sedertdien krijg ik alleen nog foutmeldingen: 

"FOUT Ox800CCC0E: Kan geen verbiding maken met de server. eem contact op met de serverbeheerder of internetprovider als u dit bericht blijft ontvangen " bijvoorbeeld.

Ik heb mijn hele Outlook account al eens volledig verwijderd, en een gloednieuw account aangemaakt. 

En ik heb ook een paar keer naar de Telenet gebeld, maar al wat ze me daar vertelden was dat ik mijn account moest opnieuw instellen, maar dat hàd ik dus al eens gedaan. En dat hielp niet.

Ik ben ook naar de Telenetwinkel geweest, en daar kreeg ik hetzelfde antwoord.

Kortom, Telenet steekt geen poot uit om je te helpen, maar het is wél degelijk hun schuld, want het probleem is zomaar out of the blue uit de lucht komen vallen, ik heb niks gedaan.  En zoals gezegd: een nieuw account aanmaken helpt niet.

Wat moet ik in godsnaam doen om die Telenetters te bewegen, me te helpen? Of me te vertellen wat er aan de hand is?

Hier zie ik veel topics die veel op mijn probleem lijken. Maar of het net dezelfde zijn, weet ik niet.

Maar lastig is het wél!

 

Titel gewijzigd door Brent (mod) | Vorige titel: Hij wil van mij niet meer weten 😞

0 Likes
126 reacties
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

Hallo lotgenoot 🖐

Ik dacht wel dat ik niet alleen was, en meneer hierboven zegt het ook.

Het probleem is alleen: je mag zagen en klagen bij de Telenet, maar ze geven geen krimp. Al wat ze doen is je naar een pagina van hun helpsite verwijzen, waarop staat hoe je een nieuw account moet opmaken. En dat helpt geen barst, dus. Maar wat dàn, hé?

0 Likes
Foxster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 27
Trick or treat? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Telenet server verbindt niet met Outlook

juist hetzelfde probleem en juist dezelfde martelgang met telenet.... ook met outlook maar ook met mijn mailaccount op mijn iphone.... 't is onze brol die niet meer gaat, zo komt het over bij helpdesk (?) telenet... 

het werkt niet meer, tout court. 

0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Telenet server verbindt niet met Outlook


@Manga  schreef:

mag ik de link waar je dat gelezen hebt?



https://answers.microsoft.com/en-us/outlook_com/forum/all/outlook-error-code-0x800ccc0e/2f295cfb-732...

 

stond bovenaan mijn Google search 'outlook error 0x800ccc0e'

 

Let wel : er zijn zo wat 1000 gelijkaardige meldingen 😞

 

Gelukkig staan de zogenaamd meest helpvolle antwoorden van boven.

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet server verbindt niet met Outlook

@Manga 

Ik lees dat uw wachtwoord al 20 jaar meegaat. Twintig jaar geleden was men helemaal niet streng voor een wachtwoord. Miljoenen wachtoorden zijn er gelekt. Vele e-mailprogramma's aanvaarden geen gemakkelijke wachtwoorden meer of zelfs publiek gekende gehackte wachtwoorden.

Controleer eens met uw e-mailadres op deze site of je wachtwoord al dan niet gehackt is.

Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

Ah, dat ga ik eens checken.

Ik heb van iemand anders ook gehoord dat het soms helpt als je van wachtwoord verandert... Ik weet niet of het waar is, maar het kan nooit kwaad om zoiets te proberen.

Het zou trouwens vreemd zijn dat ik hetzelfde probleem heb van honderden anderen, maar dat alleen het mijne veroorzaakt zou zijn doordat mijn wachtwoord gehackt is... maar je kunt nooit weten.

 

0 Likes
JVP1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet server verbindt niet met Outlook

Ik heb ondertussen verder getest.

Op een 2e windows 10 PC dezelfde mail account eveneens in windows mail op identiek dezelfde manier ingesteld.

Het werkt toch wel zeker ...

 

Het moet toch iets zijn dat op de eerste PC verkeerd staat ingesteld waardoor zowel outlook als windows mail geen toegang meer hebben tot de telenet mailbox.

Misschien een netwerk instelling ? of een registry entry ?

 

Ik wilde deze bevinding toch delen 

 
 
 
 
 
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

Op een àndere computer? Precies detzelfde account?

Eigenaardig. Nuja, ik heb maar één computer, dus dat gaat niet.

En als dàt de enige oorzaak van het probleem was, een foute instelling entry of zoiets, dan zou het niet mogelijk zijn dat het bij één computer wel gaat en bij een andere niet.  En al zeker niet bij zoveel mensen, want het is onmogelijk dat zoveel mensen allemaal dezelfde fout maken.

 

Ik zal toch nog maar eens proberen om mijn account te doen verdwijnen, en een hele nieuwe aan te maken, ditkeer op nog een àndere "client".  Niet meer Windows 10 mail, want die ging ook niet.

Ik heb nog keus tussen een paar andere, dus... fingers crossed, maar weer.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet server verbindt niet met Outlook

Werk je met een antivirus en zo ja, welke? Ik weet dat bijvoorbeeld Avast een zgn. Mail Shield heeft dat al eens roet in het eten strooit. Schakel je antivirus even uit en test opnieuw.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Telenet server verbindt niet met Outlook


@sb  schreef:

Werk je met een antivirus en zo ja, welke? Ik weet dat bijvoorbeeld Avast een zgn. Mail Shield heeft dat al eens roet in het eten strooit. Schakel je antivirus even uit en test opnieuw.


Daarom heb ik hier ook Avast eraf "gezwierd". Ook problemen met Thunderbird. Daarna geen problemen meer!

JVP1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet server verbindt niet met Outlook

Dit was het inderdaad !

 

Avast werkte niet meer goed (ik had er niet op gelet, in de system tray stond het avast icoontje met een rood kruis)

Kon ook niet meer in de user interface om ze uit te schakelen.

 

In "Programma's en Onderdelen" dan Avast opgezocht, en gekozen voor "Wijzigen".

Vervolgens PC herstart ... en alle mails kwamen binnen zowel via outlook als windows mail ...

 

Dikke merci voor de mooie voorzet, die ik maar binnen te koppen had !

 
 
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

Ik wou dat het voor mij ook zo makkelijk opgelost kon worden...  Ik heb geen Avast. Ik weet eigenlijk niet eens of ik wel een antivirus héb. Ik denk geen.

Daar zal het dus ook niet aan liggen.

0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Telenet server verbindt niet met Outlook


@Manga  schreef:

[...] Ik heb geen Avast [...]


Inderdaad!, zoals je selectief aangeeft, geen twee situaties en/of problemen zijn noodzakelijk vergelijkbaar qua ingredienten, oorzaak en oplossing. Bij een probleem blijkt een antivirus de oorzaak, en, bij een ander, op eerste zicht vergelijkbaar, probleem blijkt een paswoord de oorzaak, en zo voort... Daarom helpt het soms om, tijdelijk, bij wijze van test, eigen configuratie (e-mail in dit geval) op een mogelijk ander toestel, desnoods van iemand anders, desnoods op andere lokatie, met mogelijk andere software (e-mail in dit geval) uit te proberen en het al dan niet werken te vergelijken. Dit helpt mogelijke factoren en oorzaken te elimineren en evalueren wanneer de eerste pogingen geen soelaas brengen.

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
Ex-Netweter
 

Telenet server verbindt niet met Outlook

Avast is lang het beste Gratis Antivirus geweest. Tegenwoordig is Microsoft Windows Defender een waardig alternatief.

https://techpulse.be/review/211727/microsoft-windows-defender/

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet server verbindt niet met Outlook

@Ex-Netweter 

 

Wie de gratis versie van Avast gebruikt geeft redelijk wat data vrij (als het product gratis is, dan is de gebruiker het product). Op de toestellen waar ik het nog gebruik heb ik verschillende "shields" uitgeschakeld en ook allerlei onnodige dingen. Avast is bloatware geworden voor wie het installeert zoals het is. Spijtig...

 

Ik ben met een nieuwe PC opgezadeld met Windows 11 en die heeft inderdaad Defender standaard geïnstalleerd. Ik was er niet kwaad van dat ik deze keer geen afzonderlijke antivirus moest installeren. Zeker niet als ik in het artikel lees dat het best wel voldoende is.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Telenet server verbindt niet met Outlook


@sb  schreef:

@Ex-Netweter 

 

Ik ben met een nieuwe PC opgezadeld met Windows 11 en die heeft inderdaad Defender standaard geïnstalleerd. Ik was er niet kwaad van dat ik deze keer geen afzonderlijke antivirus moest installeren. Zeker niet als ik in het artikel lees dat het best wel voldoende is.


Windows Defender zit al (standaard) in Windows sinds Windows 7! Het wordt automatish uitgeschakeld als je zelf een antivirus installeert.

Alleen was dat toen om te janken. In het begin van Windows 10 was het ook nog niet te best maar ondertussen komt het in de buurt van de betaalde Antivirussen. Ik heb trouwens nog Windows 10.

0 Likes