Beantwoorden
jan_v
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

VRT NWS mails worden sinds kort altijd als spam aanzien

De laatste weken worden de wensletters van VRT NWS steeds naar de SPAM folder verwezen. Ondanks het feit dat ik de adressen zowel in mijn Telenet account als in mijn outlook account in mijn vertrouwde adressenlijst heb ingeschreven. Na alles wat ik weet getracht heb om die mails als beveiligd te hebben genoteerd blijven ze steeds naar mijn SPAM directory worden verwezen. Wat kan ik daar aan doen??? Heeft iemand dezelfde ervaring ??? Wat kan ik er aan doen om die newsletters in mijn inbox te krijgen. Iets eigenaardig is dat ik de de "Avond newsletter" WEL in mijn inbox krijg terwijl de Morgen en Middag versie wel in de spam folder belanden??????

0 Likes
13 reacties
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

VRT NWS mails worden sinds kort altijd als spam aanzien

Moet door telenet opgelost worden, is trouwens bij mij ook het geval

0 Likes
StefT
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Happy New Year! Jij bent af! Primeur! It's your fourth party!

VRT NWS mails worden sinds kort altijd als spam aanzien

Ik had hetzelfde probleem en dit moet idd door Telenet worden opgelost...  Als workaround heb ik een rule aangemaakt in mijn mailbox om spam berichten met als afzender vrtnws niet naar de spam folder te verplaatsen en dat werkt ook 🙂

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VRT NWS mails worden sinds kort altijd als spam aanzien

Ik vind dat echt kort door de bocht: moet door Telenet opgelost worden. Zou het niet eerder zijn: moet door VRT opgelost worden.

0 Likes
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

VRT NWS mails worden sinds kort altijd als spam aanzien

niks kort door de bocht : het is zelfs niet alleen bij vrt, gewoon mails van andere commerciele

bedrijven gebeurt dit ineens.

algemeen : dit is niet de eerste maal dat "normale" mails ineens het predikaat spam krijgen,

in het verleden werd dit (automatisch ?) altijd opgelost

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VRT NWS mails worden sinds kort altijd als spam aanzien

@Padalby 

Zomaar beweren dat het de fout is van, is kort door de bocht (ook van mij). Iets beweren is één zaak, iets aantonen is iets anders. Er zijn regels die vastgelegd zijn voor e-mail (absoluut te volgen normen), daarnaast zijn er bepaald zaken, sommige beter geregeld dan andere, die door de verzender van e-mails kunnen gedaan worden om de geloofwaardigheid van de mail aan te tonen dat het geen spam is. Andere zaken kunnen gedaan worden door de ontvangende server en door de uiteindelijke ontvanger.

Analyseer de header van de mail van de VRT en toon aan dat die mail onterecht gemerkt werd als spam.

Over spam zijn er twee soorten klagers:

- zij die vinden dat er teveel spam doorkomt als niet spam

- zij die vinden dat er teveel mail gemerkt wordt als spam en het niet is

Om het even wat gedaan wordt, de spammers zullen altijd iets anders vinden om hun mail bij de potentiële slachtoffers te krijgen.

Als je in uw concreet geval, dit laat weten aan de VRT, kan de VRT contact opnemen met Telenet om te zien wat er schort.

0 Likes
jan_v
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

VRT NWS mails worden sinds kort altijd als spam aanzien

Eerst en vooral mijn dank aan allen die op mijn vraag hebben gereageerd.

Het was al een opluchting 1) te weten dat ik niet alleen ben 2) de oplossing eerder in het kamp ligt van (een correspondentie tussen) Telenet en VRT NWS.

Ik ga alvast de volledige mailconversatie tussen netweters doorsturen naar VRTNWS en Telenet klantendienst.

Nogmaals mijn dank

Jan

jan_v
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

VRT NWS mails worden sinds kort altijd als spam aanzien

Een beetje meer nieuws over de genomen acties (en reactie)

Ik hoop dat ik de verantwoordelijken van beide partijen kan bijeenbrengen om een structurele oplossing mogelijk te maken. Ben er mij ook van bewust dat dit zonder medewerking niet makkelijk zal zijn!!!

Weet iemand of dit probleem zich ook bij andere providers voordoet????

 

Hieronder de verstuurde mails naar VRTNWS

µµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµ

 

Geachte Heer Dewitte,

 

Dank U wel voor het antwoord.

Ik begrijp echter niet wat u kan bedoelen met “Ik heb een rondvraag gedaan en begrepen dat u al via een ander kanaal een antwoord ontvangen hebt.”

Ik heb helemaal geen antwoord gekregen langs welk ander kanaal dat ook mag zijn.

Ik zou heel graag weten welk kanaal U bedoeld???

Wat nog beter zou zijn is dat u mij als medewerker van de ombudsman van de Vlaamse openbare omroep zou helpen met het juiste aanspreekpunt door te geven bij VRT NWS om deze kwestie op te lossen. Een juist Email adres (en een naam) zou fantastisch zijn. (Voor een buitenstaander is dat immers niet te vinden) Zo kan ik tenminste trachten van de juiste mensen van beide partijen bij elkaar te brengen.

Zoals U in de meegestuurde link hebt kunnen lezen gaat het hier om een gekend probleem waar ik zeker niet alleen het slachtoffer van ben.

 

Het is of beide partijen niet willen of kunnen met elkaar spreken (of Emaillen) om dit vervelende probleem op te lossen.

 

Ondertussen tracht ik te weten te komen of abonnees van andere providers met hetzelfde probleem te maken hebben.

 

Ik zal dan ook niet nalaten van de juiste mensen bij Telenet en VRT NWS op de hoogte te houden.

 

Hopende op een positief antwoord groet ik u vriendelijk

 

 

Jan

 

Jan XXXXXXX

XXXXX

XXXXXXXXX

België

Gsm Jan XXXXXX

XXXXXXX@telenet.be

 

 

 

 

Van: Ombudsman VRT <ombudsman@vrt.be>
Verzonden: dinsdag 12 januari 2021 13:17
Aan: XXXXXXXX@telenet.be
Onderwerp: mails VRTNWS worden als spam gemerkt door provider

 

Geachte heer XXXXXXX,

dank voor uw vraag. Deze technische kwestie ligt buiten de bevoegdheid van de Nieuwsombudsman. Ik heb een rondvraag gedaan en begrepen dat u al via een ander kanaal een antwoord ontvangen hebt. Dit is een kwestie die Telenet dient op te lossen, blijkbaar.

Ik hoop dat u snel een oplossing krijgt.

Met vriendelijke groeten,

Chris Dewitte
Medewerker VRT Nieuwsombudsman

Wie is de nieuwsombudsman en wat doet hij precies ? U vindt er meer over onder deze link.

Fout! Bestandsnaam niet opgegeven.



--------------- Original Message ---------------
From: Jan XXXXXXXXXX@telenet.be]
Sent: 2021-01-12 07:11:53
To: ombudsman@vrt.be
Subject: mails VRTNWS worden als spam gemerkt door provider

Geachte ombudsman

 

Om het kort en eenvoudig te houden verwijs ik u naar onderstaand link en hoop ik dat jullie samen met telenet een oplossing kunnen vinden.

 

https://www.netweters.be/t5/E-mail/VRT-NWS-mails-worden-sinds-kort-altijd-als-spam-aanzien/m-p/11564...

 

Alvast bedankt

 

 

Jan

 

Jan XXXX

XXXXXX

XXXXXXXXXX

België

Gsm Jan XXXXXXX

XXXXXXXXXt@telenet.be



StefaanH (Krak) heeft de inhoud van deze post bewerkt.
Reden: Persoonlijke info gemaskeerd

0 Likes
jan_v
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

VRT NWS mails worden sinds kort altijd als spam aanzien

Sorry Stefaan en bedankt voor correcties.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VRT NWS mails worden sinds kort altijd als spam aanzien

@jan_v 

 

Geen probleem hoor, dat is één van onze taken. Die we met plezier vervullen 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
_Philip
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes. Goed gevonden! Netjes!

VRT NWS mails worden sinds kort altijd als spam aanzien

Best Stef,

 

Dit werkt bij mij niet. Ben al een tijdje bezig met het testen van verschillende instellingen

ivm regels. Heb al geprobeerd op basis van emailadres, domain en gewoon naam van afzender.

Mails van VRT blijven ook met aanpassing regels wisselvallig in de spammap te komen.

Dit is trouwens niet enkel voor mails van VRT maar bijv. ook van Standaard Uitgeverij en nog enkele andere.

Als je een tip hebt om de onterechte spammails in mijn inbox te krijgen, steeds welkom.

mvg, Philip

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VRT NWS mails worden sinds kort altijd als spam aanzien

@_Philip 

Op mijn Telenet zet je de instellingen zo:

janne_man_0-1610654933934.png

 

In webmail maak je een regel, boven kies je aan alle voorwaarden.

De regel bestaat dan uit minstens drie lijntjes

  • als er spam staat in het onderwerp (ik denk dat met rechte haakjes begrensd is, die dan ook vermelden rond spam)
  • als van niet bevat standaard.be in domein
  • als van niet bevat vrt.be in domein

en onderaan de actie verplaatsen naar spam

 

StefT
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Happy New Year! Jij bent af! Primeur! It's your fourth party!

VRT NWS mails worden sinds kort altijd als spam aanzien

Ik heb de volgende rule aangemaakt voor spam op mijn Mac en dit werkt perfect:

StefT_0-1610697544143.png

 

jan_v
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

VRT NWS mails worden sinds kort altijd als spam aanzien

Oef... De nieuwsbrieven komen terug in mijn inbox terecht. Men heeft dus uiteindelijk toch actie ondernomen bij alle betrokken partijen. Bedankt Netweters om een kanaal te zijn dat mondig genoeg is om diezelfde betrokken partijen bij elkaar te brengen en genoeg druk uit te oefenen om de vragen of moeilijkheden van hun betalende klanten op te lossen.