24748
netweters
|
152281
antwoorden
|
20688
vragen
|
De laatste weken worden de wensletters van VRT NWS steeds naar de SPAM folder verwezen. Ondanks het feit dat ik de adressen zowel in mijn Telenet account als in mijn outlook account in mijn vertrouwde adressenlijst heb ingeschreven. Na alles wat ik weet getracht heb om die mails als beveiligd te hebben genoteerd blijven ze steeds naar mijn SPAM directory worden verwezen. Wat kan ik daar aan doen??? Heeft iemand dezelfde ervaring ??? Wat kan ik er aan doen om die newsletters in mijn inbox te krijgen. Iets eigenaardig is dat ik de de "Avond newsletter" WEL in mijn inbox krijg terwijl de Morgen en Middag versie wel in de spam folder belanden??????
Moet door telenet opgelost worden, is trouwens bij mij ook het geval
Ik had hetzelfde probleem en dit moet idd door Telenet worden opgelost... Als workaround heb ik een rule aangemaakt in mijn mailbox om spam berichten met als afzender vrtnws niet naar de spam folder te verplaatsen en dat werkt ook 🙂
Ik vind dat echt kort door de bocht: moet door Telenet opgelost worden. Zou het niet eerder zijn: moet door VRT opgelost worden.
niks kort door de bocht : het is zelfs niet alleen bij vrt, gewoon mails van andere commerciele
bedrijven gebeurt dit ineens.
algemeen : dit is niet de eerste maal dat "normale" mails ineens het predikaat spam krijgen,
in het verleden werd dit (automatisch ?) altijd opgelost
Zomaar beweren dat het de fout is van, is kort door de bocht (ook van mij). Iets beweren is één zaak, iets aantonen is iets anders. Er zijn regels die vastgelegd zijn voor e-mail (absoluut te volgen normen), daarnaast zijn er bepaald zaken, sommige beter geregeld dan andere, die door de verzender van e-mails kunnen gedaan worden om de geloofwaardigheid van de mail aan te tonen dat het geen spam is. Andere zaken kunnen gedaan worden door de ontvangende server en door de uiteindelijke ontvanger.
Analyseer de header van de mail van de VRT en toon aan dat die mail onterecht gemerkt werd als spam.
Over spam zijn er twee soorten klagers:
- zij die vinden dat er teveel spam doorkomt als niet spam
- zij die vinden dat er teveel mail gemerkt wordt als spam en het niet is
Om het even wat gedaan wordt, de spammers zullen altijd iets anders vinden om hun mail bij de potentiële slachtoffers te krijgen.
Als je in uw concreet geval, dit laat weten aan de VRT, kan de VRT contact opnemen met Telenet om te zien wat er schort.
Eerst en vooral mijn dank aan allen die op mijn vraag hebben gereageerd.
Het was al een opluchting 1) te weten dat ik niet alleen ben 2) de oplossing eerder in het kamp ligt van (een correspondentie tussen) Telenet en VRT NWS.
Ik ga alvast de volledige mailconversatie tussen netweters doorsturen naar VRTNWS en Telenet klantendienst.
Nogmaals mijn dank
Jan
Een beetje meer nieuws over de genomen acties (en reactie)
Ik hoop dat ik de verantwoordelijken van beide partijen kan bijeenbrengen om een structurele oplossing mogelijk te maken. Ben er mij ook van bewust dat dit zonder medewerking niet makkelijk zal zijn!!!
Weet iemand of dit probleem zich ook bij andere providers voordoet????
Hieronder de verstuurde mails naar VRTNWS
µµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµ
Geachte Heer Dewitte,
Dank U wel voor het antwoord.
Ik begrijp echter niet wat u kan bedoelen met “Ik heb een rondvraag gedaan en begrepen dat u al via een ander kanaal een antwoord ontvangen hebt.”
Ik heb helemaal geen antwoord gekregen langs welk ander kanaal dat ook mag zijn.
Ik zou heel graag weten welk kanaal U bedoeld???
Wat nog beter zou zijn is dat u mij als medewerker van de ombudsman van de Vlaamse openbare omroep zou helpen met het juiste aanspreekpunt door te geven bij VRT NWS om deze kwestie op te lossen. Een juist Email adres (en een naam) zou fantastisch zijn. (Voor een buitenstaander is dat immers niet te vinden) Zo kan ik tenminste trachten van de juiste mensen van beide partijen bij elkaar te brengen.
Zoals U in de meegestuurde link hebt kunnen lezen gaat het hier om een gekend probleem waar ik zeker niet alleen het slachtoffer van ben.
Het is of beide partijen niet willen of kunnen met elkaar spreken (of Emaillen) om dit vervelende probleem op te lossen.
Ondertussen tracht ik te weten te komen of abonnees van andere providers met hetzelfde probleem te maken hebben.
Ik zal dan ook niet nalaten van de juiste mensen bij Telenet en VRT NWS op de hoogte te houden.
Hopende op een positief antwoord groet ik u vriendelijk
Jan
Jan XXXXXXX
XXXXX
XXXXXXXXX
België
Gsm Jan XXXXXX
Van: Ombudsman VRT <ombudsman@vrt.be>
Verzonden: dinsdag 12 januari 2021 13:17
Aan: XXXXXXXX@telenet.be
Onderwerp: mails VRTNWS worden als spam gemerkt door provider
Geachte heer XXXXXXX,
dank voor uw vraag. Deze technische kwestie ligt buiten de bevoegdheid van de Nieuwsombudsman. Ik heb een rondvraag gedaan en begrepen dat u al via een ander kanaal een antwoord ontvangen hebt. Dit is een kwestie die Telenet dient op te lossen, blijkbaar.
Ik hoop dat u snel een oplossing krijgt.
Met vriendelijke groeten,
Chris Dewitte
Medewerker VRT Nieuwsombudsman
Wie is de nieuwsombudsman en wat doet hij precies ? U vindt er meer over onder deze link.
Fout! Bestandsnaam niet opgegeven.
--------------- Original Message ---------------
From: Jan XXXXXXXXXX@telenet.be]
Sent: 2021-01-12 07:11:53
To: ombudsman@vrt.be
Subject: mails VRTNWS worden als spam gemerkt door provider
Geachte ombudsman
Om het kort en eenvoudig te houden verwijs ik u naar onderstaand link en hoop ik dat jullie samen met telenet een oplossing kunnen vinden.
Alvast bedankt
Jan
Jan XXXX
XXXXXX
XXXXXXXXXX
België
Gsm Jan XXXXXXX
StefaanH (Krak) heeft de inhoud van deze post bewerkt.
Reden: Persoonlijke info gemaskeerd
Sorry Stefaan en bedankt voor correcties.
Best Stef,
Dit werkt bij mij niet. Ben al een tijdje bezig met het testen van verschillende instellingen
ivm regels. Heb al geprobeerd op basis van emailadres, domain en gewoon naam van afzender.
Mails van VRT blijven ook met aanpassing regels wisselvallig in de spammap te komen.
Dit is trouwens niet enkel voor mails van VRT maar bijv. ook van Standaard Uitgeverij en nog enkele andere.
Als je een tip hebt om de onterechte spammails in mijn inbox te krijgen, steeds welkom.
mvg, Philip
Op mijn Telenet zet je de instellingen zo:
In webmail maak je een regel, boven kies je aan alle voorwaarden.
De regel bestaat dan uit minstens drie lijntjes
en onderaan de actie verplaatsen naar spam
Ik heb de volgende rule aangemaakt voor spam op mijn Mac en dit werkt perfect:
Oef... De nieuwsbrieven komen terug in mijn inbox terecht. Men heeft dus uiteindelijk toch actie ondernomen bij alle betrokken partijen. Bedankt Netweters om een kanaal te zijn dat mondig genoeg is om diezelfde betrokken partijen bij elkaar te brengen en genoeg druk uit te oefenen om de vragen of moeilijkheden van hun betalende klanten op te lossen.