Allen, bedankt voor de feedback.
Ik heb inmiddels de telenet helpdesk MOETEN contacteren, omdat ze inmiddels ook gezien hadden dat mijn mailbox als SPAM adres werd gebruikt, mijn account, zonder enige communicatie hebben geblokkeerd.
Beetje vervelend natuurlijk, zeker als je op geen enkele andere manier wordt gewaarschuwd (er staan nog mailboxen ons klantennummer, we hebben telefoonnummers bij telenet, ...).
Maar goed, voorlopig is het opgelost (hoewel ik niet weet voor hoelang, als mijn account als "spambox" wordt gebruikt, dan zou ik mogelijks, binnen de kortste keren hetzelfde kunnen voorhebben).
PS : @janne_man het is inderdaad zo, dat een anti-virus scanner niet alle virussen tegenhoudt, maar telenet had het probleem gezien (welliswaar met enkele dagen vertraging), en bovendien staat de PC in kwestie achter safespot, waarvan je eveneens zou verwachten dat deze eea detecteert. Daar nog eens bovenop zit deze PC verbonden met een bedrijfsnetwerk (VPN), waar alle inkomende verkeer nog eens een keertje wordt gecheckt met een anti-virus/spam/... op server en firewall niveau, die op hun beurt weer andere software draaien dan de locale PC software. Wat hier nog doorkomt is wel echt straf !!! (maar natuurlijk, niks is onmogelijk). Het zou mij in dat geval wel verbazen dat ik een zodanig exotisch virus in huis heb, dat alleen mij viseert, maar niet is uiteraard onmogelijk.