24749
netweters
|
152310
antwoorden
|
20690
vragen
|
Ik heb op 13 dec een aantal vrienden en kennissen de beste wensen gestuurd onder de hoofding Beste wensen vanwege L..& R..
Alle mails staan in Telenet Webmail onder verzonden mails. Niemand heeft echter deze email ontvangen. Ik heb hierover verder geen enkel bericht ontvangen.
Ik ontvang gewoon mails zonder op andere dagen en kan ook versturen naar vrienden en collega's. Ze hebben de mails ook ontvangen.
Als ik echter een mail naar mijn eigen mailadres stuur met opnieuw Beste wensen vanwege L.. & R.. komt deze mail niet toe in ontvangen mails maar in de spam.
Blijkbaar is er ergens iets wat dit veroorzaakt en een soort blokkage toepast waardoor de mails Beste wensen ..... niet zijn toegekomen.
Wat is er aan de hand ? Worden de mails met leesteken & herkend als spam ???
Graag een oplossing
Titel gewijzigd door Caro (Expert Mod) | Vorige titel: Telenet webmail
Neen, dat kan niet. Ik geef mee zoals het gaat bij Telenet, en zoals het meet bepaalde nuances ook elders is.
In mijn Telenet maak je de eerste keuze:
Als je Antispam uitzet komt alles in je inbox zonder enig onderscheid.
Als Antispam aanstaat kies je of het naar de spamfolder moet of naar de inbox met vermelding van spam.
In webmail.telenet.be kan je regels instellen:
Je kan daar beslissen om spam (en om het even welke andere) mail weg te gooien. Weggegooide mail zie je nergens, zelfs niet in de prullenbak.
Als je je mail bekijkt met een andere e-mail client (app of programma) kan je daar ook regels ingeven.
Dit gaat natuurlijk allemaal over de bestemmelingen waar jij als verzender geen controle op hebt en ik vermoed dat vele bestemmelingen dat ook allemaal niet weten.
Het enige wat ik je kan aanraden is om om een leesbevestiging te vragen. In webmail van Telenet is dat:
Ik weet niet of je het permanent aanzet of voor één bericht.
In Firefox heb je twee opties:
Je hebt de leesbevestiging en je hebt Aflevernotificatie.
Bij leesbevesting krijgt de ontvanger het bericht dat de afzender gevraagd heeft om de ontvangst te bevestigen. De ontvanger beslist zelf of die bevestigd of niet.
Bij afleverstatusnotificatie (als ik me niet vergis) krijg je automatisch een mail dat de verzonden mail afgeleverd is. Of die in de spam folder komt, of weggegooid wordt, daar weet je niets van. Het enige waarvan je zekerheid hebt: je verstuurde mail is terecht gekomen. De rest is de verantwoordelijkheid van de ontvanger.
@janne_man schreef:Nu gaat het terug. Gisteren toen ik mijn reactie schreef wilde ik die verder aanvullen met de exacte opties, maar via mijn Telenet geen link en rechtstreeks kreeg ik hetzelfde als wat @StefaanH getoond heeft. Er was dus wel een tijdelijke storing.
Dan heb jij meer geluk dan ik. Bij nog steeds geen spoor in "Mijn Telenet" en die link geeft nog steeds dezelfde nonsens weer. 😭
@StefaanH schreef:
Ik heb het net even nagekeken (was al lang geleden dat ik nog naar het beheer van mijn mailboxen heb gekeken), en ja hoor, ik heb ook prijs: nergens in "Mijn Telenet" is nog een spoor te vinden van het beheer van de mailboxen. Helemaal niks .... 😭
EDIT: ik heb even de link van @WG94 gevolgd. Dan krijg ik dit te zien:
Ik heb nochtans wel degelijk een vier of vijf mailboxen actief en die werken gewoon normaal.
@StefaanH @janne_man Bedankt voor de info. Ik heb het doorgegeven zodat ze dit kunnen nakijken.
Ik heb tussen kerst en nieuwjaar een gelijkaardig probleem. Ik stuurde een mail met beste wensen als onderwerp. De mail bestond uit een zelf gemaakte en bewerkte foto met wensen. De mail werd een 20tal keer verstuurd en kwam naar ik vernam niet aan ondanks deze allemaal in verzonden mails staan. Als ik de mail stuurde op een reply op een ontvangen mail ging deze wel door. Ik werk rechtstreeks via webmail en verstuurde deze vanop pc HP.
Dank voor je reactie.
Het komt dus blijkbaar meer voor.
Ik besluit hieruit dat er een soort programma loopt dat eventuele 'spam' reeds filtert voor vertrek. Ok voor mij, maar het zou pas correct zijn dat je hiervan verwittigd wordt. Wat blijkbaar niet tot de geplogenheden behoort. De klant is niet altijd koning !
Een mail die in verzonden mails staat is in pricipe aangekomen bij de leverancier van die mail. Dit wil zeggen een mail geadresseerd aan een @telenet.be adres komt in verzonden dal die bij Telenet is. Een mail verzonden naar een hotmail.com of outlook.com (en nog andere) komt in verzonden als die aangekomen is bij Microsoft. Als de server van de bestemmeling de mail niet aanvaard, dan kom uw mail niet in verzonden.
Intussen kan ik mijn mailboxen opnieuw beheren via "Mijn Telenet", dat is toch alweer in orde.
Mijn netwerk, dat is nog steeds niet in orde. Ik krijg nog steeds diezelfde foutmelding en kan mijn WIFi powerlines dus nog steeds niet beheren.