Webmail en spam => never ending story
Ik heb maar even een nieuw topic gestart omdat het nu wel heel bizar geworden is .
Zoals eerder gemeld had ik een probleem met gewenste mails die in de spamfolder beleven terechtkomen, ondanks aangemaakte rules.
Dat is in orde gekomen met uiteindelijk rules die het gewenste effect hadden. Maar sedert kort heb ik weer rare fenomenen vast gesteld:
- Wat heb ik gedaan?
- In de settings bepaald dat de spam in de inbox moet blijven en met [spam] gemarkeerd moet worden.
- Een rule aangemaakt dat mails met een welbepaalde afzender in de inbox moeten blijven en dat er geen andere rules mogen toegepast worden.
- Een eigen folder aangemaakt, "eigen spam' genaamd.
- Een rule gemaakt om de mails uit de inbox met [spam] gemarkeerd naar de eigen spamfolder te verplaatsen
- Dat heeft een tijdje goed gewerkt. De gewenste mails bleven mooi in de inbox, ondanks [spam] ervoor. De echte spam verhuisde mooi naar de eigen folder.
- Sedert kort zijn er echter nieuwe fenomenen:
- Al het bovenstaande werkt nog steeds goed, behalve:
- Op miraculeuze wijze is er af en toe een mail die zonder [spam] ervoor toch in de echte spamfolder terechtkomt. Die negeert dus de mijn instellingen om met het predikaat in de inbox te blijven.
- Eén van die mails was geen spam. Ik duid die aan als zijnde "geen spam". Hij verhuist netjes naar de inbox. Vijf seconden later staat die echter opnieuw in de echte spamfolder .... Dit heeft zich driemaal herhaald. Dan heb ik vliegensvlug TB opgestart en hem op de PC binnengehaald.
Allemaal heel bizar ....
Heeft nog iemand rare dingen meegemaakt met spam en rules? En wat heeft hij dan ermee gedaan? Of ben ik een pionier in die materie 😋
@Suzy , indien je graag de headers van die opstandige mails in kwestie graag zou willen hebben om te bestuderen, geen probleem, dan bezorg ik ze u wel.