25.272
netweters
|
156.114
antwoorden
|
21.077
vragen
|
Sinds zaterdag heb ik problemen met webmail in Google Chrome.
Ik was gewoon bezig in mijn webmail, toen ik er ineens uitgegooid werd (zie foto).
Daarna kreeg ik steeds dezelfde melding bij proberen inloggen.
Het rare is, bij Firefox werkt het met dezelfde link wel.
Cookies verwijderd, hielp niet.
Is dit een algemeen probleem of kan iemand helpen wat ik nu best doe?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik vrees dat je volkomen gelijk hebt. Het enige wat ik bereikt heb was dat ze me opbelden en meedeelden dat het probleem waarschijnlijk bij Brave ligt, om vervolgens af te sluiten met de vraag of ze me echt geen ander pakket konden aansmeren. Sindsdien beantwoord ik geen telefonische oproepen meer van Telenet. Je Thunderbirdvoorstel lijkt aanlokkelijk. Mocht ik over iets meer computerkennis beschikken zou ik het zeker overwegen, maar dat is niet het geval. Toch bedankt voor je antwoord.
Dit helpt misschien:
Dit is een uitleg om Thunderbird onder Windows te installeren.
Ik ben een grote voorstander van het gebruik van Thunderbird. Dat neemt niet weg dat ik van mening ben dat Telenet weer eens schromelijk tekortschiet. Ik vrees dat Telenet geen deftig overzicht meer heeft van de gebruikte servers en van de certificaten. @Suzy kan het natuurlijk navragen en kan uiteraard niet anders dan het antwoord geven dat zij krijgt van de betrokken dienst.
Het klopt dat browsers strenger zijn met al het doorverbinden. Je zou toch niet willen dat je uiteindelijk op een oplichtingssite terecht komt. Zaken die voor 100% veilig moeten zijn, is niet alleen bankapps, maar ook mailapps. Hiermee beweer ik helemaal niet dat de webmail van Telenet onveilig is, wel dat de setting niet getuigen van vakmanschap maar eerder amateuristisch met te weinig opvolging van nieuwe inzichten.
Edit: toevoeging 21:25
Ik ben er ingeslaagd volgende foutmelding te krijgen met Brave (zowel in normale modus als in privéscherm). Met deze info moeten de technische webploeg wel wat meer weten.
werkt even niet, of de pagina kan verhuisd zijn naar een nieuw webadres.
Deze site is niet bereikbaar
https://secure.telenet.be/oauth2/default/v1/authorize?client_id=0oaascawmtlb3wQEx417&response_type=code&redirect_uri=https://webmaillogin.prd.telenet.be/webmail/oauth/callback/okta&state=52526720-40b7-4467-a751-43a26e7b92fe&nonce=288878d8-ca65-4886-910b-3b1675f2a904&scope=openid%20profile%20licenses%20mailbox&code_challenge=ORMYuUNFn-xQ5Q8Iux3FSZaQdcgj1hxpMWYDJS9lxxc&code_challenge_method=S256 werkt even niet, of de pagina kan verhuisd zijn naar een nieuw webadres.
ERR_HTTP2_INADEQUATE_TRANSPORT_SECURITY
Deze foutmelding is al herhaaldelijk via het contactformulier aan Telenet doorgegeven.