Beantwoorden
hulp
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Dag van de Chocolade Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten?

e-mailadres word niet herkend in mailbox

Mijn probleem dateert van 23 maart wanneer in laatste mail bericht heb gekregen. Dit mailadres word in mailbox aangegeven als niet toegewezen nochtans geen nieuw mailadres. Nieuw wachtwoord aangevraagd maar kan aanvraag niet tot het einde uitvoeren. Bij de dienst telenet aangifte gedaan en wacht nu nog. Heb al enkele brieven via dPost gekregen dat ik betalen niet heb gedaan omdat dus het mailadres niet werkt. Niks ontvangen niks versturen. Plezant is iets anders. Hulp.

18 reacties
WG94
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1021
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

e-mailadres word niet herkend in mailbox

Waar exact zie je die melding "niet toegewezen"?

Is dat webmail (zo ja waar) of Mijn Telenet?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
hulp
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Dag van de Chocolade Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten?

e-mailadres word niet herkend in mailbox

In Mijn telenet mailboxen met mijn bijhorend mailadres. Heb in totaal 5 mailboxen. Werk met Mac Catalina. Telenet laat mij gewoon in de steek.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

e-mailadres word niet herkend in mailbox

Je bent bijzonder karig met informatie. Dat is wellicht een deel van het probleem. Post eens screenshot van de foutmelding en van wat je te zien krijgt als je het wachtwoord probeert te veranderen.

Als je e-mailadres zichtbaar is in de screenshots, vergeet dat dan niet te maskeren, want anders wordt je afbeelding afgekeurd.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
hulp
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Dag van de Chocolade Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten?

e-mailadres word niet herkend in mailbox

IMG_0181.jpeg

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

e-mailadres word niet herkend in mailbox

Dit betekent dat die niet toegewezen is aan een gebruiker. Maak een persoonlijke login aan en wijs die dan daaraan toe.

hulp
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Dag van de Chocolade Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten?

e-mailadres word niet herkend in mailbox

Dan ben ik alle mails op dat adres kwijt ben. Ik wil wel het mailadres behouden.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

e-mailadres word niet herkend in mailbox

@janne_man 

Voor zo ver ik weet is dat geen vereiste. Ik ben vrij zeker dat ik geen enkel e-mailadres heb toegewezen aan een gebruiker en ik heb 20 of 25 verschillende adressen.

De foutmelding bovenaan ziet er wel bekend uit, maar helaas heb ik daar geen oplossing voor. Helpdesk contacteren en vragen om een ticket aan te maken.

@hulp 

Mailadressen toewijzen aan een gebruiker zorgt er niet voor dat je die verliest. Dit is iets "nieuw". Telenet vraagt om een persoonlijke login te maken (dat kan zelfs een Gmail adres zijn) en aan die login kan je - als je wil - een mailadres toewijzen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

e-mailadres word niet herkend in mailbox

@sbik heb de logica achter het toewijzen aan een gebruiker nog niet door. Ik heb drie mailboxen. Ik heb nooit een gebruiker toegewezen aan een mailbox. Als ik het bekijk op mijn Telenet dan zie ik dat de toewijzing gebeurt per mailbox en niet per alias. Mijn eerste mailbox staat als toegewezen aan mijzelf. Ik heb hier nooit iets voor gedaan. Ik vermoed dus dat één mailbox moet toegewezen zijn aan de hoofdgebruiker.

Met de tegel beheer je mailbox krijg ik een lijst van mijn drie boxen.  Als er aliassen zijn staat achter het echte mailadres een aanklikbare + nog 1, ongeacht of er één of meerdere aliassen zijn.

Als ik op bij mijn hoofd e-mailadres op het tandwieltje klik is er geen mogelijkheid om een nieuw wachtwoord in te geven.

Bij mijn twee andere mailboxen die geen toewijzing hebben kan wel het wachtwoord aangepast worden.

Terwijl ik deze reactie schrijf controleer ik dat op basis van wat ik zie in mijn Telenet en groot probleem en reden genoeg om alarm te slaan.

@SuzyIk heb drie mailboxen

onder Beheer je mailbox kan ik geen wachtwoord wijzigen van mijn eerste mailadres. Geen vuiltje aan de lucht, maar bij mijn twee andere mailboxen is er wel de optie om het wachtwoord te veranderen. Wat staat er echter achter de bolletjes die het wachtwoord verdoezelen: niet het wachtwoord van de box die ik aan het bekijken ben, maar wel van mijn hoofdmailbox!. Ik heb geen idee wat er effectief veranderd wordt.

janne_man_0-1681335131164.png

 

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

e-mailadres word niet herkend in mailbox

@hulp @janne_man sowieso is het moeilijk om via De Netweters een individueel antwoord te geven, omdat wij geen zicht hebben tot jullie klantendossiers (mailboxen en bijhorende mailadressen/aliassen). Ik ben wel eens gaan kijken naar de voorziene informatie op Klantenservice van Telenet. En er zijn nieuwe artikels beschikbaar voor zij die al op het nieuwe systeem zitten, bijvoorbeeld dit artikel: Mailbox beheren in Mijn Telenet.

Hierin staat dat je kan kiezen om een mailbox toe te wijzen aan een gebruiker, je kan dus ook kiezen om geen gebruiker toe te wijzen. Maar zodra je een mailbox toewijst aan een gebruiker (met persoonlijke login), dan kan de gebruiker aanmelden op die mailbox met hetzelfde wachtwoord als zijn persoonlijke login. Is een mailbox niet toegewezen, dan moet de beheerder een wachtwoord instellen en dan delen met de gebruiker(s) van de mailbox.

Ik vermoed dat jij (beheerder) dus het wachtwoord van de hoofdmailbox ziet, omdat dit 2 niet toegewezen mailboxen zijn. 
Kan je eens proberen hier een ander wachtwoord voor in te stellen? Normaal zou het wachtwoord van je hoofdmailbox (toegewezen aan de beheerder) niet mogen veranderen en enkel het wachtwoord van deze niet-toegewezen mailbox moeten wijzigen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

WG94
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1021
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

e-mailadres word niet herkend in mailbox

@janne_man 

Gebruik je je browser (of een plugin) om je wachtwoorden op te slaan? Ik vermoed dat dat wachtwoord daar enkel staat door een browser auto-fill.

In Chrome wordt dat veld dan ook geel ingekleurd, dus dat zou wel eens kunnen kloppen aan de hand van je screenshot.

Als je wachtwoord daar standaard zou staan dan heeft Telenet een groot security probleem, want dan wil dat zeggen dat wachtwoorden onveilig in hun database opgeslagen zijn.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

e-mailadres word niet herkend in mailbox

@Suzy 

Ik zie dat er het één en ander aangepast is. Er zijn nu geen zichtbare wachtwoorden meer. Via Beheer je mailbox kies ik mijn tweede mailbox (mailbox die niet toegewezen is). Ik nodig de gebruiker met een alias van dat tweede mailbox uit. Ik krijg een verwittiging dat de uitgenodigde alles kan doen met die tweede mailbox. Ik vervolledig het proces door in de uitnodigingsmail te klikken op vervolledig je login.  Terug zware privacy schending: als ik op het oogje klik zie ik opnieuw mijn beheerderswachtwoord. Ik verwacht hier dat er ofwel geen wachtwoord te zien is ofwel het wachtwoord van de mailbox die ik aan het toewijzen ben.

Ik geef het bestaande wachtwoord van die mailbox en kom in het volgende venster

janne_man_0-1681418696812.png

Ik moet hier een mobielnummer invoeren om verder te kunnen gaan. Dat klopt niet. Het mobiele nummer is niet verplicht en hier plots wel! Ik breek het proces af door de browser tab te sluiten.  Ik zit dus nu met een gebruiker naar wie een uitnodiging is verstuurd, maar nog niet aanvaard is.

@WG94Ik wil geen tijd spenderen om uit te zoeken of het veld opgevuld werd door het wachtwoordenbeheer van de browser of door de codering van de bewuste pagina. In elke geval is de situatie nu niet meer zo. Telenet heeft het aangepast. Het wachtwoordveld staat nu leeg. Ik deel uw mening en nuanceer die tot: Telenet speelt met vuur door zo om te gaan met de wachtwoorden. Het is natuurlijk altijd een moeilijk evenwicht tussen enerzijds de onbestaande absolute veiligheid en anderzijds het gebruikersgemak. Ik kan er dus wel enig begrip voor opbrengen. Ik meen ook dat elke beveiliging kan verbroken worden. Net zoals dat elke deur opengedaan kan worden (desnoods door er met een tank in te rijden, wat tevens inhoudt dat de muren ook niet veilig zijn).

In al mijn (on)bescheidenheid beschouw ik mezelf toch niet als de minst digitale handige. Als ik er niet in slaag om een proces dat in feite heel simpel is, niet tot een goed einde kan brengen, dan zullen er velen zijn die niet verder geraken dan ik. Blijkbaar heeft men er nog niet aan gedacht dat een grote massa min of meer mee kan voor de meest banale zaken, maar als het iets meer specifiek is dat deze zeer grote meerderheid afhaakt en ontevreden wordt.

 

WG94
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1021
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

e-mailadres word niet herkend in mailbox

@janne_man 

ik snap je bericht niet helemaal, je begint met te zeggen dat er geen wachtwoorden meer zichtbaar zijn, om dan enkele zinnen later te zeggen van wel…

 

Ik ga er toch echt wel van uit dat het hier gewoon je browser is die je probeert te helpen.

Normaal is het invoerveld wit/grijs, zoals dat van het gsm nummer in je screenshot.

Wanneer het echter geel is zoals in je eerdere screenshot heeft je browser het ingevuld. Komt Telenet dus niet in tussen (al is er wel de optie om de zogenaamde autofill uit te schakelen op dat invoerveld) Er is in dat geval dus geen sprake van privacyschending of dergelijke. (Als Telenet wachtwoorden zou weergeven is dat eerder een security risico dan privacyschending)

 

De procedure ziet er inderdaad wel heel omslachtig uit, daar geef ik je geen ongelijk in. Heb zelf nog de oude Mijn Telenet dus kan zelf niet uitproberen.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

e-mailadres word niet herkend in mailbox

Er staan geen wachtwoorden meer ingevuld op de plaats die ik met mijn eerste reactie had aangegeven. In de verschillende stappen die ik gedaan heb wordt het wachtwoord ten onrechte nog ingevuld op een andere plaats.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

e-mailadres word niet herkend in mailbox


@janne_man  schreef:

@sbik heb de logica achter het toewijzen aan een gebruiker nog niet door. Ik heb drie mailboxen. Ik heb nooit een gebruiker toegewezen aan een mailbox. Als ik het bekijk op mijn Telenet dan zie ik dat de toewijzing gebeurt per mailbox en niet per alias. Mijn eerste mailbox staat als toegewezen aan mijzelf. Ik heb hier nooit iets voor gedaan. Ik vermoed dus dat één mailbox moet toegewezen zijn aan de hoofdgebruiker.

Ik heb 5 mailboxen en geen enkele gebruiker toegewezen. Er staat ook dat dit optioneel is, dus zeker geen vereiste. Geen idee hoe dit bij jou zo ingesteld is.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.