Beantwoorden
DeEchteNick
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

BBC World News 1080i SD Feed

Wij krijgen een SD feed van BBC World Service. Terwijl er op de ASTRA satelliet een free to air 1080i variant zit. Verzonden vanuit Luxemburg over heel Europa. Zeker nu is deze zender belangrijk. Met 576i is het karig. Heel erg karig.

 

Hopelijk wordt dit opgelost.

 

Titel gewijzigd door MarianneM (mod) | Vorige titel: BBC World News 1080i

Tags (1)
9 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

BBC World News 1080i SD Feed


@DeEchteNick  schreef:

Wij krijgen een SD feed van BBC World Service. Terwijl er op de ASTRA satelliet een free to air 1080i variant zit. 


Het is niet omdat een zender FTA is op satelliet (voor particulier gebruik), dat Telenet deze zender zomaar zonder permissie in HD mag distribueren.

Hier hangt wellicht een prijskaartje aan vast ...

 

Maar het is wel een goede suggestie, misschien kan @Suzy dit eens voorleggen aan de betrokken interne dienst ...

0 Likes
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

BBC World News 1080i SD Feed

Zelfde met RTL  Duitsland.. er is op satelliet 1 Sd versie..voor de rest HEVC 4K  en 1080 ..wat denk je dat wij krijgen .. inderdaad SD??

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

BBC World News 1080i SD Feed

@Thailandde 4K versie van rtl Duitsland is soms maar 3 programma’s op een avond in 4K meer niet, je moet van die zender niet veel verwachten, de HD versie is wegens contracten niet mogelijk omdat HD versies duurder zijn dan de SD versie, en vrees dat die Duitse zenders weinig bekeken worden om er meer geld voor te betalen, dat maakt de rekening van de klant dan ook weer duurder en die klant klaagt nu al dat het duur is Telenet…..


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

BBC World News 1080i SD Feed

Zomaar een idee, Telenet, maar misschien handig om de klanten zelf een zenderpakket te laten samenstellen en beeldkwaliteit te laten kiezen per zender?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

BBC World News 1080i SD Feed

@Ex-Netweter 

En hoe zie je dit voor je om dat geregeld te krijgen? Lijkt mij toch erg moeilijk dat iedere klant zijn eigen zenderpakket kiest en de beeldkwaliteit. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

BBC World News 1080i SD Feed

Gewoon vertrekken vanaf het flow tv platform. Ipv dit te bundelen met de "populairste" zenders, gewoon de klant ook de mogelijkheid geven die zenders zelf samen te stellen. En dan de klant een aantal zenders laten aanduiden als hoge kwaliteit of zo.

 

Lijkt me technisch gezien echt geen uitdaging te zijn. Tv via internet is sowieso de toekomst. Ik vind bvb App TV van TV Vlaanderen al een heel eind in die richting gaan. Maar ook daar zitten er zenders tussen die me niet boeien.

 

Met streaming diensten is het ook zo, neem welke je boeit, makkelijk te activeren en op te zeggen.

 

Waarom zou Telenet dan vasthouden aan een zeer statische opzet (van flow tv).

 

Mocht One met flow personaliseerbaar zijn, zou ik direct overstappen. Maar dan met iets meer zenders dan de 14 nu, aan dezelfde prijs van € 9,50. App TV heeft er voor € 9,95 bvb al 37.

 

Sluit een beetje aan bij deze discussie: Proximus verhoogt upload van 50 Mbps naar 100 Mbps - De Netweters. Gewoon het gevoel dat Telenet een beetje zit te slapen.

 

Ietwat off-topic, maar het moest er even uit. 😉

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

BBC World News 1080i SD Feed

@Ex-Netweter 

Dan denk ik ook , als het mogelijk zou zijn , dat de strategie van € 9,50 ook niet op gaat aangezien Telenet heel veel betaald aan uitzendrechten. Dat gaat de klant ook betalen uiteindelijk en dan zou je duurder uitkomen als nu de € 9,50 die je voor Flow betaald. Vandaar ook maar de 14 zenders die je krijgt en dat je bij de 'normale' tv ook een groter aanbod krijgt.

 

Voor mij persoonlijk hoeft het niet om zenders te kiezen. Laat het maar zo als het nu is want je gaat er uiteindelijk ook meer voor betalen. Nu ben je beter koop af als dat je gaat kiezen welke zenders jij wil in je pakket. Ok ik geef toe er zijn veel zenders en er zijn er zeker bij die weinig tot niet bekeken worden en iedereen heeft zijn eigen voorkeur aan het geen wat die graag ziet. 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

BBC World News 1080i SD Feed

voor hd moet de overeenkomst aangepast worden en dat kost veel geld omdat je de vragende partij bent

niet interessant voor telenet

zenders zelf kiezen zoals snow heeft getest

dat gaan we niet meer doen

trekt de prijs nog hoger en minder zenders te ontvangen

en deze tijd met zo veel stream diensten niet slim

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

BBC World News 1080i SD Feed

@DeEchteNick ik heb dit afgelopen week doorgegeven aan de collega's die hiermee bezig zijn. Ze gingen het bekijken, maar hou er rekening mee dat het zowel technisch als contractueel mogelijk moet zijn. Dus ik maak geen belofte, maar het is zeker doorgegeven! 😉 Bedankt voor je suggestie.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.