Beantwoorden
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Beeldkwaliteit Streamz

Ik had stilletjes gehoopt dat de beeldkwaliteit met de vervelling van Play naar Streamz ging opgetrokken worden.  Maar helaas, deze is nog altijd ronduit erbarmelijk.

De resolutie is misschien wel HD, maar de compressie is zo zwaar dat het echt niet leuk is om naar te kijken.

 

Als je de beeldkwaliteit vergelijkt met die van Netflix, Prime en Apple TV: het is echt dag en nacht verschil.  Als ik punten zou moeten geven Netflix 4K: 8/10, Streamz: 4/10 .

Het splinternieuwe tweede seizoen van de geweldige HBO serie "Big Little Lies" wordt zo helemaal om zeep geholpen.  Ik vraag me af of HBO best geen minimum kwaliteitseisen zou opleggen voor zijn partners met het "Home of HBO" label.  Als HBO liefhebber in België heb ik immers geen andere optie dan via Streamz te kijken.


Sorry, maar ik ben echt teleurgesteld.  Zowel op de TV box,  als op de app voor de LG TV alsook die op Apple TV: het is overal huilen met de pet op.

En HDR bestaat enkel maar bij de concurrentie.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
60 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Beeldkwaliteit Streamz


@Master-Magic  schreef:

@Steven-E heb alvast de apps Disney+ en Streamz op de Apple TV staan, heb enkel al Disney+ kunnen testen, maar zo een mooi beeld,

op mijn Android bakje krijg ik de app niet te zien, zal niet beschikbaar zijn daarvoor vrees ik, spijtig want het is een 4K android bakje, kon dan het beeld zien in 4K van Disney+.

krijg me niet ingelogd op de Apple TV voor Streamz is met een QR code en vind de optie niet terug, of werkt dit enkel als je account actief is ????


Ja, Disney+ is knap he!

En ook HDR-10+ of Dolby Vision.

 

Voor Streamz heb ik de qr code ingescand met de camera van mijn iphone. Die verwijst naar een url van de website van Streamz, waar je dan inlogt en het apparaat authorizeert.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beeldkwaliteit Streamz

@Steven-E idd, verschoten van de mooie beeldkwaliteit van Disney+

 

en bedankt voor de hint voor Streamz, ga dit pas kunnen doen als m'n abbo actief is denk ik, ben nog beetje aan het wachten daarvoor tot er wat meer titels opkomen vanaf oktober.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Beeldkwaliteit Streamz

@Jolien5 

Kon jou bericht naar mij niet privé?

Ik wijs @Steven-E (braaf) erop dat hij een fout maakt in zijn redenering.

In plaats van zijn facts te checken wil hij mij op mijn plaats zetten??

Toen was er iets meer nodig en dat heeft blijkbaar geholpen.

En nu word ik publiekelijk aan de schandpaal genageld. Dit vind ik niet fijn/fair.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Beeldkwaliteit Streamz

@Ex-Netweter ik ben ervan overtuigd dat het niet Jolien haar bedoeling was om je publiek "aan de schandpaal te nagelen", onze excuses. Je bijdragen op De Netweters worden al lange tijd geapprecieerd! 

 

We (ikzelf en de moderatoren) willen vooral dat iedereen zich goed voelt op De Netweters en beseft dat je al eens iets fout kan/mag zeggen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Beeldkwaliteit Streamz

Beeldkwaliteit (op Apple TV 4K & 4K Samsung TV) ziet er (vergeleken met Disney, Netflix & Prime Video) inderdaad niet schitterend uit. 'Van ver' ziet alles er wel oké uit, al kan dat niet de bedoeling zijn voor een streamingservice van €12/maand...


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Beeldkwaliteit Streamz

Als mij iets niet bevald gaat het er uit.

Voor 12 euro per maand,gewoon links laten liggen.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Beeldkwaliteit Streamz

https://youtu.be/NTbXMs2Mf9I

Onder het motto: 1 beeld zegt meer dan 1000 woorden.

Kijk naar de sterk doorgevoerde compressie bij de bomen aan de zijkanten.
Ik vind dat dit het kijkplezier echt bederft 😟


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Beeldkwaliteit Streamz

@Steven-E dat via uw filmpje te zien is, is inderdaad niet om aan te zien! Zou het zelfs diefstal willen noemen. Via de Streamz app ziet alles er hier wel decent uit, al mag het altijd beter 😉 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
KoenBrugge
Experienced Meerweter
Berichten: 108
Een bus vol! Warming up? De volle 100! De vlam zit erin.

Beeldkwaliteit Streamz

Vind het ook frustrerend dat wanneer ik bepaalde HBO-reeksen met beter beeld wil zien ik me moet richten tot illegale downloads.  Ik moet als Vlaming met Streamz meer betalen dan een HBO-abonnement maar ik krijg niet het volledige HBO-aanbod in de resolutie die normaal via HBO wordt aangeboden.  Shame !

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Beeldkwaliteit Streamz


@KoenBrugge  schreef:

Vind het ook frustrerend dat wanneer ik bepaalde HBO-reeksen met beter beeld wil zien ik me moet richten tot illegale downloads.  Ik moet als Vlaming met Streamz meer betalen dan een HBO-abonnement maar ik krijg niet het volledige HBO-aanbod in de resolutie die normaal via HBO wordt aangeboden.  Shame !


Veel te duur voor een ondermaatse beeldkwaliteit.👺

 

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Beeldkwaliteit Streamz

Snap niet zo goed waarom het in 2020 nog niet mogelijk is om dingen in 4K aan te bieden. Ik zie het verschil tussen Full HD & 4K niet echt om eerlijk te zijn, maar soms betwijfel ik of Streamz wel Full HD is... 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Beeldkwaliteit Streamz


@m-jan20  schreef:

Snap niet zo goed waarom het in 2020 nog niet mogelijk is om dingen in 4K aan te bieden. Ik zie het verschil tussen Full HD & 4K niet echt om eerlijk te zijn, maar soms betwijfel ik of Streamz wel Full HD is... 


Full HD is het ook niet.  De meeste zaken op Streamz worden in 720p gestreamed, wat natuurlijk ook onder de HD noemer valt.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Beeldkwaliteit Streamz

@Steven-E via de TV Box (Telenet) inderdaad niet nee. Maar via de Streamz app (op o.a. Apple & Android TV) wel volgens dit artikel op hun website. Op Android TV kan je manueel de beeldkwaliteit kiezen, en dan staat 1080p tussen de opties als max resolutie. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Beeldkwaliteit Streamz


@m-jan20  schreef:

@Steven-E via de TV Box (Telenet) inderdaad niet nee. Maar via de Streamz app (op o.a. Apple & Android TV) wel volgens dit artikel op hun website. Op Android TV kan je manueel de beeldkwaliteit kiezen, en dan staat 1080p tussen de opties als max resolutie. 


Je hebt gelijk. Ik heb vandaag eens vergeleken tussen Streamz via de TV box en Streamz op de Apple TV.  Op de Apple TV is niet alleen de resolutie beter, maar ook het contrast is beter en er zijn veel minder artefacten. Ook het geluid is voller.
De uitzendingen via de Streamz apps komen bijgevolg wellicht van andere servers waar ze met hogere kwaliteit zijn opgeslagen.
Streamz kijk ik voortaan op de Apple TV!


Maar we komen nog lang niet in de buurt van de 4K series op Netflix, Prime en Disney+.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
fred67
Freshman Meerweter
Berichten: 54
De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag On a roll...

Beeldkwaliteit Streamz

Ik heb mijn 14 dagen test even geactiveerd om even te kijken in het aanbod van streamz.

Het viel me idd direct op dat de beeldkwaliteit verre van ideaal is. Voor die prijs krijg je bij netflix etc echt wel veel betere beeldkwaliteit.

Tags (3)