Beantwoorden
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

https://www.demorgen.be/tv-cultuur/dpg-media-en-telenet-lanceren-vlaamse-netflix-streamz~b47332a1/

 

De Vlaamse streamingdienst van Telenet en DPG Media krijgt concrete vorm. De Europese Commissie heeft vandaag daarvoor haar goedkeuring gegeven. Het platform zal Streamz gaan heten.

 

DPG Media en Telenet bereiden zich nu voor op de lancering naar het grote publiek later dit najaar. De naam wordt wel al bekend gemaakt: Streamz. Het nieuwe bedrijf - dat dezelfde naam draagt - wordt op 1 september 2020 opgericht, met Peter Vindevogel als CEO. Voorzitter van de Raad van Bestuur van Streamz wordt Kris Vervaet.

De lancering van Streamz zal een mijlpaal in de Vlaamse mediageschiedenis worden. “We zijn heel blij met de goedkeuring van de Europese Commissie”, klinkt het. “We kijken er enorm naar uit om dit nieuwe, lokale streamingplatform te lanceren, samen met Telenet. Samen kunnen we het verschil maken met de beste Vlaamse en internationale content. Dat is zowel een boost voor de Vlaamse kijker, als voor het hele medialandschap.”


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
53 reacties
hombre41
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

Ja een mooi voorstel van content EN het gratis kunnen opvragen van de films uit de A la carte reeks voor Play More gebruikers.

 

Ik vind het zoizo al geldklopperij als ze er nog geld voor vragen bij mensen met Play More. Er is trouwens geen enkele dienst die zoveel geld kost.  In elke enquête heb ik dit aangekaart maar nooit een reactie op gekregen.

 

Met Content bedoel ik ook meer dan wat er op televisie te zien is.

 

Ik vraag me ook af hoe en waarin ze het onderscheid gaan maken in Play en Play More.

 

Begrijp me niet verkeerd, ik ben tot nu toe nog blij met wat Telenet me kan bieden en ook dat ik een compensatie heb van het werk, want anders is al dit moois veel te duur. 

0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

De perslancering van Streamz is morgen (donderdag 3 september) vanaf 13h30 live te volgen via o.a. HLN.be en ook Play Time (kanaal 11 via Telenet). Dit persmoment wordt gepresenteerd door Erik Van Looy en An Lemmens en zal volgens de tv-gids van Telenet een uur duren. Er wordt meer info verwacht over de beschikbare content, de prijssetting en de officiële start.

 

Via de kantenservice van Telenet is er een tag aangemaakt "Streamz/Streamz+/Play Sports" dus we kunnen aannemen dat de namen Play en Play More vervangen gaan worden door Streamz en Streamz+. Volgens enkele geruchten zou er ook een soort "Streamz light" komen, met de inhoud van Streamz, maar dan met reclame aan een goedkopere prijs (beetje zoals streamingdienst Hulu in Amerika).

hombre41
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

ok streamz kost dus +/-12€ en streamz + kost +/-20€

 

deze worden automatisch aangepast van play en play more MAAR gaat mijn Play more abonnement dan 4€goedkoper zijn in de toekomst? of krijgen we nog voor 4€ extra's

 

 

0 Likes
cercle
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Star Wars Day

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

veel info is er nu ook niet gegeven hoe het allemaal werkt

ik heb play, dus ik moet niks doen.  maar blijft de inhoud van play die er nu is bestaan, of gaan

straks een pak series die ik nog wil bekijken verdwijnen ??

enige wat wel duidelijk is, is dat er een pak herhalingen inzitten

 

gaat mij tv werken met streamz ?  ik heb een samsung smart tv.  is 3 jaar oud en kan niet eens

vrtnu installeren, toen ik die wou installeren krijg ik een melding te zien dat mijn toestel niet geschikt is

straks met streamz hetzelfde ? en kan ik en waarschijnlijk vele anderen een nieuwe tv aanschaffen

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz


@cercle  schreef:

 

gaat mij tv werken met streamz ?  ik heb een samsung smart tv.  is 3 jaar oud en kan niet eens

vrtnu installeren, toen ik die wou installeren krijg ik een melding te zien dat mijn toestel niet geschikt is

straks met streamz hetzelfde ? en kan ik en waarschijnlijk vele anderen een nieuwe tv aanschaffen


Je gaat Streamz via je digicorder of tv-box kunnen bekijken.

cercle
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Star Wars Day

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

ok, dank je voor de reactie

nog een vraag.  gaat het lukken met mijn digicorder, of wordt het net als met netflix dat je een nieuwer model nodig hebt

ik heb de AD2100 en hiermee kan je geen netflix via de digicorder bekijken

of is het gewoon play en play more die van naam veranderen en er extra content bijgevoegd wordt

 

update, even gezocht en hier toch wat meer info gevonden dat wat er vanmiddag in de persconferentie werd gezegd

https://www.hln.be/showbizz/tv/wat-is-er-te-zien-en-wat-gaat-het-kosten-alles-wat-je-moet-weten-over...

0 Likes
cercle
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Star Wars Day

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

je abonnement blijft hetzelfde en de prijs ook, en je krijgt er streamz+ bij

play abonnementen gaan volledig over op streamz

 

Bij Telenet worden alle Play- en YUGO All in-klanten automatisch overgezet naar het nieuwe aanbod van Streamz. Andere Telenet-klanten kunnen kiezen of ze een afzonderlijk abonnement nemen op Streamz of dat abonnement linken aan Telenet-diensten, waardoor alle titels ook te bekijken zijn via hun digitale televisie en via de Yelo- of Telenet TV-app. Hierdoor krijgen ze ook zeven dagen Terugkijk TV. Play More-klanten behouden hun pakket, met o.a. Streamz+ en nog zowat twintig extra themakanalen

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

Ik heb nu play en ga dus van ambtswege overgezet worden.

 

Ik heb nog een gewone TV en een digicorder AD2100. Ga ik dan echt helemaal niks kwijt zijn? 

 

Ik ben dus niet van plan om speciaal daarvoor een smart TV aan te schaffen. En dat artikel op HLN vind ik helemaal niet duidelijk.En ik ben ook niet van plan om in het vervolg op mijn foon TV te moeten kijken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

@StefaanH alles van Streamz zal beschikbaar zijn op de Digicorder. De app is optioneel. Ik ga hier wss alleen internet van Telenet houden en al de rest als streaming op Apple TV. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

Heb je al Play of Play more? Hier vind je ongeveer alle info.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz


@cercle  schreef:

...maar blijft de inhoud van play die er nu is bestaan, of gaan

straks een pak series die ik nog wil bekijken verdwijnen ??

 

Gaat mij tv werken met streamz ?  ik heb een samsung smart tv.  is 3 jaar oud en kan niet eens

...


Hey @cercle, Streamz kan je ook gebruiken op de decoder. Qua inhoud blijft dit hetzelfde als Play, maar er komt ook nog extra content bij. Je krijgt dus eigenlijk meer voor dezelfde prijs. De Streamz-app zal ook beschikbaar zijn via Apple TV, Android TV, maar ook via Smart TV (Samsung Tizen en LG). Daarnaast kan je de app ook casten via een Chromecast en Airplay.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz


@StefaanH  schreef:

Ik heb nu play en ga dus van ambtswege overgezet worden.

 

Ik heb nog een gewone TV en een digicorder AD2100. Ga ik dan echt helemaal niks kwijt zijn? 


@StefaanH , Streamz zal beschikbaar worden op alle decoders. Dus ook op de AD2100. Streamz zal de huidige interface van Play (More) vervangen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

Dus ik begrijp: als je Play hebt wordt dit automatisch omgezet naar Streamz, en is Streamz ook gelinkt aan je Telenet Diensten. 7 dagen Terugkijk TV blijft dus werken?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz


@Steven-E  schreef:

Dus ik begrijp: als je Play hebt wordt dit automatisch omgezet naar Streamz, en is Streamz ook gelinkt aan je Telenet Diensten. 7 dagen Terugkijk TV blijft dus werken?


@Steven-E, klopt. Dit wordt automatisch aangepast naar Streamz. Dan krijg je alles wat al in Play zat (buiten de 20 themazenders) en ook wat er in Streamz zelf komt. Dan kan je ook nog steeds gebruik maken van Terugkijk TV. Streamz zelf kan je dan bekijken via de decoder of TV-box en via Yelo Play / Telenet TV app / YUGO, maar je kan ook de app en website van Streamz zelf gebruiken. Dan kan je aanmelden met jouw Telenet login en kan je ook zo kijken.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

pk74
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

'k snap eigenlijk niet waarom iedereen zo enthousiast is ... Voor mij persoonlijk is het geen vooruitgang die Streamz. Ik verlies wel mijn thema kanalen en de muziekkanalen (heb nu de gewone Play, niet de Play More). Om die terug te hebben moet ik voortaan wel 8 euro per maand extra betalen :o(

0 Likes