Beantwoorden
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

https://www.demorgen.be/tv-cultuur/dpg-media-en-telenet-lanceren-vlaamse-netflix-streamz~b47332a1/

 

De Vlaamse streamingdienst van Telenet en DPG Media krijgt concrete vorm. De Europese Commissie heeft vandaag daarvoor haar goedkeuring gegeven. Het platform zal Streamz gaan heten.

 

DPG Media en Telenet bereiden zich nu voor op de lancering naar het grote publiek later dit najaar. De naam wordt wel al bekend gemaakt: Streamz. Het nieuwe bedrijf - dat dezelfde naam draagt - wordt op 1 september 2020 opgericht, met Peter Vindevogel als CEO. Voorzitter van de Raad van Bestuur van Streamz wordt Kris Vervaet.

De lancering van Streamz zal een mijlpaal in de Vlaamse mediageschiedenis worden. “We zijn heel blij met de goedkeuring van de Europese Commissie”, klinkt het. “We kijken er enorm naar uit om dit nieuwe, lokale streamingplatform te lanceren, samen met Telenet. Samen kunnen we het verschil maken met de beste Vlaamse en internationale content. Dat is zowel een boost voor de Vlaamse kijker, als voor het hele medialandschap.”


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
53 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

Mijn geest begint te fantaseren. Play (More) ging toch opgaan in steammz? Gaat dit ook niet Play Sport en de tegenhanger hiervan bij HLN/VTM als optie hebben. Op termijn de oplossing voor de voetbal.

 

Heb ik teveel fantasie?

cercle
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Star Wars Day

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

en straks niets meer op tv te zien ??

ik ben geen voorstander om alles via tablet, pc of smartphone te kijken

ik zit liever voor de tv om te kijken

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

Ik ben heel benieuwd. Ik hoop ook op een integratie met Play Sports & Play (More) (+ terugkijk-tv) 🙂 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

Ben ook benieuwd hoe Telenet dat in zijn diensten gaat verwerken.

Play (More) zal hier wel in opgaan, Play Sports blijft volgens mij altijd apart, of minstens als optiepakket.

0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

Denk dat dit echt nog wel iets interessant kan worden.  Over Play Sports hebben we momenteel nog geen info of dit mee in Streamz gaat komen. Persoonlijk denk ik van niet, maar kan het niet met zekerheid zeggen.

 

Wat ik wel al kan meegeven is dat Play More alles van Play en Streamz samen gaat bevatten. Dus nog meer blockbuster films. In Play zal dan ook extra content bijkomen. Verder blijft de prijs van Play (More) dezelfde. De prijs van Streamz is nog niet bekend. 

 

Ik zou zeker aanraden om jullie in te schrijven op de nieuwsbrief van Streamz (https://join.streamz.be/) Dan wordt je meteen op de hoogte gebracht van zodra er meer nieuws is over content, de releasedate en de prijs. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

@m-jan20 

Net een mail gehad. Play zit er in, we krijgen meer(?) En de prijs blijft hetzelfde. Fantastisch toch?


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

Ja, leuk!

 

Hier de inhoud van de mail:

 

Beste mevrouw, beste mijnheer,

Mogelijk vernam je het al: binnenkort wordt Streamz gelanceerd, dé nieuwe Vlaamse streamingdienst. En ook jij zal daar met je Play mee van genieten!
Want met Play heb je vandaag al zoveel topseries om fan van te worden, maar in de loop van het najaar komt daar nog een pak bij, voor dezelfde prijs.
De switch zal automatisch gebeuren, je hoeft er niets voor te doen.

Benieuwd? Meer info volgt snel, maar we wilden je al even persoonlijk op de hoogte brengen.

Tot binnenkort!

Vriendelijke groeten,
Jeroen Bronselaer Marketingdirecteur

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

Voorlopig heb ik geen Play, alleen Play Sports. We hebben hier al Spotify, Netflix, Amazon Prime, Disney+ binnenkort, WIGO zelf, .....(we gebruiken het wel allemaal 😉) telt allemaal op en ineens geef je €250/maand uit aan telecom & entertainment. Zal dus afwachten worden of het aanbod voldoende is, en de prijs niet te hoog. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz


@Steven-E  schreef:

Hier de inhoud van de mail:

Beste mevrouw, beste mijnheer,
Mogelijk vernam je het al: binnenkort wordt Streamz gelanceerd, dé nieuwe Vlaamse streamingdienst. En ook jij zal daar met je Play mee van genieten!
Want met Play heb je vandaag al zoveel topseries om fan van te worden, maar in de loop van het najaar komt daar nog een pak bij, voor dezelfde prijs.
De switch zal automatisch gebeuren, je hoeft er niets voor te doen.

Zou Streamz dan gewoon de prijs zijn van Play? Of blijven Play & Streamz aparte diensten? Ze zeggen wel de switch zal automatisch gebeuren voor dezelfde prijs, je zou dan denken; Streamz wordt €11,95? Maar Play heeft nu dan weer extra diensten zoals terugkijk-tv, zou Streamz dat dan ook krijgen, of blijft dit apart? Zeer veel vragen...


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
hombre41
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

weet er al iemand vanaf wanneer we die switch gaan zien?

0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz


@hombre41  schreef:

weet er al iemand vanaf wanneer we die switch gaan zien?


Donderdag 3 september zal er een voorstelling zijn voor de pers van wat er allemaal te zien zal zijn. Daar wordt normaal dan ook de prijs bekend en meer dan waarschijnlijk de lanceringsdatum.

Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

Een Vlaamse Netflix kan het enkel overleven indien de prijs echt wel verleidelijk is, als je weet dat een Amazon prime, Disney+ een €5 kosten, mag de prijs vr Streamz hier nooit over gaan, anders 0 meerwaarde. Ik ga alvast geen €10 betalen voor Familie en De Kotmadam😂 Ik heb nu Play 1 maand gratis, kijk ik wat zaken die later op 4 komen, een enkele films, mr na 1 maand heb ik het meestal wel gehad en het betalen niet echt waard, dus zeg ik binnen de maand op, vraag me af wat Streamz zoveel beter zal maken.

Follow the White Rabbit
0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz


@Umbra666  schreef:

Een Vlaamse Netflix kan het enkel overleven indien de prijs echt wel verleidelijk is, als je weet dat een Amazon prime, Disney+ een €5 kosten, mag de prijs vr Streamz hier nooit over gaan, anders 0 meerwaarde. Ik ga alvast geen €10 betalen voor Familie en De Kotmadam😂 Ik heb nu Play 1 maand gratis, kijk ik wat zaken die later op 4 komen, een enkele films, mr na 1 maand heb ik het meestal wel gehad en het betalen niet echt waard, dus zeg ik binnen de maand op, vraag me af wat Streamz zoveel beter zal maken.


Nog meer dan de prijs zal vooral het aanbod beslissend zijn. Zonder enige uitzondering zou het volledige archief van DPG Media (met dus alles van vtm), Woestijnvis en SBS (Vier en VT4-archief) er sowieso moeten opstaan, aangevuld met een groot deel van de VRT (liefst meer dan wat er nu in Play staat) en ook aangevuld met zowat alle Vlaamse films (het is namelijk een VLAAMSE Netflix) en dan ook een internationaal gedeelte met o.a. de series van HBO (zolang Telenet die rechten heeft) en Walters Presents (die nu gratis te bekijken zien via VTM GO).

0 Likes
RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

als je weet dat een Amazon prime, Disney+ een €5 kosten, mag de prijs vr Streamz hier nooit over gaan

De prijs gaat volgens mij zeker hoger liggen. 
Ik verwacht een maandprijs vergelijkbaar met Netflix en Play, rond 11,95 euro. 
Sowieso moet dat alle content van Play er in zitten, met heel wat extra’s om streamz verkocht te krijgen. 

Volgens mij zit niemand echt te wachten op een ‘Vlaamse Netflix’. 
Ze zullen ons dus met een mooi aanbod moeten overtuigen. 

0 Likes