Beantwoorden
Turdus_Maximus
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Star Wars Day Tien op tien! Jij bent af! Handje vol!

Eigenlijke kost, inc. BTW voor Streamz+ kan duidelijker

Net Streamz+ genomen, kwestie van uit te testen of het z'n geld waard is, nu ik m'n Netflix en Disney+ abo's heb stopgezet.

 

Streamz+ wordt geadverteerd als 19,95/maand maar dat is exclusief BTW. Als je als Telenet abonnee Streamz+ wil, betaal je eigenlijk een "Play more" aan 24,95/maand. Alhoewel niet geheel onverwacht dat er wordt geadverteerd met prijzen exclusief BTW, vind ik toch dat dit duidelijker kan/mag/zou moeten getoond worden op de keuzepagina van de Streamz-abonnementen.

24,95 euro/maand is wel een aanzienlijk verschil t.o.v. 19,95 euro/maand.

Uiteindelijk ziet de consument 1 pagina verder na het kiezen van z'n abo toch wat de volledige meerprijs is dus waarom niet gewoon open kaart spelen op de abonnementenkeuze-pagina?

 

Onderaan de pagina gecheckt: ook geen asterisk gevonden met vermelding "prijzen zijn exclusief BTW".

0 Likes
9 reacties
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 210
De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Eigenlijke kost, inc. BTW voor Streamz+ kan duidelijker


@Turdus_Maximus  schreef:

Net Streamz+ genomen, kwestie van uit te testen of het z'n geld waard is, nu ik m'n Netflix en Disney+ abo's heb stopgezet.

 

Streamz+ wordt geadverteerd als 19,95/maand maar dat is exclusief BTW. Als je als Telenet abonnee Streamz+ wil, betaal je eigenlijk een "Play more" aan 24,95/maand.


Ik snap je opmerking niet. Streamz+ en Play More zijn afzonderlijke producten. Ben je zeker dat je het correcte product hebt geselecteerd of kan je eventueel een screenshot maken van de pagina?

De prijs op de website voor Streamz+ is inclusief BTW. Net zoals alle anderen prijzen op de residentiele website.

Streamz+: € 19,95/maand

Play More: € 24,95/maand

Streamz+ zit inbegrepen in Play More met daarnaast:
• Een heleboel themazenders
• Enkele exclusieve Play More-kanalen met non-stop films.

 

Maar het is dus ook perfect mogelijk om enkel en alleen Streamz+ te bestellen aan 19,95.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Eigenlijke kost, inc. BTW voor Streamz+ kan duidelijker

De prijsaanduiding voor consumenten is altijd inclusief BTW. Dat is wettelijk verplicht.

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Eigenlijke kost, inc. BTW voor Streamz+ kan duidelijker

 

Nie goe gezien @Turdus_Maximus 

 

 

0 Likes
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 210
De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Eigenlijke kost, inc. BTW voor Streamz+ kan duidelijker

Er wordt helemaal niets verkeerd geadverteerd. De topic starter denkt onterecht dat de prijzen zonder btw staan.

Sowieso klopt de rekensom dan niet: 19,95 + 21% is niet 24,95 🙂

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

Eigenlijke kost, inc. BTW voor Streamz+ kan duidelijker


@Turdus_Maximus  schreef:

Net Streamz+ genomen, kwestie van uit te testen of het z'n geld waard is, nu ik m'n Netflix en Disney+ abo's heb stopgezet.

 

Streamz+ wordt geadverteerd als 19,95/maand maar dat is exclusief BTW. Als je als Telenet abonnee Streamz+ wil, betaal je eigenlijk een "Play more" aan 24,95/maand. Alhoewel niet geheel onverwacht dat er wordt geadverteerd met prijzen exclusief BTW, vind ik toch dat dit duidelijker kan/mag/zou moeten getoond worden op de keuzepagina van de Streamz-abonnementen.

24,95 euro/maand is wel een aanzienlijk verschil t.o.v. 19,95 euro/maand.

Uiteindelijk ziet de consument 1 pagina verder na het kiezen van z'n abo toch wat de volledige meerprijs is dus waarom niet gewoon open kaart spelen op de abonnementenkeuze-pagina?

 

Onderaan de pagina gecheckt: ook geen asterisk gevonden met vermelding "prijzen zijn exclusief BTW"


 @Turdus_Maximus Voor Streamz+ betaal je wel degelijk 19,95 euro per maand.  Als je 24,95 euro op jouw factuur ziet staan, maak je vermoedelijk gebruik van Play More.

Op de Business pagina van de Telenet-website staan de prijzen voor Streamz/Streamz+/Play More exclusief BTW, zoals te zien in deze foto:

Bjarne_0-1685095128270.png

 

Op de residentiële pagina is dit inclusief BTW:

Bjarne_1-1685095238581.png

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Turdus_Maximus
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Star Wars Day Tien op tien! Jij bent af! Handje vol!

Eigenlijke kost, inc. BTW voor Streamz+ kan duidelijker

Super, Thanx!

 

Heb m'n vergissing ondertussen ook ontdekt, had idd. op de ene of de andere manier op play more ingetekend, als ik me niet vergis kwam ik wel onmiddellijk op die pagina na het klikken op Streamz+ via de productpagina. Wellicht ergens iets vergeten uitvinken voordat ik bevestigde.

My bad. 😬

WG94
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1020
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Eigenlijke kost, inc. BTW voor Streamz+ kan duidelijker


@Turdus_Maximus  schreef:

Super, Thanx!

 

Heb m'n vergissing ondertussen ook ontdekt, had idd. op de ene of de andere manier op play more ingetekend, als ik me niet vergis kwam ik wel onmiddellijk op die pagina na het klikken op Streamz+ via de productpagina. Wellicht ergens iets vergeten uitvinken voordat ik bevestigde.

My bad. 😬


Je hebt gelijk! Als je via de Streamz productpagina (de 2e screenshot van @Bjarne ) klikt op "Ik kies Streamz+" dan wordt er een bestelling van Play More gestart en niet van Streamz+.

Dus ja, jouw bad dat je het niet gezien hebt; maar ook weldegelijk een foutje bij Telenet.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Lieselotte1
Moderator
Berichten: 16
Topicwurm! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Eigenlijke kost, inc. BTW voor Streamz+ kan duidelijker

Hi @WG94 & @Turdus_Maximus,

 

Goed dat jullie dit hebben ontdekt! We hebben dit meteen verder nagekeken en doorgegeven.

 

Fijne avond verder!

Lieselotte


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewLieselotte | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Eigenlijke kost, inc. BTW voor Streamz+ kan duidelijker

@WG94 we hebben ondertussen de bevestiging gekregen dat de link aangepast zou zijn. Nu zou het dus terug moeten kloppen en zou je effectief Streamz+ moeten bestellen en niet meer Play More.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.