Beantwoorden
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Quick question: 

 

is niet telenet gerelateerd maar je kan er niet naast kijken: onderhandelingen zijn nog bezig tussen eleven sports & telenet

 

dus: ben aan het twijfelen tss play sports en eleven sports

reden: jaar abo kost maar 12 euro per maand dus is een maar een kleine meerkost

 

echter heb ik van een collega gehoord dat de kwaliteit van de streaming niet dat is...

is een collega met ervaring dus inhome zal alles in orde zijn, je kan het idd niet vergelijken met de beeldkwaliteit van play sports

dus mijn vraag: zijn er reeds mensen die getest hebben? zo ja wat is de kwaliteit? heb gehoord dat het iets beter is dan hesgoal.com 

kost natuurlijk niet veel geld maar heb wel graag kwaliteit voor sportwedstrijden

 

lees: dit is geen discussie topic over de onderhandelingen 😉

0 Likes
81 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

@riji dan hoop ik voor jou dat er ook native LG Eleven app komt voor Smart TV, dat is nog altijd het beste! 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?


@riji  schreef:

Ook voor mij was het balen omdat de stream uitviel tijdens de tweede helft van Eupen-Club.

Het was een langdurige uitval van 15 à 30'. Ik hoop dat dit éénmalig is en met de startperiode te maken heeft, want zoiets kan natuurlijk niet. Het was daar ook noodweer in Eupen, alhoewel de stortregen tijdens de rust gestopt was.

Ik begrijp ook niet waarom ze op het scherm niet gewoon de beelduitval melden, maar beelden van een andere match tonen, hetgeen erg verwarrend is.

Overigens voldoet de beeldkwaliteit voor mij wel: ik kijk vanaf een computer (macbookpro of mac-mini, met vaste kabel verbonden met het internet, met HDMI-kabel naar LG OLED-TV model 2019  en 18). Nu moet ik tenminste enkel betalen voor wat ik zelf wil: enkel Belgisch voetbal, een optie die TN zijn klanten blijft onthouden. 


Was enkel via de app. Want via de sportpakketten van o.a. Telenet en Proximus was de match wel volledig te zien. Enkel ik had hier via Telenet een paar keer dat het beeld enkele seconden stilstond. Maar niet dat er ineens een andere match begon te spelen.

0 Likes
winto
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
It's your ninth party! Say what?! On a roll... Yelo Play-app voor Windows?

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Eerste helft Eupen - Brugge overgeschakeld naar de app van eleven omdat de beelden bij telenet slecht waren.Bij eleven waren ze oke,de tweede helft de omgekeerde beweging gemaakt want bij eleven is halfweg tweede helft de stream gewoon weggevallen en dan was het bij telenet wel weer in orde.We trekken ons plan maar zeker.

0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Ik heb uitleg gevraagd aan ES.

Volgens jullie bevindingen was het beeld bij TN OK op het moment dat de streaming bij ES via het internet was uitgevallen. Kunnen we hieruit afleiden dat het bij ES mis ging bij hun internet service aan particuliere klanten. Misschien zou het dan wel een kinderziekte kunnen zijn...

0 Likes
winto
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
It's your ninth party! Say what?! On a roll... Yelo Play-app voor Windows?

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Tweede helft waren de beelden oke bij telenet.De eerste helft waren er veel storingen mogelijk door het onweer hier daar misschien?Ik heb de eerste helft dan maar via de app van eleven en chromecast gekeken en dit zonder problemen.In het midden van de tweede helft was de stream plots weg en kregen we de beelden van de andere match te zien,na een tijdje kwam er dan op dat het event beeindigd was.Terwijl de match nog volop bezig was.Dus ja ergens zal er wel een probleem geweest zijn bij eleven want de tweede helft was wel oke op telenet.

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Via de tv-box van "Telenet" :Waasland Beveren-Standard lijkt er op dat ze iets hogere bitrate toegepast hebben maar de blokjes blijven toch nog talrijk aanwezig.

 

Dus nog steeds werk aan de winkel! 

0 Likes
Voordeke
Freshman Meerweter
Berichten: 64
Warming up? De vlam zit erin. Say what?! On a roll...

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Dat was bij mij hetzelfde. Waarom dan geen verwittiging van de storing en waarom dan niet onmiddellijk op hun derde kanaal een heruitzending van de tweede helft. Dat de kwaliteit van het TN-signaal beter is dan de stream van ES is zonder meer zo. 

Naar het schijnt kan replay en "kijken vanaf het begin" op de 3 Eleven Sports kanalen nu wel bij TN.

Dus zeker terug naar TN. Jammer dat zij geen goedkopere formule hebben enkel voor Belgisch voetbal.

0 Likes
K-330
Professional Meerweter
Berichten: 148
Opgeruimd staat netjes! Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Een update van de Eleven kanalen:

- Sinds dat Eleven sports het voetbal JPL heeft overgenomen van de oude Telco's, lijkt het alsof Eleven meer commerciëler is geworden.

 

Nog altijd zien we hier dat de kwaliteit van Eleven JPL 1 slechter is dan de Play sportkanalen van Telenet.

De app van Eleven sports laadt niet vlug (heeft z'n tijd nodig) om en kanaal helemaal te openen op de Mi box).

En de bitrate is dezelfde als die bij TN Eleven JPL 1.

Zelfs nadat de Mi Box opnieuw is aangesloten, nadat de steker even is uitgeplugd, is dit hetzelfde probleem.

 

Je moogt zeggen wat je wilt of denken, we missen toch de JPL via de oude Telco's, waarvan de kwaliteit, het in beeld brengen van een wedstrijd en de omkadering toch veel beter was dan nu Eleven.

 

Ik vraag me af, of er een mogelijkheid is om de bitrade te testen viade pc of app van Eleven?

 

Hoe is de situatie bij jullie?

 

 

 

 

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

@K-330 de bitrate van telenet eleven zenders (vroegere sporting 6-8)

play sports 6:

voor beeld een bitrate in MPEG4 aan 4360 kbit/s max zoals hun on demand beelden via de digicorder/box nog
geluid max 192 kbit/s.

en de beelden van eleven komen via satelliet binnen van een matige kwaliteit, dit was soms ook voor sporting toen via die zelfde weg 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Na 2 speeldagen vergelijken, vind ik het beeld via de Play Sports app het beste, beter dan dat van de TV-Box of Apple TV app van Eleven. Daarom cast ik gewoon de matchen van de Play Sports app naar Apple TV, in afwachten van een Play Sports Apple TV app 🙂 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

En Eleven maar pronken met hun FullHD kanalen. Is terug naar af ja, komt soms eerder over als SD en heb gewoon beter beeld via streams van Ziggo of Fox sports. En ik vind gewoon Eleven in zijn totaliteit nogal zwakke sportzender, voorheen met hun 3 kanalen met internationaal voetbal, regelmatig storingen, zwakke commentatoren, hun idiote en herhalende 11 minuten. Van zodra Play sports een match vd LaLiga, Bundesliga...ook uitzond, keek ik daarop. Op 2 speeldag hebben ze bij zo goed als elke wedstrijd problemen gehad...los vh standaard zwak beeld. Ze doen eigenlijk waarvoor ik gevreesd had en begrijp Telenet hoe langer hoe meer waarom ze niet zomaar alles aan Eleven wilden overlaten.

Follow the White Rabbit
0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Ik vind dit te streng voor ES en te gunstig voor TN.

Met ES PL staan we aan het begin,  krediet is op zijn plaats...

De commentatoren bij ES klinken vertrouwd en de studio met analisten bij PS was toch bijzaak.

Je gelooft toch niet dat bij het argument vd kwaliteit van het totaalpakket PS het voor TN te doen was om de kijker beter te dienen? Ik ben ervan overtuigd dat de bedoeling is om de kijker te kunnen blijven dwingen voor dit totaalpakket te betalen ook als hij er maar een deeltje van wil (Belgisch voetbal). Precies daarom krijgt ES (dat op jaarbasis maar de helft kost van PS TN) bij mij veel krediet en dat gaat het mij nog meest om het principe: TN maakt daartoe misbruik van zijn marktoverheersing (samen met PX) en daarom is een nieuwe speler altijd welkom.

 

 

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

"Eleven is slechte kwaliteit" ligt dan wel aan jullie persoonlijke situaties, want hier werkt het perfect. 

  • Het is sowieso aan te raden rechtstreeks via de Smart TV & Apple TV app te kijken of via Chromecast.
  • Je laptop verbinden en zo via HDMI kijken is niet echt aan te raden!
  • Aangezien de stream via het internet loopt, zorg voor een stabiele verbinding (liefst kabel, uiteraard). 

 

Wat ik wel, meer dan verwacht, mis bij Eleven is de omkadering (Studio Live enzo), maar voor de rest zijn het dezelfde commentatoren en dezelfde kwaliteit (productie verloopt nog deels via Woestijnvis zoals ervoor). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

@m-jan20 Ook voor mij voldoet de beeldkwaliteit met een andere configuratie: ik kijk vanaf een computer (laptop-macbookpro of desktop-mac-mini, met vaste kabel verbonden met het internet) met HDMI-kabel naar LG OLED-TV model 2019  en 18). Ik begrijp wel dat sommige mensen dit omslachtig vinden, maar zelf heb ik geen last van deze opstelling.

Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

@m-jan20  @riji Ik kijk via Telenet (nieuwe Tvbox), enkel eerste speeldag via laptop (verbonden met LG oled '19 via HDMI ), die eerste speeldag was pure ellende, veel buffering, delay terwijl ik vlotjes de 270Mbps haalde, dus nee lag niet aan m'n Internetsnelheid. Merkte plots ook de resem klachten op via social media, dus was algemeen probleem bij Eleven. En los vh feit dat een nieuwe speler welkom is, als je met zo'n bravoure komt binnendraven, wees dan capabel. Nu via Telenet is het pak beter dan via hun eigen site, maar heb op speeldag 2, 2 wedstrijden meegemaakt zonder enige storing. Was voorheen echt een mega uitzondering, terwijl Eleven hier een regelmaat van maakt, we mogen echt wel meer eisen

Follow the White Rabbit
0 Likes