Beantwoorden
wannesT
Experienced Weetjesweter
Berichten: 34
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag Dat loopt vlotjes.

Kiezen voor TV Iconic of TV flow?

Beste, ik heb nu iconic tv, maar wil overstappen op streaming.

Er zijn 2 opties als ik het goed heb: TV flow of geen TV en enkel met streaming apps werken op de TV.

Ik ben er leek in, vandaar graag even pro/contra van jullie of jullie ervaringen hiermee.

Alvast dank!

Johan

 

Titel gewijzigd door Anissa (mod) | Vorige titel: Geen tv abonnement meer

12 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kiezen voor TV Iconic of TV flow?

@wannesT 

Er zijn inderdaad wat opties die je kan opteren. 

Tv Flow > 14 zenders tot je beschikking en dat zijn de hoofdzakelijke basis zenders. https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/flow.html Geen decoder of tv box nodig enkel streamen via de tv of een Chrome cast. 

Tv box of digicorder > je beschikt over meer dan 80 zenders. Je hebt dus een flinke lijst om naar te kijken. 

Tussen de twee zit natuurlijk ook een prijs verschil maar je moet je zelf afvragen heb ik al die zenders wel nodig ? Als je enkel de basis bekijkt dan is tv Flow genoeg is het voor eens een film een keer het nieuws dan kom je wel toe. Maar wil je echt alles bekijken dan is de tv box of een digicorder een uitkomst. 

Zelf heb ik ooit eens de voorloper van tv flow gebruikt enkel was dit niet mijn dingen. Daarnaast wil mijn partner ook een fysieke tv box hebben want die streamt al niks dus dan is die keus makkelijk gemaakt. Persoonlijk zou ik ook kiezen voor de tv box aangezien de zender keuze gewoon groter is om te bekijken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Patrick6611
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day On a roll...

Kiezen voor TV Iconic of TV flow?

Zelf maak ik naar alle tevredenheid gebruik van de Vtm Go, VRT max en GoPlay apps op Tv. gewoon via  streaming, heb dus ook geen kabel Abo voor tv. Enigste beperking is het aantal zenders. 

Jari_Opsomer
Experienced Meerweter
Berichten: 92
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Kiezen voor TV Iconic of TV flow?

Inderdaad, waarom zou je een aanzienlijk bedrag uitgeven, terwijl je met aanzienlijk minder reclame en zonder kosten kunt kijken naar content van jaren geleden in plaats van slechts de afgelopen 7 dagen (terugkijk tv), en dat alles via gratis apps? Het gaat er bij mij eerlijkgezegd niet in, 20 euro per maand betalen voor meer reclame dan via de apps (die gratis zijn). Ook kan je dat maandelijks bedrag bv. spenderen aan echte streamingsdiensten. Zelfs Streamz (van Telenet) is dan nog beter en goedkoper dan ouderwetse TV.

Jari_Opsomer
Experienced Meerweter
Berichten: 92
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Kiezen voor TV Iconic of TV flow?

Lees er hier alles over, @wannesT. (en andere mensen die 400 euro per jaar willen besparen)

TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 277
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Kiezen voor TV Iconic of TV flow?

Niemand verplicht u om producten bij Telenet te nemen, te duur? Nogmaals niemand verplicht u het gras is altijd groener aan de overkant, Tv kost mij €22.15 per maand 😉  €265.8 per jaar dus nog altijd geen €400 😂🤣

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kiezen voor TV Iconic of TV flow?

@Jari_Opsomer Streamz betere kwaliteit dan gewone tv, zal toch niet voor het beeld zijn, streamz is lage beeld kwaliteit, niet alles is 1080 en de kwaliteit van HD 1080 beeld is soms niet de beste kwaliteit, teveel gecomprimeerd soms.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Kiezen voor TV Iconic of TV flow?

Je kan het gratis testen

https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/telenet-tv-app.html

Tv flow is de zelfde app alleen de zenders van de vrt , vtm zenders en de play zenders

Wil je geen geld betalen kan je de zenders app nemen  opgelet met zappen tussen zenders gaat  niet vlot zoals zappen op tv

Je moet het zelf uitmaken en welke zenders kijk je veel

Door te testen maak je een keuze

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Kiezen voor TV Iconic of TV flow?

Streaming diensten mag je niet mee tellen

Dit is anders van persoon tot persoon

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Kiezen voor TV Iconic of TV flow?

Ik gebruik Play Sports, dus betaal voor TV Flow (Eleven Sports met Premier League is €25/maand) €5 extra. Voor die €5 heb ik dan wel het gemak alles in 1 app te hebben en kan ik reclame doorspoelen (behalve eerste minuutje).
Als je alleen af en toe een vtm, vrt & play programma kijkt, gewoon VTM Go, VRT Max & GoPlay gebruiken. Als je veel live kijkt, graag zapt, play sports hebt, ... dan is TV Flow voor €10/maand een goede deal.

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Kiezen voor TV Iconic of TV flow?


@luc55  schreef:

opgelet met zappen tussen zenders gaat  niet vlot zoals zappen op tv


Werkt hier (Apple TV) wel gewoon perfect, hetzelfde als TV box, maar dan betere beeldkwaliteit 😉


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Darks
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Verander-je-wachtwoord-dag Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Kiezen voor TV Iconic of TV flow?

Ik heb de laatste jaren alles wat uitgeprobeerd, maar ben uiteindelijk terug bij de Tv-box. Het kost mij 14 EUR meer t.o.v. het all-internet abonnement. 

Je moet voor jezelf uitmaken wat je kijkgedrag is en wat je ervoor wil betalen. Aparte apps zijn gratis, maar het is wat meer gedoe. Best gebruik je een stabiel platform zoals een Apple TV. Het is al veel gebeterd anno 2024, maar vroeger waren die apps nogal onbetrouwbaar. 

Tv flow lijkt me zo een beetje zonde van het geld. Je hebt niet de gehele tv-ervaring maar bent we nog altijd een bedrag aan het betalen. Hoe betrouwbaar die Telenet app tegenwoordig is, weet ik niet. Maar daar was vroeger ook wel wat over te doen. 

Ik ben misschien wat ouderwets maar ik scroll graag eens door de tv gids, zap graag eens door de kanalen, en als ik mijn kids in bed moet steken druk ik op pauze en kijk ik erna rustig verder, ook al is het een live programma. Komt daarbij dat de Tv-box eigenlijk best wel een degelijk, gebruiksvriendelijk product is. Na jaren bij Proximus weet ik dat het zeker veel erger kan 😂

 

 

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Kiezen voor TV Iconic of TV flow?

Als je de app van de tv zender gebruikt niet deze van telenet

Die van telenet zap je snel heen en weer

Bij de app van de zender moet je elke keer uitloggen bij de zender app

Nog altijd moet je zien naar wat je kijkt maak een lijst van de zenders