24747
netweters
|
152259
antwoorden
|
20683
vragen
|
Al maanden word ik 'achtervolgd' met onterechte aanrekeningen. Ik heb een GSM gekocht bij een Telenet center. Blijkbaar kreeg ik daar een maand Streamz enz. gratis. ( zag ik ergens op een mail ) Bij mijn aanrekening ,was het toch in rekening gebracht. Telefoon naar Telenet 015/666666... Toch betalen was de boodschap en nadien kredietnota. .... tot zover, MAAR nadien kreeg ik een aanrekening of factuur om 9,01 euro te betalen als ANNULERINGSKOSTEN van iets wat ik NIET gevraagd heb . ( Ik heb ook NOOIT op Streamz of Play Sports of wat dan ook gekeken ) Dit blijft me maar achtervolgen. Ik heb mijn terechte kosten wel netjes betaald, maar nu uit PURE WANHOOP ook die extra aangerekende kosten. Het is een **bleep**zooi bij Telenet, je bent er UREN kwijt aan telefoneren , je kan de boekhouding of de facturatie niet aan de lijn krijgen en op het eind ..... is niets opgelost en betaal je uit pure wanhoop . Wij zijn klant van het prille begin..... de service laat te wensen over , dit jaar al meer onderbrekingen gehad in telenet dan de vorige 25 jaar, + het spelletje van 'u hebt te veel schermen open staan', terwijl we met twee zijn en ik de enige ben die de app telenet TV heb.... EINDELOOS en je bent machteloos.
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: ONTERECHTE ANNULERINGSKOSTEN
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als je er via de klantendienst niet uitgeraakt dan is het misschien tijd om een formele klacht in te dienen bij Telenet: Ontevreden? Laat het ons weten | MyTelenet
Nemen ze binnen 2-3 werkdagen geen contact op, of ben je niet akkoord met hun antwoord dan zet je de klacht door naar de Ombudsdienst voor Telecommunicatie (info staat op dezelfde link)
Als het je alleen maar ongelukkig maakt en stress bezorgt, dan moet je misschien toch eens nadenken en voor jezelf de keuze maken of je niet beter af bent elders. Dat is de 'macht' die je hebt als klant, de keuze om niet langer klant te zijn.
Dank voor de info. Het wil nu wel lukken dat ik één jaar vooraf betaald heb én dat ik een GSM gekocht heb bij telenet ( met korting als klant, pas in februari 2025 ) . Het enige dat we apart betalen is maandelijks de tweede TV box . Was tot nu toe 5,27 € per maand , nu wordt dat 8,27 € Er komt nu 3 € bij. ( DRIE ..... HOEVEEL % IS DAT !!!!! ) voor de huur van één netwerk-booster: Powerline en één Wifi-booster: Wifi Powerline . De eerste netwerk booster en Wifi Booster was tot nu gratis. Betaalt iedereen dit ? of alleen wij omdat we vooraf betaald hebben ? Weet jij of ik dit kan vervangen door een WIFI Booster ( &netwerk booster ) van een ander 'merk' of 'zonder merk' . ? groetjes, Linda
@Linda-H ik zie nochtans op https://www2.telenet.be/residential/nl/landingspaginas/nieuwe-prijzen-2025/
dat de prijs van een 2de tv box hetzelfde blijft in prijs, of het moet een foutje zijn op de site zelf.
@Linda-H schreef:Het enige dat we apart betalen is maandelijks de tweede TV box . Was tot nu toe 5,27 € per maand , nu wordt dat 8,27 € Er komt nu 3 € bij. ( DRIE ..... HOEVEEL % IS DAT !!!!! )
De nieuwe prijs (vanaf eind april) is €5,42, hoe kom je aan die €8,27?
@Linda-H schreef:voor de huur van één netwerk-booster: Powerline en één Wifi-booster: Wifi Powerline . De eerste netwerk booster en Wifi Booster was tot nu gratis. Betaalt iedereen dit ? of alleen wij omdat we vooraf betaald hebben ?
De eerste hoort nogsteeds gratis te zijn.
@Linda-H schreef:Weet jij of ik dit kan vervangen door een WIFI Booster ( &netwerk booster ) van een ander 'merk' of 'zonder merk' . ?
Uiteraard kan je zelf een alternatief aanschaffen en die huidige terugsturen
Voor Streamz geef het door aan telenet
Zet er duidelijk in dat je niet besteld hebt of gebruikt hebt
Voor de tv box raar bedrag kijk eens de termijn is het wel voor een maand er zal een aanpassing in zitten van de prijs stijging
Je wilt Powerline blijven gebruiken er zijn betere systemen
Ben je niet zo handig kan je dit nemen het kleine zusje van telenet gebruikt deze
https://www.tp-link.com/nl-be/home-networking/deco/deco-x60/
Super bedankt aan iedereen die me geholpen heeft. Wat mijn aanrekening met prijsverhoging betreft.... nu staat dit er
MAAR ondertussen is in MY telenet verdwenen bij de prijs van TVBOX 2 dat er voor Huur netwerk-booster: Powerline 1€ en voor Huur Wifi-booster: Wifi Powerline 2 € betaald moest worden en is die 3 € verdeeld over mijn andere kosten : tweede TV box is nu gewoon van 5,27 naar 5,42 en prijs TV iconic en prijs One for 1 is nu ook verhoogd met als totaal 3 €. ( dus dat zal wel OK zijn) alleen nog : als je één jaar vooraf betaald, heb je dan niet DIE BETAALDE prijs vast voor éen jaar ? Toch extra prijsverhoging betalen ?
Ondertussen gisteren weer gedoe bij het openen van mijn TV app : Ik moest opnieuw inloggen en dan stelde men mij de vraag of ik mijn gegevens uit google Wachtwoormanager wilde delen met Telenet en ik kreeg de keuze 'bevestigen ' of annuleren' MAAR alleen 'annuleren' was een optie die kon aangeklikt worden 'bevestigen' stond in lichtgrijs en niet te klikken. 'Annuleren' in blauw, ( hieronder screenshot) DUS GEEN TV op mijn TelenetTV app. Wat is dit allemaal ? Elke dag is er zoiets dat voor frustratie zorgt: Is dit service ? Ik betaal hier toch voor ? En de klantendienst moet je daar allemaal niet voor aanspreken, die geven de stomste antwoorden.
@Linda-H schreef:MAAR ondertussen is in MY telenet verdwenen bij de prijs van TVBOX 2 dat er voor Huur netwerk-booster: Powerline 1€ en voor Huur Wifi-booster: Wifi Powerline 2 € betaald moest worden en is die 3 € verdeeld over mijn andere kosten : tweede TV box is nu gewoon van 5,27 naar 5,42 en prijs TV iconic en prijs One for 1 is nu ook verhoogd met als totaal 3 €. ( dus dat zal wel OK zijn) alleen nog : als je één jaar vooraf betaald, heb je dan niet DIE BETAALDE prijs vast voor éen jaar ? Toch extra prijsverhoging betalen ?
Je betaalt enkel je abonnement een jaar vooruit, niet de opties (tweede TV-box, Wifi-boosters, ...).
Ik ga er vanuit dat je volgende aanrekening nogsteeds enkel die opties aangerekend worden en dat de nieuwe prijs voor One for 1 & TV Iconic pas in voege gaat eens je jaar afloopt.
Op de pagina van de prijsaanpassing staat
Betaal je niet maandelijks? Dan kan het nog even duren voor je de eerste aanrekening met de nieuwe prijzen ontvangt. Dat is afhankelijk van je aanrekeningsperiode.
dat lijkt me dus ook van toepassing op "Jaar vooruit betalen". Klopt mijn redenering @Moderator ?
@WG94 schreef:dat lijkt me dus ook van toepassing op "Jaar vooruit betalen". Klopt mijn redenering @Moderator ?
Dat klopt inderdaad wat je zegt, @WG94
Je betaald een jaar vooruit en elke maand wordt bedrag afgetrokken van het gestort bedrag
@Linda-H schreef:Ondertussen gisteren weer gedoe bij het openen van mijn TV app : Ik moest opnieuw inloggen en dan stelde men mij de vraag of ik mijn gegevens uit google Wachtwoormanager wilde delen met Telenet en ik kreeg de keuze 'bevestigen ' of annuleren' MAAR alleen 'annuleren' was een optie die kon aangeklikt worden 'bevestigen' stond in lichtgrijs en niet te klikken. 'Annuleren' in blauw, ( hieronder screenshot) DUS GEEN TV op mijn TelenetTV app. Wat is dit allemaal ? Elke dag is er zoiets dat voor frustratie zorgt: Is dit service ? Ik betaal hier toch voor ? En de klantendienst moet je daar allemaal niet voor aanspreken, die geven de stomste antwoorden.
Vervelend, maar dit is een melding van je wachtwoordmanager; daar heeft Telenet geen controle over.
Als je annuleren kiest kan je normaal toch nogsteeds manueel je e-mailadres en wachtwoord ingeven?
Als ik het goed begrijp , klopt dit dus niet wat op My TELENET staat bij PRIJS VERHOGING : Wat betekent dat concreet voor jou?
Dat komt neer op een totale verhoging van je maandelijkse aanrekening met € 3,00.
Abonnement ONE for 1
Heb je momenteel bepaalde promoties of kortingen?
Dan geniet je daar natuurlijk van tot het einde van je promotieperiode.
Vermelde prijzen zijn incl. btw en geldig onder voorbehoud van materiële fouten, vergissingen en/of wijzigingen.
Het klopt toch wel?
Prijsverschillen:
Dat is in totaal €3.
Aangezien One for 1 en TV Iconic een jaar vooruit betaald zijn, zal je dat pas merken eens dat jaar afloopt. (Dat valt onder de categorie "promoties en kortingen")
De wijziging voor je TV-box (die volgens jouw eerdere berichten wel maandelijks is) zal op je eerste factuur vanaf eind april merkbaar zijn. Dat factuur zou dus €0,15 meer moeten zijn dan het vorige.
Dat jij een jaar vooruit betaalde doet niet af aan Telenet’s verplichting om jou te informeren over de concrete wijzigingen in de tarieven (wat ze dus ook doen met bovenstaande info)
Dank WG94, Dan is dit eindelijk duidelijk. Het was verwarrend omdat er staat dat de prijsverhoging ingaat op 28 april én tegelijk staat er : ' Wat betekent dit voor jou ?'met de link naar mijn prijsverhoging ( vorige mail ). Als ik op promoties of kortingen probeer te kijken..... gebeurt er niets. Dus dacht ik dat vooraf betalen niet als een promotie of korting beschouwd werd. Dat er bij de tweede TV box een verhoging is op 28 april, dat is normaal ( niet vooraf betaald ).
dan is dit Item opgelost, tenzij bij de volgende afrekening iets anders gebeurt.
Wat de onterechte annuleringskosten betreft, wacht ik af.
De andere problemen zijn voor een ander 'bord'
Hallo, dat was een dag later opgelost toen ik bij MIJ thuis was. Toen kon ik inloggen.