Beantwoorden
Duimelijn
Experienced Beetjesweter
Netjes! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Play Sports binnenkort alleen nog mogelijk op TV-box.

"Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieuwe TV-box

Vervang je verouderde Digibox of Digicorder voor de nieuwe Telenet TV-box

We willen ervoor zorgen dat je als Play Sports-klant blijft genieten van de beste tv-ervaring. Daarom moet je je verouderde decoder vervangen voor de TV-box."

Deze mail kreeg ik net zonet van telenet.

Ik heb nog een decoder waar heel wat opnames opstaan die ik nog wel kijken, lees, dit gaat langer duren dan de 45 dagen dat ik de twee samen kan gebruiken.

Maar ik wil natuurlijk ook wel gewoon alles kunnen blijven kijken. Zou ook helpen als die "binnenkort" wat specifieker was... Wat moet ik hieruit verstaan?? Morgen, volgende week, volgende maand?

Iemand een idee hoe snel dit zou gaan?

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieu

210 reacties
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Natuurlijk iedereen mag de coax kabel gebruiken  ook telenet en andere aanbieders zolang ze de maandelijkse bijdrage betalen

Zoals bij ons ook is

De meeste aanbieders zullen  fiber kabel gebruiken voor de prijs

Peter78
Professional Weetjesweter
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

@luc55 proficiat bericht nummer 3969 op naar de 4000 GO GO GO!!!

Dirk_H
Professional Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Niet enkel via de tv box, ook via de app op Apple TV of de ingebouwde Google tv app (vb Sony). 😉

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Klopt de meeste gebruiker zullen dit doen kunnen ze alles behouden hoe het nu is moet niets verandert worden

Enkel sport wordt op andere toestel gezien keuze genoeg

Nokia Streaming Box 8000 ,Nvidia Shield TV Pro ,Apple TV ,
Nokia Streaming Box 8010 ,mi tv box en er zijn er nog en tv's die werken met android tv en google tv

Tv 's waar niet op werkt zijn LG en Samsung

Liam004
Experienced Beetjesweter
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Vandaag in de krant "Het Nieuwsblad" zet Telenet-woordvoerder Stefan Conjaerts de bedriegelijke handelspraktijken van Telenet nog wat kracht bij door te herhalen dat het tv-signaal op de TV-box volledig via het internet loopt.

Maar op termijn gaat Telenet wel volledig overschakelen op IPTV en moet je wél de oude digibox of -recorder ruilen voor zo’n nieuwe TV-box?

“Ja, op termijn wel. De technologie voor tv-kijken evolueert nu eenmaal naar IP, waarbij het tv-signaal volledig via het internet loopt."

Je moet wel internet hebben via Telenet?

“Ja, je hebt internet van Telenet nodig als je de nieuwe TV-box van Telenet wil gebruiken.”

Hiermee is het bedrog nogmaals gedocumenteerd. Telenet beweert dat het tv-signaal op de TV-box volledig via het internet loopt, maar je kan het wel uitsluitend via "internet van Telenet" bekijken.

Overduidelijk bedrog, want als het tv-signaal op de TV-box volledig via het internet loopt, moet je de TV-box op elke internetverbinding in de EU kunnen gebruiken zonder de verplichting om een nutteloos internetabonnement bij Telenet te nemen.

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

We weten intussen hoe je er over denkt, al eens een klacht bij FOD Economie of Ombudsdienst Telecommunicatie overwogen?

Zal meer uithalen dan hier elke dag hetzelfde te komen roepen en andere klanten te beledigen.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

De enige manier om van zijn gezaag af te zijn is dit topic sluiten?

Want alles is al gezegd (en honderd keer herhaald) 😫

luc55
Freshman Meesterweter

Als je goed het artikel hebt gelezen komt er allen dit bij

(Een digibox kost nu 5,27 euro per maand, huren van een digicorder is nu 10,95 euro per maand. Een IPTV-box kost ook 10,95 euro per maand)

Dus de mensen met huur contract van digibox zullen meer moeten betalen mensen die een kooptoestel hebben moeten ook 10.95 euro bij betalen voor de IPTV BOX

Als ze willen

En voor de internet aansluiting van telenet wordt geen bedrag gesproken dus de modem krijg je mee naar huis

Nu is duidelijk je internet aanbieder mag  houden je moet geen overstap doen

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@luc55  schreef:

En voor de internet aansluiting van telenet wordt geen bedrag gesproken dus de modem krijg je mee naar huis

Nu is duidelijk je internet aanbieder mag  houden je moet geen overstap doen

@luc55 stop nu aub toch met die onzin te blijven herhalen.

Telenet deelt enkel TV-boxen uit aan klanten met een Telenet Internet-abonnement. Dat is al meermaals bevestigd.

Of dat in de toekomst anders zal zijn dat zal de toekomst uitwijzen, maar voorlopig is het zo en niet anders!

Schakel je niet over naar een TV-box dan moet je uiteraard ook niets aanpassen, maar dan zal je geen Play Sports meer kunnen zien via je CI+, Digicorder of Digibox maar uitsluitend via de TV-app.

WG94 | Krak
waterrat1978
Freshman Meerweter
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

al die discussies de voorbije dagen.

wat voor mij belangrijk is,is de juiste informatie krijgen.

zoals een artikel in de krant het nieuwsblad van zaterdag 26 april,
dat het vanaf 1 december zou zijn ipv op 1 september.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@waterrat1978  Vanaf september zal het niet meer verkocht worden als je een digibox of digicorder hebt, niemand heeft gezegd dat het dan al via stream enkel te vinden is, er is altijd gezegd vanaf 1 december, 

er zal vanaf september meer info gegeven worden aan alle klanten wie sport heeft of het wilt nemen, in de vakantie periode is er amper volk om dit op te volgen de vele vragen, daarom pas vanaf september meer info, nu al zeggen dat je een nieuwe modem gaat krijgen is nog koffiedik kijken, daar is nog nergens iets over gezegd ook of je wel of niet moet betalen voor de internet verbinding om de streams te kunnen bekijken wat door iemand hier telkens wordt gezegd.

het enige dat zeker is dat het vanaf december gedaan is via coax dvb-c ontvangst en het dan enkel via streaming gaat, of via de tv box of via de tv app, play sport gaat ook nog een app uitbrengen waar je het zal kunnen bekijken als je via Telenet een abbo hebt op het sport pakket.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
WG94
Freshman Meesterweter

@waterrat1978  schreef:

al die discussies de voorbije dagen.

wat voor mij belangrijk is,is de juiste informatie krijgen.

zoals een artikel in de krant het nieuwsblad van zaterdag 26 april,
dat het vanaf 1 december zou zijn ipv op 1 september.

Die datum werd hier eerder door Telenet al bevestigd

@ChristofM  schreef:

Play Sports zal inderdaad niet meer functioneren vanaf 1/12 bij klanten met een Digicorder, Digibox of CI+ module. Ze kunnen nog tot en met zondag 30 november 2025 genieten van Play Sports. Daarna zal je dus een TV-box moeten hebben.

Die 1 september is waarschijnlijk (want die datum is volgens mij nooit bevestigd) de datum waarop je als getroffen klant geen nieuw Play Sports abonnement zal kunnen afsluiten.

WG94 | Krak
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Correcte info geven. Met een Digibox kan je niet opnemen. die kost de helft van de Digicorder.

Met de Digcorder kan je opnemen. Als je een Digicorder en een Digibox hebt kan je op de Digibox de opnames van de Digicorder bekijken.

Met de eerste tv-box kan je opnemen. Die kost evenveel als de Digicorder (zelfde basisfunctionaliteit, andere manier van werken).

Met een tweede, derde of vierde tv-box krijg je geen opslagruimte bij en is dat dus gelijk te schakelen met een Digibox. Je betaalt dus voor een tweede, derde of vierde TV-Box dus hetzelfde als voor een Digibox. 

Liam004
Experienced Beetjesweter
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

@WG94  schreef:

We weten intussen hoe je er over denkt, al eens een klacht bij FOD Economie of Ombudsdienst Telecommunicatie overwogen?

Zal meer uithalen dan hier elke dag hetzelfde te komen roepen en andere klanten te beledigen.

Nogmaals, het is geen persoonlijke mening, maar een vastgesteld feit dat de Telenet TV-box niet via internet functioneert.

Telenet beweert van wel vandaag in de krant Het Nieuwsblad.

Dat is overduidelijk bedrog, maar als je het KRAK-label hebt dan ben je daar compleet blind voor. Jij bent zeker ook een Telenet-medewerker?

WG94
Freshman Meesterweter

@Liam004  schreef:
Nogmaals, het is geen persoonlijke mening, maar een vastgesteld feit dat de Telenet TV-box niet via internet functioneert.

Telenet beweert van wel vandaag in de krant Het Nieuwsblad.

Dat is overduidelijk bedrog, (...)

Er staat toch uitdrukkelijk (kopie van de quote uit je eigen bericht)

“Ja, je hebt internet van Telenet nodig als je de nieuwe TV-box van Telenet wil gebruiken.”
Ik snap niet goed hoe het bedrog kan zijn als ze duidelijk zeggen dat het een vereiste is? 

Ik aanvaard jouw mening (al hoeft dat toch niet te zeggen dat ik die volg?). En geef je dan ook de raad om daar iets nuttig mee te doen, en klacht in te dienen bij degene die daar controle over houden.

@Liam004  schreef:
(...) maar als je het KRAK-label hebt dan ben je daar compleet blind voor. Jij bent zeker ook een Telenet-medewerker?
Neen, als Krak ben ik ook maar een gewone klant (technisch gezien zelfs geen vereiste om in aanmerking te komen) die mensen probeert te helpen. Ik heb al TV en Internet, dus voor mij is er geen enkel probleem. Daarnaast kan ik ook geen andere provider vinden die me een gelijkaardig TV-product aanbiedt zonder dat ik daarvoor internet klant moet worden bij hen. (muv TV via satelliet)
De enige personen die hier als Telenet-medewerkers aanwezig zijn zijn de Admins en Moderatoren (hebben allemaal een Telenet-logo naast hun naam). Daarnaast is er ook iemand van de TV App en iemand die bezig is met de TV-gids, maar die reageren enkel op de voor hen relevante topics.
Alle andere mensen hier delen gewoon hun eigen mening.

WG94 | Krak