24753
netweters
|
152359
antwoorden
|
20693
vragen
|
"Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieuwe TV-box
We willen ervoor zorgen dat je als Play Sports-klant blijft genieten van de beste tv-ervaring. Daarom moet je je verouderde decoder vervangen voor de TV-box."
Deze mail kreeg ik net zonet van telenet.
Ik heb nog een decoder waar heel wat opnames opstaan die ik nog wel kijken, lees, dit gaat langer duren dan de 45 dagen dat ik de twee samen kan gebruiken.
Maar ik wil natuurlijk ook wel gewoon alles kunnen blijven kijken. Zou ook helpen als die "binnenkort" wat specifieker was... Wat moet ik hieruit verstaan?? Morgen, volgende week, volgende maand?
Iemand een idee hoe snel dit zou gaan?
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieu
@Christophe82 schreef:En wat met de vorige generatie tv boxen (met coax). Zullen dan ook ingewisseld moeten worden?
Zal er bij tv kijken via IP trouwens dezelfde delay tov coax zijn als bij tv kijken via een app of browser of heeft dat er niets mee te maken?
Aangezien Telenet zelf communiceert "TV Box (IP)" zullen alle versies van de TV Box (v1, v2 en IP) blijven werken volgens dat ik hieruit kan opmaken. Ik denk persoonlijk (en dit is duidelijk een persoonlijke bedenking en bij mijn weten nog nergens bevestigd) dat de kanalen die je nu kan vinden op nummer 200 en verder volledig verdwijnen en zal je Play Sports moeten bekijken via een speciale app die ze op de TV Box gaan uitbrengen (via het tv-menu zoals je nu ook al Netflix, Disney+, HBO Max, DAZN, vtm GO, vrt max, ...) waar je alle kanalen dan bekijken. Maar dat zal dus aan Telenet zijn om tegen die tijd de correcte info te verspreiden. Ben ook wel eens benieuwd of Play Sports 8 (het kanaal dat dit seizoen gratis live veldrijden heeft uitgezonden voor iedereen) ook getroffen wordt door deze aanpassingen. Anders zou het betekenen dat er nog wel veel meer mensen die geen abonnement op Play Sports hebben een gedwongen overstap zullen moeten maken naar de TV Box.
Het is omdat een abo wordt soms gedeeld en dat je max 2 gelijktijdig kunt kijken naar sport
Zou kunnen dat het naar 1 zal gaan de eigenaar van de rechten dwingt dit soms kan de aanbieders niets aan doen
In het artikel ging ook over dit eigenaar van de rechten zaken dwingt aan aanbieder
Daar ging het op Facebook ook mensen hebben geen zin om extra kosten en de app van DAZN werkt op alles
Vlug opgelost en de zelfde kijk ervaring
Daar heb je een punt Play Sports 8 dit draait om de kijkers de sponsor komt in beeld die wilt zo veel mogelijk klanten bereiken
Kan zijn de vrije wedstrijden op de coax kabel worden uitgezonden en de rest via de ip verbinding in andere landen heb je dit ook deze formule
@Hofkens schreef:Ben ook wel eens benieuwd of Play Sports 8 (het kanaal dat dit seizoen gratis live veldrijden heeft uitgezonden voor iedereen) ook getroffen wordt door deze aanpassingen. Anders zou het betekenen dat er nog wel veel meer mensen die geen abonnement op Play Sports hebben een gedwongen overstap zullen moeten maken naar de TV Box.
De mededeling dat Play Sports vanaf volgend jaar, alléén via de TV-Box te ontvangen zijn, slaat volgens mij alleen op het betalend Play Sport abonnement.
In de Wyre timetable voor het uitfaseren van DVB-C stond inderdaad dat dit gefaseerd zou gebeuren: eerst verdwijnen de VOD kanalen uit het DVB-C spectrum, daarna gefaseerd de extra betaalpakketten en de minder courante zenders ...
Als laatse het Compact Signaal ...
De app is al beschikbaar...
Android:
https://play.google.com/store/apps/details?id=be.telenet.playsports&pcampaignid=web_share&pli=1
Apple:
@Master-Magic schreef:De app is al beschikbaar...
Android:
Apple:
Dat is goed nieuws (was mij niet bekend).
Dat wil dus zeggen dat onze vriend @Liam004 perfect naar Play Sports zal kunnen kijken (streaming) met zijn Mobile Vikings internet verbinding, en geen apart Telenet internet nodig heeft 😀
Ik hoop gewoon dat we dan eindelijk premier league in 4k (en in 50 fps) kunnen streamen. Zou nu toch echt wel eens tijd worden.
@Koekroeck1 daar vrees ik voor gezien de strenge regels dat de streaming apps hebben gekregen...
misschien kan je binnen enkele maanden een abonnement nemen zonder een telenet klant te zijn.
Vanaf dec de Playsport zenders en extra betaal zenders voor Franstalige als ik goed tel zijn in totaal 37 zender die via ip tv overgaan allemaal in Hd
Hopen dat het goed gaat
Je kon de play sport zenders ook zien via de telenet tv app wel gemakkelijk voor de klant een aparte app