24761
netweters
|
152504
antwoorden
|
20714
vragen
|
"Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieuwe TV-box
We willen ervoor zorgen dat je als Play Sports-klant blijft genieten van de beste tv-ervaring. Daarom moet je je verouderde decoder vervangen voor de TV-box."
Deze mail kreeg ik net zonet van telenet.
Ik heb nog een decoder waar heel wat opnames opstaan die ik nog wel kijken, lees, dit gaat langer duren dan de 45 dagen dat ik de twee samen kan gebruiken.
Maar ik wil natuurlijk ook wel gewoon alles kunnen blijven kijken. Zou ook helpen als die "binnenkort" wat specifieker was... Wat moet ik hieruit verstaan?? Morgen, volgende week, volgende maand?
Iemand een idee hoe snel dit zou gaan?
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieu
@waterrat1978 In Nederland is viaplay ook maandelijks,, niet verplicht een jaar abbo te nemen, en ziggo sport zal ook zo zijn, alleen betaal je maandelijks meer dan als je dit jaarlijks doet.
maar wat ik wil zeggen is=in nederland is alles gesplitst over 3 sportabonnementen(en dan zwijg ik nog over eurosport).
terwijl wij alles bij play sports hebben voor 25 euro per maand.
als je bedenkt hoeveel voetbal wij hebben bij play sports voor 25 euro per maand.
play sports maakt dan ook de erg toepasselijke promoties van alles in één abonnement.
ik vind dat we niet mogen klagen tegenover bv nederland.
@waterrat1978 En die prijs zal ook nog opslaan elk jaar met de jaarlijkse opslag van Telenet kosten,
en Eurosport zit in Nederland zoals in België in het hbo Max abbo,
maar daar kost alles idd wat meer doordat zo verspreid is, maar je krijgt wel meer dan in België in Nederland door meer schermen bij de voetbal, dus het is wat dubbel.
Ik betaalde tot nu toe 31,95 euro per maand voor Play Sports, ik heb toen de dieren nog spraken een Digicorder aangekocht en betaal ook het kabelabonnement van 21,93 euro per maand. Dit kost me in totaal 53,88 euro per maand. Met die abonnementsprijs kan ik leven.
Maar als ik zou ingaan om mijn Digicorder "zogezegd" gratis om te ruilen naar een TV-box krijg ik volgende factuur gepresenteerd:
TOTAAL: 93,62 euro per maand
Dank u Telenet, dat ik mijn aangekochte Digicorder "gratis" mag omruilen naar een TV-box.
Dit is niet meer serieus, je moet goed gek zijn om van 53,88 euro per maand van de ene op de andere dag 93,62 euro per maand te beginnen betalen om Play Sports op je tv-scherm te kunnen zien.
Met alle Chinezen, maar niet met den dezen!
@Liam004 ik vrees dat je verkeerd rekent, die 24,99 is om via de app of site te kijken naar het sport aanbod, voor op de tv box zal je het oude bedrag blijven betalen.
dan heb je geen tv box nodig, wel internet van telenet, en op je digicorder kan je blijven kijken naar de andere zenders tot rond 2030 (als die digicorder het nog zolang uithoud 😛 )
@Master-Magic schreef:@Liam004 ik vrees dat je verkeerd rekent, die 24,99 is om via de app of site te kijken naar het sport aanbod, voor op de tv box zal je het oude bedrag blijven betalen.
Nee hoor Play Sports is €24,99 ongeacht de manier waarop je kijkt. (Tot voor kort hing de prijs af van het aantal Telenet producten je had, maar dat is nu niet meer)
Uw bezorgdheid is terecht. In een beschaafd land worden bemiddelingsprocedures in eerste instantie gebruikt en als dat niet helpt zijn er nog rechtbanken.
Dus bekijk de pagina die @Suzy opgegeven heeft in haar reactie en dien een klacht in bij de Ombudsdienst Telecommunicatie. Ik raad u aan om objectieve argumenten te gebruiken. De beste argumenten die je hebt is inderdaad het grote prijsverschil. De slechtste argumenten die je kan gebruiken dat zijn alle andere opmerkingen die je tot nu toe al gegeven hebt.
De ombudsdienst stuurt uw klacht door naar Telenet (dat wordt bij Telenet door een andere dienst behandeld). Telenet antwoord aan de Ombudsdienst en jij krijgr van de Ombudsdienst de reactie van Telenet. Hoogstwaarschijnlijk zal Telenet volledig bij zijn standpunt blijven. Je reageert naar de Ombudsdienst dat je niet akkoord gaat met het voorstel van Telenet. Er is een redelijke kans dat Telenet een zekere tegemoetkoming doet, (voorbeeld een tijdelijke korting op iets). Je zal dan moeten beslissen hoe hard je het speelt en wat voor jou aanvaardbaar is. Je kan zelf een voorstel formuleren (bijvoorbeeld dat je zonder internetabonnement van Telenet je de app kan gebruiken. Je moet rekening houden met de gewijzigde manier van doorsturen van het signaal (vanaf 1 december 2025). Vanaf die datum zendt Telenet de signalen die je wenst niet meer uit via dvb-c. Dit moet je aanvaarden. Vanaf die datum wordt het signaal gestreamd via het internet (hiet ga je weer eens vallen op het woord internet, omdat het enkel om de verbinding gaat tussen Telenet en u). Het dvb-c signaal is broadcast: wordt naar iedereen met een kabelaansluiting gestuurd, het alternatief dat er komt is mogelijk multicast maar ook unicast voor zij die niet op het netwerk van Telenet aangesloten zijn. Deze technische zaken kan je onmogelijke doen veranderen in uw voordeel. Ik durf te veronderstellen dat, als het een multicast signaal zal zijn, dit signaal minstens de kwaliteit zal hebben van het huidige dvb-c signaal.
Als er geen akkoord bereikt wordt, kan je nog altijd een procedure beginnen voor de vrederechter. Je kan beginnen met een gratis verzoeningsprocedure, maar die zal je allicht niet verder brengen dan het voorstel waarmee je niet akkoord kon gaan. Je kan Telenet laten dagvaarden voor de vrederechter. Je zal in eerste instantie wel de dagvaardingskosten moeten betalen. Je hoeft geen advocaat te nemen. Let wel de vrederechter is een burgerlijke rechtbank en behandelt enkel burgerlijke betwistingen.
Overtuigd van je eigen gelijk kan je een strafklacht indienen met burgerlijke partijstelling. Ik vrees dat de Procureur des Konings niet geneigd gaat zijn om dat te behandelen en dat dit zal geseponeerd worden. Als je veel geld hebt kan je uiteraard ook Telenet rechtstreeks dagvaarden voor de strafrechter (politierechtbank). Je mag je zelf verdedigen, maar een advocaat is toch aanbevolen. Als je ook een zaak begonnen bent bij de vrederechter, zal deze niet behandelt worden zolang de strafklacht niet beëindigd is (strafrecht heeft voorrang op burgerlijk recht).
Zowel voor de gerechtelijke procedure bij de vrederechter als bij de politierechter dat als je geen gelijk krijgt je slechts veroordeelt wordt tot het minimum bedrag aan rechtplegingsvergoeding.
Enkel bij een compromis zijn er winnaars. Via het gerecht heb (zware) verliezers.
Een bemiddeling is een korte procedure. De rechtbank is een lange procedure (uitgezonderd de gratis verzoeningsprocedure bij de vrederechter).