Dit moet ongeveer het slechtste idee ter wereld zijn, misschien nipt voorafgegaan door soep van zweetvoeten. Reclame zorgt blijkbaar tot nu toe voor onmisbare inkomsten. Laten we van goede wil zijn en aannemen dat dit zo is. Maar reclame is ook door Niemand gewenst - zelfs niet door reclamemakers zelfs. Niemand Wil reclame. Begrijpelijk ook: het is een aanslag op de goede smaak, het geduld, het gezond verstand, de ethiek enz. Als zo'n onding tóch onmisbaar is, zou ik denken dat je als bedrijfsmens eerst en vooral probeert die reclame zo klein en zo onopvallend mogelijk te maken, om zo weinig mogelijk mensen te irriteren. Het voorbeeld van de Nederlandse publieke omroep via de Ster is wellicht het beste: zet alle reclame samen, en toon hem alleen in één aaneengesloten, door te spoelen blok tussen de programma's, niet erin. Het monster van Telenet (blijkbaar is het een "model" en zit er "een filosofie" achter! Echt! Misschien gaat het zelfs om een "ervaring", kan best) daarentegen gijzelt de kijker en leidt tot één mega-resultaat: de aversie voor reclame zal alleen maar toenemen, de zoektocht naar niet-lineaire tv idem. Telenet bezorgt zichzelf de allerslechtst mogelijke 'reclame'.
Verzoek: hou op met deze slechte grap. Als het dan toch moet, laat de toestand dan zoals hij was. En als u echt verstandig bent, bedenk dan een alternatief voor waar we nu mee zitten, iets nieuws, iets dat gebruikers wél willen zien, en dat ze, hoewel ze kunnen, niet Willen doorspoelen. Ik ben benieuwd.