Beantwoorden
Heidi85
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Serie opname

Ik heb enkele series geprogrammeerd, maar de laatste tijd gebeurt het vaker dat bepaalde afleveringen niet worden opgenomen, of dat de opname later op de avond verdwijnt, of dat een serie plots volledig stopt met afleveringen opnemen. Het komt niet door een conflict met andere programma's, ik heb ook geen instellingen veranderd, en mijn digibox staat ook niet vol. Aan wat kan dit dan wel liggen? 

0 Likes
3 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Serie opname

aan de EPG van de zenders die soms niet kloppen, las dat dit met vier bij proximus ook een paar dagen het geval was met de serie Twin Peaks.

soms veranderen ze eens iets kennelijk.

wel toevallig dat ik met mijn satelliet ontvanger dat nooit tegenkom, dat dit aan de providers in belgie liggen altijd.

of is dit toevallig 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MarcN
Professional Weetjesweter
Berichten: 48
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Alles op zijn plek! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Serie opname

Ik heb dit bijvoorbeeld ook al gehad met pakweg een aflevering van Thuis of Familie, dat ik het zie opnemen en een uur na de opname is de aflevering verwijderd.

@Suzy kunnen de mensen die zoiets tegenkomen de aflevering gratis herbekijken, als ze bijvoorbeeld geen mogelijkheid hebben om tv-programma's tot zeven dagen terug te bekijken? Uiteindelijk is enkel degene die opneemt, degene die bepaalt of een aflevering wordt gewist.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Serie opname

@MarcN, die mogelijkheid is er niet. Wanneer je zo'n problemen ervaart met serieopnames kan je best eens enkele stappen volgen. Probeer altijd eerst de serieopname eens volledig verwijderen en erna opnieuw in te plannen. Blijft de serieopname problemen geven, dan kan het zijn dat je jouw digicorder eens terug naar de fabrieksinstellingen moet plaatsen (met behoud van opnames!). Als dat  ook niet helpt, ruil je jouw digicorder best om in een Telenet center. Maar dan ben je natuurlijk wel je bestaande opnames kwijt.

 

Indien er iets wijzigt vanuit de aanbieder van de serie, waardoor de serieopname geïmpacteerd wordt. Ga je zeker niet de enige zijn die het opmerkt. Dan krijgen we hier meestal meldingen via verschillende kanalen over binnen, zeker bij populaire programma's als Thuis of Familie. Vanuit Telenet wordt er dan natuurlijk wel gekeken naar of we die specifieke aflevering in de TV-theek kunnen aanbieden. Maar ook dit moet in samenspraak zijn met de aanbieder van het programma.

 

Hopelijk geeft dit je wat meer duidelijkheid. Er kunnen dus verschillende dingen de oorzaak zijn voor serieopname problemen, niet enkel vanuit de EPG (tv-gids) maar ook vanop je digicorder. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.