Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

TV Polonia HD wijzigt uitzend frequentie

In de nacht van vrijdag 20 op zaterdag 21 februari 2026 start Telewizja Polska met het uitzenden van het gratis tv- kanaal TVP Polonia in HD via een nieuwe transponder op de Eutelsat Hot Bird 13°E- satelliet . De uitzending vindt plaats vanaf transponder 121 (10.930 GHz, pol. H, SR: 30000, FEC: 2/3; DVB-S2/8PSK).

@Moderator  even melden aan de personen van de zenders dat deze veranderd van frequentie.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
Tags (1)
12 reacties
Peter78
Professional Veelweter
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

@Master-Magic  schreef:

In de nacht van vrijdag 20 op zaterdag 21 februari 2026 start Telewizja Polska met het uitzenden van het gratis tv- kanaal TVP Polonia in HD via een nieuwe transponder op de Eutelsat Hot Bird 13°E- satelliet . De uitzending vindt plaats vanaf transponder 121 (10.930 GHz, pol. H, SR: 30000, FEC: 2/3; DVB-S2/8PSK).

@Moderator  even melden aan de personen van de zenders dat deze veranderd van frequentie.

@Master-Magic en dat ze mss ook eens een deftige uitleg geven waarom deze zender nog steeds enkel en alleen maar te bekijken is voor ex INDI (Interkabel) klanten en dat al sinds oktober 2008 is precies onmogelijk om deze ene zender voor iedereen aan te bieden en zo het zenderaanbod overal gelijk te trekken... 😁

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@Peter78 Kunnen we deze met een CI+ module ook niet bekijken of is deze ons afgepakt??

Update: deze kan met de CI+ module nog bekeken worden.

Master-Magic | Krak

luc55
Experienced Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Zou regio gebonden zijn staat op de kaart 

file:///C:/Users/lucve/Downloads/Zendernummers-TV-box-jan26.pdf

WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

@luc55  schreef:

Zou regio gebonden zijn staat op de kaart 

file:///C:/Users/lucve/Downloads/Zendernummers-TV-box-jan26.pdf

@luc55 links plaatsen naar bestanden op uw pc werkt niet…

Welke zenders biedt Telenet aan? 

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
ChristofM
Expert Moderator
Champagne, lezer van het jaar! Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW!

@Master-Magic  schreef:

@Master-Magic Bedankt om ons dit te laten weten. We hebben dit doorgestuurd aan het team dat onze zenders beheert. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

Peter78
Professional Veelweter

@ChristofM  schreef:

@Master-Magic  schreef:

@Master-Magic Bedankt om ons dit te laten weten. We hebben dit doorgestuurd aan het team dat onze zenders beheert. 

@ChristofM en waarom is deze zender nog steeds enkel in ex INDI gebied te bekijken?

Waarom na al die jaren nog steeds het onderscheid in ex INDI en Telenet, binnen 2 jaar is het 20 jaar geleden dat ze zijn samengevoegd. 🤔

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Ja, dat vraag ik mij soms ook af waarom die historische verschillen bewaard blijven.

Ook waarom de zenderlijst van het Compact signaal verschillend is volgens de regio (in Brussel veel meer zenders)

Of waarop de keuze van de 22 zenders van het Compact signaal gebaseerd is. Allemaal overblijfsel van vroeger.

Gelukkig hebben we geen aparte prijslijsten per regio (volgens de oude intecommunes, de Cotidel's enz.)

Een ander voorbeeld zijn de netkosten op onze electriciteit- en gasrekening.

Fluvius is ook al 10 jaar gefusioneerd, maar ik betaal 30% meer omdat ik in het "ex Fluvius West" gebied woon ...

Ook zo'n historische scheefgroei ...

Master-Magic
Professional Superweter

@flip1953 in Brussel was het vroeger UPC dacht ik net als in Leuven dat Telenet dan heeft overgenomen, die hadden meer kabel bandbreedte en meer zenders op de kabel dan in oost en west Vlaanderen bv analoog, daar zit dat verschil in zenders in het compact signaal, in ex indi gebied in Limburg hadden ze ook meer capaciteit op de kabel analoog met meer zenders waarbij daar het aanbod ook groter is op dat compact signaal.

waarom dat dit digitaal nog niet is rechtgetrokken, dat kan met uitzendrechten zijn in die bepaalde streken.

Master-Magic | Krak

Peter78
Professional Veelweter

@flip1953  schreef:

Ja, dat vraag ik mij soms ook af waarom die historische verschillen bewaard blijven.

Ook waarom de zenderlijst van het Compact signaal verschillend is volgens de regio (in Brussel veel meer zenders)

Of waarop de keuze van de 22 zenders van het Compact signaal gebaseerd is. Allemaal overblijfsel van vroeger.

Gelukkig hebben we geen aparte prijslijsten per regio (volgens de oude intecommunes, de Cotidel's enz.)

@flip1953 goeie opmerking eigenlijk zouden Telenet klanten minder moeten betalen voor digitale tv dan ex INDI klanten.

Telenet klanten hebben 1 zender minder in het basisaanbod en het compacte signaal is ook een pak kleiner, dus eigenlijk krijgen Telenet klanten minder voor het zelfde geld ten opzichte van ex INDI klanten... 🤔

Dus ben eigenlijk benieuwd waarom na 18 jaar daar nog steeds een verschil is, als ze er bij Telenet tenminste een zinnige uitleg voor hebben.

Met wat gaan ze afkomen dat er plaatsgebrek is 😁 nog steeds na dat analoog eraf is en dat de indeling van de kabel al jaren overal het zelfde is...

@flip1953  schreef:

Een ander voorbeeld zijn de netkosten op onze electriciteit- en gasrekening.

Fluvius is ook al 10 jaar gefusioneerd, maar ik betaal 30% meer omdat ik in het "ex Fluvius West" gebied woon ...

Ook zo'n historische scheefgroei ...

Vraag dat eens aan u burgemeester 😉

Zoals alles in Vlaanderen is dat ook nog steeds een verdoken melkkoe voor de steden en gemeenten onder het moto het net moet toch onderhouden worden, alsof ze ieder jaar een nieuwe kabel moeten leggen...

luc55
Experienced Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

luc55
Experienced Meesterweter

Ik wist niet dat Indi ook in de Limburg zat 

Van Vlaams Brabant en Antwerpen dat wist ik dat is de tijd van Infrax 

Dat jullie ook extra zenders had wist ik niet 

Is fashion tv er nog in 2024 zat die op de digibox en digicorder nog dat ben ik zeker van

Zal in die tijd van die contracten gemaakt zijn op kleine regio's 

Dat stil zwijgend verlengd worden 

Een verschil zal je altijd hebben zeker tegen Brussel een zeer moeilijk gebied om klanten te houden 

luc55
Experienced Meesterweter

Die paar extra zenders zal verschil niet maken Kwa prijs 

Dan zou je in grote steden ook minder moeten rekenen dan tegen het platteland begin daar eens mee