Beantwoorden
kurtgr
Freshman Meerweter
Berichten: 55
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Happy New Year!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Op de website van telenet lees je bij wat betekend de overgang van play naar streamz voor u:
Je themazenders, zoals Discovery World of Stingray Music, verdwijnen op 6/10. Je kan ze vanaf dan dus niet meer bekijken in Streamz.

Volgens de klantendienst zouden er enkel twee themakanalen verdwijnen uit streamz en overgaan naar streamz+ zijnde Discovery World en Stingray Music.

 

Hoewel het voor mij als klant nog steeds moeilijk te verteren is dat er themakanalen, die jaren te krijgen waren rond de 9 euro, nu overgeheveld worden naar een prijs van 20 euro, ben ik toch blij dan het maar één televisie kanaal zou betreffen, wel spijtig juist een discovery.

Omdat voor mij de themakanalen het enige is waarom ik nog play (streamz) ben, heb ik aan de klantendienst gevraagd om zoals bij proximus een boeket te maken van de themakanalen zodat je op deze themakanalen kunt abonneren, los van al de series en films die de streamz aanbieden.

294 reacties
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 410
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@Vic55 .Ik heb andriod bij mijn weten is er geen app voor apple,spijtig.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Ik heb even met de juridische dienst van Testaankoop gebeld.

Zij raden aan om de algemene voorwaarden te lezen.

 

Play bevat nu een aantal zaken:

1) Series/aantal films op aanvraag

2) 7 dagen Terugkijk TV

3) Themazenders

 

Streams bevat 1 + 2, maar niet 3

3 (de themazenders) kan je dus enkel behouden als je Play More hebt, wat 13 euro meer kost.

 

Ik vind in de Algemene Voorwaarden dit terug

 

17. Wijzigingen

17.1. Wijzigingen te allen tijde Telenet kan de prijzen, voorwaarden en/of kenmerken van de Telenet-diensten wijzigen wanneer dit noodzakelijk is omwille van objectieve externe factoren die niet louter afhangen van haar wil. Partijen komen overeen dat als objectieve externe factoren worden beschouwd (i) wijzigingen van het toepasselijk wettelijk en/of regelgevend kader, en (ii) beslissingen van bevoegde regelgevende overheden.

17.2. Wijzigingen na de minimumduur van de Overeenkomst

17.2.1. Telenet kan na het einde van de minimumduur, om welke reden ook, deze algemene voorwaarden en de prijsvoorwaarden wijzigen of de technische specificaties of eigenschappen van haar diensten aanpassen.

17.2.2. In geval van een eenzijdige prijsverhoging of in geval van eenzijdige wijzigingen in de zin van art. 108 § 2 van de wet van 13 juni 2005 betreffende de elektronische communicatie wordt U één maand voorafgaand aan de inwerkingtreding hiervan op de hoogte gebracht. U aanvaardt dat deze kennisgeving kan gebeuren per e-mail of via uw Aanrekening, en U erkent dat dit een voldoende, behoorlijke en individuele kennisgeving uitmaakt.

17.2.3. Ingeval U niet akkoord gaat met een eenzijdige wijziging in de zin van art. 108 § 2 van de wet van 13 juni 2005 betreffende de elektronische communicatie, heeft U het recht om de overeenkomst kosteloos en schriftelijk op te zeggen tot uiterlijk de laatste dag van de maand die volgt op de inwerkingtreding van de wijzigingen. In geval van een eenzijdige prijsverhoging heeft U het recht om de overeenkomst kosteloos en schriftelijk op te zeggen tot uiterlijk de laatste dag van de maand die volgt op de ontvangst van de eerste Aanrekening na de inwerkingtreding van de wijzigingen.

17.3. Telenet dient tijdig op de hoogte te worden gebracht van elke wijziging met betrekking tot Uw gebruikelijke e-mail-, identificatie-, adres- en Aanrekeningsgegevens, zodat we U een correcte dienstverlening kunnen blijven bieden. U kan hiertoe de Telenet-klantendienst contacteren of deze wijzigingen zelf uitvoeren via Mijn Telenet.

 

En dit bij bijzondere voorwaarden Televisie

 

4. Wijzigingen 4.1. De Klant erkent en aanvaardt dat de Telenet Televisie-dienst evolutief is.

4.2. De voor de levering van (een of meerdere diensten van) Telenet Televisie gebruikte technologie kan wijzigen (zoals bv. de stopzetting van Analoge Televisie) omwille van juridische, commerciële of technische redenen (zoals o.m. kwaliteits-, efficiëntie-, of capaciteitsoverwegingen).

4.3. Het aanbod van audio- en/of audiovisuele inhoud op (een of meerdere van) de Telenet Televisie-diensten kan wijzigingen ten gevolge van omstandigheden buiten de wil van Telenet. Om die reden aanvaardt de Klant dat het aanbod door Telenet kan worden gewijzigd in geval van faillissement van een leverancier, ingeval Telenet en de betrokken leverancier er niet in slagen om tot een akkoord te komen over de transport- en/ of distributievoorwaarden, indien uit de kijkcijfers blijkt dat bepaalde inhoud slechts een uiterst beperkt publiek aantrekt, indien capaciteitsbeperkingen op het Telenet-netwerk (bv. in het geval van een stijgende behoefte aan digitale capaciteit) een wijziging van het aanbod noodzakelijk maken, of ten gevolge van een wettelijke of gerechtelijke beslissing.

4.4. Telenet zal de Klant tijdig informeren over voormelde wijzigingen. Waar mogelijk zal Telenet naar beste vermogen het betrokken aanbod zo snel mogelijk vervangen door een gelijkwaardig aanbod.

 

 

Het complete pakket van Themazenders verwijderen op basis van wat hierboven staat, lijkt me toch niet kosher.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz



Er staat in de algemene voorwaarden dat een verandering een maand op voorhand wordt aangekondigd. Momenteel verdwijnen de themazenders op 13 oktober, dus dat is ruim een maand op voorhand aangekondigd.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Ik blijf het zeggen, de kosten voor zenders aanbieden is ook verhoogd, grote voorbeeld daarvan is de discovery groep dat meer geld vraagt voor hun aanbod, dat er enkele zenders in het pakket zitten dat van de discovery groep komen is het bewijs, er zal wel een kleine procentje winst inzitten ook voor Telenet maar wees zeker, zenders willen ook altijd meer en meer voor hun aanbod.

het is meer betalen of de zenders kwijt zijn bij Telenet, tv Vlaanderen heeft het ook meegemaakt en is ze ook al kwijt sinds juni.

en er zullen nog wel volgen dat ze niet meer aanbieden wegens te duur.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kurtgr
Freshman Meerweter
Berichten: 55
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Happy New Year!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

waar staat dat ze 13 oktober verdwijnen, was eerst toch 6 oktober gezegd dacht ik, belangrijk want dat zal de dag zijn dat ik play opzeg en daarna misschien naar proximus ga

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@K-330  schreef:

@m-jan20 Dat klopt, maar dplay NL kan je zonder problems nemen en dit met een legaal abo.

 


Hoe? Werkt alleen met Nederlandse credit card en er is geen app beschikbaar in de Belgische App Stores. Of je moet al via VPN beginnen knoeien, wat niet aan te raden is als je gewoon op je tv wil kijken. 

Ik heb gisteren contact gehad met DPlay, en ze verwachten dit nog dit naar ook in België te lanceren, met bijhorende (Smart TV) apps.


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@Steven-E een kennis van mij met juridische achtergrond zegt dat Telenet dit perfect kan doen aangezien iedereen zijn Play gratis en iedere maand kan opzeggen. Ook het weghalen van de betreffende zenders is op tijd gecommuniceerd. 

 

Ik denk wel dat Telenet deze massale reactie niet had verwacht, en dat ze zich nog gaan bedenken. Al doen ze dit best rap, want ik zie veel boze klanten vertrekken. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
leen333
Freshman Meerweter
Berichten: 51
Say what?! Alles op zijn plek! On a roll... Tien op tien!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Kunnen wij dan niets meer opnemen op digibox zonder Play?

Moeten we wel play nog betalen of Streamz erbij betalen?

 

 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@leen333  schreef:

Kunnen wij dan niets meer opnemen op digibox zonder Play?


Je hebt geen Play nodig om te kunnen opnemen op een Digicorder/TV-Box. 

 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@m-jan20  schreef:

@Steven-E een kennis van mij met juridische achtergrond zegt dat Telenet dit perfect kan doen aangezien iedereen zijn Play gratis en iedere maand kan opzeggen. Ook het weghalen van de betreffende zenders is op tijd gecommuniceerd. 

 

Ik denk wel dat Telenet deze massale reactie niet had verwacht, en dat ze zich nog gaan bedenken. Al doen ze dit best rap, want ik zie veel boze klanten vertrekken. 


Ja, bij Testaankoop zeiden ze ook: "lees alles goed na. Ze zijn niet dom bij Telenet".

Dus ze zullen het inderdaad wel allemaal wel overdacht hebben.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
wwwwim
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Wereld gedichtendag Star Wars Day Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Ik ben ook al meer dan 20 jaar klant bij Telenet (nog van de tijd dat hun internet Pandora heette). En de beslissing om de themazenders te verwijderen is eigenlijk in die 20 jaar de eerste keer dat ik mij bedrogen voel door Telenet. Alle die jaren trouw geweest, jaarlijkse prijsverhogingen geslikt, maar steeds tevreden geweest over de service en kwaliteit. Daarom de meerprijs steeds met de glimlach betaald.

 

Ok, je krijgt misschien wat extra aanbod met Streamz op gebied van Vlaamse content (wat nog af te wachten valt, want in Play zat al heel veel van VRT, Woestijnvis, Vier,...) Maar als klant die ook geniet van de themazenders voel ik mij nu echt bedrogen. Van € 11,95 naar € 24,95 om ervan te kunnen blijven genieten is er echt over. Dat is een prijsstijging van meer dan 108%!! Hallucinant! Ik zit zelf professioneel in retail en verkoop. Zo een prijsstijging krijg je in een andere sector nooit verkocht of uitgelegd aan klanten. In de telecom sector is dit blijkbaar aanvaardbaar. Hier zie je echt het gevolg van het duopolie.

 

Ik vrees wel, hoe hard we als klanten roepen, petities starten, online protesteren,... dit weinig tot niets zal veranderen aan de genomen beslissing van de top van Telenet. Er zullen ongetwijfeld de nodige inkomstendiagrammen, marktonderzoeken, analyses, salestargets, enz... van de marketingdienst in de desbetreffende vergadering de revue gepasseerd zijn die het tegendeel zullen bewezen hebben.

Het enige dat je nu als het zoveelste klantnummer bij Telenet kan doen is weggaan als je er niet mee akkoord gaat. Indien het er velen zijn, en alleen dan, is de kans bestaande dat bij een volgende grote vergadering van de Telenet top, het misschien ter sprake komt en ze misschien ingrijpen en met een nieuw aanbod komen. Maar tot die tijd zal een bedrijf als Telenet gewoon verder doen, hoe zij denken dat goed is voor Telenet (lees maximale winst en maximale dividend uitkeringen genereren).

 

Mij heeft het in ieder geval, nu na zoveel jaren, is doen kijken naar een alternatief. Iets waar ik nog nooit had over nagedacht in het verleden. Ik trek mijn conclusie wel na evaluatie van streamz en een leven zonder mijn geliefde themazenders.

 

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Ik snap zeker dat klanten het alles behalve aangenaam vinden als ze ineens €25/maand zouden moeten betalen voor hun extra themazenders, maar aangezien Telenet dit niet verplicht en dit een optioneel extra entertainment pakket is dat elke maand kan worden opgezegd, zijn ze juridisch gezien totaal niet in de fout. Moreel & klantgericht gezien, da's een andere vraag natuurlijk.

Ik ben ook meer voorstander van een €5 pakket aan te bieden met deze zenders ipv deze exclusief onder te brengen in een €25 bundel.  


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@m-jan20 een pakket aan 5€ voor deze zenders is financieel niet meer haalbaar, de rechten zijn zo duur geworden door de discovery groep dat dit niet zo goedkoop kan, zeker met het aantal zenders dat er inzitten.

ik vrees dus voor een pakket aan 5€.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Ik heb er geen idee van hoeveel deze zouden kosten in aankoop voor Telenet.

 

Ik ga echter van zodra DPlay launched in België (en misschien zelfs vroeger) definitief "cord cutter" worden; alleen nog internet en VTM Go, VRT Nu, Streamz, Eleven, Netflix & Disney+. Gewone TV wordt hier toch niet meer gekeken, en vaste telefoon is van een vorige eeuw. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@Steven-E 

Ik heb de voorwaarden die je gepost hebt twee keer gelezen. Ik meen dat:

"4.4. Telenet zal de Klant tijdig informeren over voormelde wijzigingen. Waar mogelijk zal Telenet naar beste vermogen het betrokken aanbod zo snel mogelijk vervangen door een gelijkwaardig aanbod." het zwakke punt is van Telenet.

'Waar mogelijk' het is mogelijk het betrokken aanbod zo snel mogelijk te vervangen.

Waar Telenet faalt is 'door een gelijkwaardig aanbod'.Dit laatste heeft Telenet bewust eenzijdig geïnterpreteerd door enkel naar de inhoud te verwijzen en niet naar de prijs.Gelijkwaardig betekent niet identiek noch aan inhoud, ,noch aan prijs, maar de verwijzing naar een reeds bestaand (Play More) uitgebreid aanbod met een verdubbeling van de prijs is niet gelijkwaardig.

 

Ik meen dat de belanghebbenden vooral aandacht moeten schenken aan dat punt. De dreigingen om van dienstenleverancier te veranderen is bij velen niet meer dan een dreiging. Daarnaast zal een zeer grote meerderheid bij wie het  niet enkel een dreiging is, na een jaar of twee toch terugkomen naar Telenet. Ik meen ook dat een klant meer druk kan uitoefenen dan een niet klant en dit zeker als deze klanten zich organiseren.