Beantwoorden
kurtgr
Freshman Meerweter
Berichten: 55
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Happy New Year!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Op de website van telenet lees je bij wat betekend de overgang van play naar streamz voor u:
Je themazenders, zoals Discovery World of Stingray Music, verdwijnen op 6/10. Je kan ze vanaf dan dus niet meer bekijken in Streamz.

Volgens de klantendienst zouden er enkel twee themakanalen verdwijnen uit streamz en overgaan naar streamz+ zijnde Discovery World en Stingray Music.

 

Hoewel het voor mij als klant nog steeds moeilijk te verteren is dat er themakanalen, die jaren te krijgen waren rond de 9 euro, nu overgeheveld worden naar een prijs van 20 euro, ben ik toch blij dan het maar één televisie kanaal zou betreffen, wel spijtig juist een discovery.

Omdat voor mij de themakanalen het enige is waarom ik nog play (streamz) ben, heb ik aan de klantendienst gevraagd om zoals bij proximus een boeket te maken van de themakanalen zodat je op deze themakanalen kunt abonneren, los van al de series en films die de streamz aanbieden.

294 reacties
iguana1512
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@ master-magic1

Omdat Discovery de prijs verhoogd?

Dat riedeltje verkondig jij overal als antwoord. Werk je voor telenet misschien?

Dat geeft telenet nog het recht niet om de kanalen te verwijderen of de prijs op te drijven.

Waarom blijf de play more prijs dan gelijk? Daar zitten toch ook die themakanalen in. Of betalen die abonnees al jaren te veel misschien? Wat is hier op je antwoord?

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@iguana1512  schreef:

@ master-magic1

Omdat Discovery de prijs verhoogd?

Dat riedeltje verkondig jij overal als antwoord. Werk je voor telenet misschien?

Dat geeft telenet nog het recht niet om de kanalen te verwijderen of de prijs op te drijven.

Waarom blijf de play more prijs dan gelijk? Daar zitten toch ook die themakanalen in. Of betalen die abonnees al jaren te veel misschien? Wat is hier op je antwoord?


Er zal wel ergens een kern van waarheid inzitten wat @Master-Magic  zegt dat de uitzendrechten steeds duurder worden. In Nederland zijn er al gestopt met het uitzenden van deze zenders omdat M7 meer geld vroeg voor de distrubutieovereenkomst. Discovery Benelux is daar niet mee akkoord gegaan en dus de stekker eruit. Misschien is hier hetzelfde aan de hand , Telenet en DPG vragen of ze mee willen doen in Streamz maar die willen meer geld zien. Telenet en DPG zullen over de brug moeten komen anders verliezen ze de zender(s) en dat willen ze ook niet. Om het rendabel te houden zullen ze het dan moeten wissen uit het basis aanbod en verplaatsen naar het duurdere aanbod. Op die manier zouden ze het rendabel kunnen houden voor de kosten te dekken. 

 

En het is maar een gedacht wat ik heb en hoe ik het zelf zie want een andere verklaring heb ik ook niet hiervoor. Nee ik werk niet voor Telenet en zo ver ik weet @Master-Magic  ook niet maar wij volgen wel veel dingen. Nee we kennen elkaar ook niet persoonlijk maar ik lees zijn topics en hij mijne en samen kennen we wel wat dingen en volgen we wat dingen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@iguana1512 @patrick37 ik heb geen enkele band met telenet als werkgever of wat dan ook, ben zelf sinds vandaag werkloos doordat ik te lang volgens hun zin thuis zat door een operatie, dus ja misschien zou dat geen slecht gedacht zijn om bij telenet te beginnen als je dat toch denkt 😉 

 

en als je de media beetje volgt dan zie je zelf ook dat de discovery groep veel meer vroeg voor hun zenders aan M7 dat Tv Vlaanderen heeft en in Nederland Canal digitaal.

het zijn geen verzinsels, er zijn in andere landen ook meldingen dat ze meer vragen voor de zenders en uitzendrechten, dat iedereen denkt dat dit niet klopt, bij Sky Germany (Duitsland) hebben ze ook een prijs verhoging gekregen nadat ze de uitzendrechten vernieuwd hebben met de discovery groep.

dus is gene zever of uitvlucht om telenet goed te praten, 

ik snap dat mensen dit niet graag krijgen dit nieuws dat ze bijna dubbel zoveel moeten betalen voor hun favoriete zenders dat ze met play al hadden.

maar wees zeker dat de 5 extra zenders dat in play more ook berekend is in dat bedrag.

de 18+ zenders kosten minder al kijkt niemand daar naar zegt iedereen 😛 en de 3 film zenders zijn ook al in prijs wat minder, er was tot paar maand geleden nog 5 zenders, maar zoals enkele hier melden is het film aanbod verminderd ook en veel meer herhaald.

dat probleem heeft te maken met al die exclusiviteit dingen van andere apps,

veel verschillende aanbieders via apps met films en series is niet meer een voordeel voor een film zender aanbod doordat er minder kan gekocht worden.

maar we zijn aan het uitweiden over het play aanbod dat veranderd.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
iguana1512
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Ik geloof je wel maar ik vond het onlogisch. Ik vroeg me af, waarom veranderd de prijs van play more dan niet? Vraagt niemand zich dat af? Copy paste van mij in hun facebook groep;

“Wat niemand zich afvraagt. Telenet verkondigd steeds dat de themakanalen verhuizen naar play more. Dat is een grote grove leugen. Die kanalen verhuizen helemaal niet. Die zaten en zitten nog steeds in play more. Waarom verdwijnen ze daar niet en blijft die prijs gelijk? Betalen play more klanten dan al jaren te veel voor hun abonnement?

Misschien stof voor een raadsman van Test aankoop.”

Verkeerde conclusie van mij t.o.v. Jou. Maar ik hoop dat je mijn redenering enigszins begrijpt

greetz.

Dartelaar
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Verander-je-wachtwoord-dag Alles op zijn plek! Netjes! It's your fifth party!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Dat is nu juist een probleem: je vreest het, dus je weet het niet zeker, je moet vermoeden. Telenet houdt ons dom... ik moet met een loupe naar die te klein gedrukte reeks themazenders/themakanalen kijken in de voetnoot van de brief die we kregen die Streams aankondigt. Die themazenders staan in de tv-theek/play (waarop ik geabonneerd ben) nergens apart in een groep. Ik zie alleen: loupe, ontdek, series, kids, films, snacks, binnenkort. Geen wonder dat Telenet dan kan beweren dat ze niet bekeken worden. De hele zenderlijst aflopen om de themazenders te onderscheiden is ook te vermoeiend.

0 Likes
Dartelaar
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Verander-je-wachtwoord-dag Alles op zijn plek! Netjes! It's your fifth party!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Natuurlijk Streamz. Ik denk dat ik toch es grondig Orange's pakket bekijk... dat al mijn opnames met het teruggeven van de volle digicorder verloren gaan mag me niet meer doen aarzelen... het hele leven is héééél vergankelijk. Tv-kijken wordt overgewaardeerd. Tv-kijken doet je vergeten écht te leven.

Tags (2)
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@Dartelaar  schreef:

Die themazenders staan in de tv-theek/play (waarop ik geabonneerd ben) nergens apart in een groep. Ik zie alleen: loupe, ontdek, series, kids, films, snacks, binnenkort. Geen wonder dat Telenet dan kan beweren dat ze niet bekeken worden. De hele zenderlijst aflopen om de themazenders te onderscheiden is ook te vermoeiend.


Ze staan mooi opgelijst op de "zenderkaart".

https://www2.telenet.be/content/dam/www-telenet-be/klantenservice/downloads/Zenderkaart%20Vlaanderen...

 

Screenshot 2020-09-08 at 23.35.57.png


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
iguana1512
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Als je de geschiedenis volgt van telenet. Was er van dag 1 bij. Eerst steeds prijs omhoog. Dan 13 street & syfy channel weg. Daarna weer prijs omhoog. Dan kwam de door iedereen “geliefde” reclame blokken injectie op de themakanalen. Daarna werden ze gesynchroniseerd zodat zappen nutteloos werd. Nadat men ondervond dat mensen uitgesteld keken om reclame door te kunnen spoelen. Het “liefdevolle” boodschapje “doorspoelen op deze zender werd beperkt”. Na terug een prijsverhoging direct de themazenders weg. We kregen de kans niet ze te behouden(aan dezelfde prijs). Dus krijgen ze (telenet) ook niet de kans mij te behouden als klant. Byeee... telenet.:-(

Dartelaar
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Verander-je-wachtwoord-dag Alles op zijn plek! Netjes! It's your fifth party!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Nu beginnen we wel over overstappen na te denken. Als je zoals velen de 3 diensten van Telenet hebt, blijft het moeilijk... Orange heeft geen vaste telefoon in z'n pakket... Niet moeilijk om dan goedkoper te zijn. Enkel mobiel bellen zal duur uitvallen... op 't eind van de rit betaal ik misschien evenveel!

Tags (1)
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@kurtgr  schreef:

waar staat dat ze 13 oktober verdwijnen, was eerst toch 6 oktober gezegd dacht ik, belangrijk want dat zal de dag zijn dat ik play opzeg en daarna misschien naar proximus ga


Hier: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-betekent-streamz-voor-mijn-play-more/


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@Dartelaar orange heeft wel vaste telefoon tegen 10 euro per maand in een love pack 😉 

 

https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/vaste-telefoon

 

reken dan maar alles eens uit, je zal bijna aan dezelfde prijs komen mits het gsm pack hebben wat je wilt en verbruikt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@Ze staan mooi opgelijst op de "zenderkaart".

Van die lijst kan me persoonlijk geen enkele post bekoren,en muziek beluisteren vind je genoeg gratis(YouTube) of meer op internet.

0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Cijfers, verantwoording aub

Wij voeren hier zo een lange discussie zonder dat we de nodige cijfers en verantwoording kennen ook voor deze nieuwe prijswijziging=verhoging. Wij hebben daar toch recht op als klant. Deze arrogante houding van TN waarbij wij enkel moeten slikken zal hun vroeg of laat zuur opbreken (maar ja, als er intussen voldoende winst binnen is....).

Terug naar het tekort aan verantwoording:

- Discovery groep: prijsverhoging: in welke mate, procentueel, kost per klant voor TN?

- themakanalen hebben weinig kijkers: hoeveel, in vergelijk met andere betaalkanalen, wat is hier de evolutie?

- waarom geen voor de hand liggend alternatief: een apart pakket “themakanalen” (zoals destijds, voor TN met bundels begon) en dit tegen een faire prijs

(3x Discovery, History, A.Wild)

- waarom geen weerlegging van wat velen denken: de prijswijzigingen zijn er om Streamz mee te betalen (hier is de prijssetting voor TN wel moeilijk omdat ze hier wél  concurrentie hebben). Ik vermoed overigens dat de Streams prijs een lanceringsprijs is tot TN de kanten beet hebben.

 

0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Mijn antwoord is verdwenen!

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@riji  schreef:

Mijn antwoord is verdwenen!


Ik vraag na wat er gebeurd is. Ik vermoed een technische bug.

Ik post hier je antwoord even opnieuw (gecopy/paste uit de email notificatie)

 

@riji  schreef:

Cijfers, verantwoording aub Wij voeren hier zo een lange discussie zonder dat we de nodige cijfers en verantwoording kennen ook voor deze nieuwe prijswijziging=verhoging. Wij hebben daar toch recht op als klant. Deze arrogante houding van TN waarbij wij enkel moeten slikken zal hun vroeg of laat zuur opbreken (maar ja, als er intussen voldoende winst binnen is....). Terug naar het tekort aan verantwoording: - Discovery groep: prijsverhoging: in welke mate, procentueel, kost per klant voor TN? - themakanalen hebben weinig kijkers: hoeveel, in vergelijk met andere betaalkanalen, wat is hier de evolutie? - waarom geen voor de hand liggend alternatief: een apart pakket “themakanalen” (zoals destijds, voor TN met bundels begon) en dit tegen een faire prijs - waarom geen weerlegging van wat velen denken: de prijswijzigingen zijn er om Streamz mee te betalen (hier is de prijssetting voor TN wel moeilijk omdat ze hier wél  concurrentie hebben)  


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes