Beantwoorden
BVBR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

2 digibox op éézelfde coax

 Ik beschik over drie TV-toestellen. Ik heb tevens een NIU versterker. Eén tv is hierop aangesloten met een digibox. Deze tv functioneert perfect. De andere twee tv's zijn in serie aangesloten éénzelfde coax kabel. Zij zijn allebei uitgerust met een digibox. Het probleem is dat wanneer één tv opstaat de andere tv niet werkt. Hoe los ik dit het beste op. Het is niet mogelijk zonder zwaar breekwerk om een aparte coax te trekken naar iedere tv afzonderlijk. Bestaan er nieuwe coax inbouwdozen die hiermee weg kunnen of dien ik een tussenversterker te plaatsen aan de uitgang van de eerste tv van de twee? Of is er nog een andere oplossing misschien mogelijk?

0 Likes
17 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

2 digibox op éézelfde coax

@BVBR

Op welke manier zijn uw TV's in serie aangesloten? Want normaal gezien zou dat geen probleem mogen opleveren, één coax die op twee TV's in serie aangesloten is.

Kun je ook eens een schema geven van hoe exact de twee TV's en de twee digiboxen bekabeld zijn? Coax en UTP...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

2 digibox op éézelfde coax

@StefaanH dat is het misschien @BVBR spreekt enkel over coax de utp vergeten

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

2 digibox op éézelfde coax

@Ex-Netweter

Dat denk ik eigenlijk niet, de UTP is enkel voor de interactiviteit, uw digibox werkt ook prima zonder de UTP, hij zal enkel niet interactief zijn.

 

Dit natuurlijk op voorwaarde dat het om de huidige oude boxen gaat, voor de nieuwe generatie die nu door een groep gebruikers getest wordt is het een ander verhaal.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

2 digibox op éézelfde coax

de vraag is of het signaal op de kabel op de binnenkomende eerste digibox al sterk genoeg is om deze door te geven op de andere digiboxen, 

denk ook dat je met verlies zit op de kabel door deze door te lussen.

ligt de kabel er al lang??? kan ook doordat die oud is minder sterk zijn voor zoveel digitale toestellen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

2 digibox op éézelfde coax

@StefaanH ja ik heb mij al te veel ingeleefd in de tv box, dat ik de oude al vergeten ben.

Jos

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

2 digibox op éézelfde coax

@Ex-Netweter, kan gebeuren! Een tip: aan de hand van het bord waarop de vraag gepost werd, kan je zien of het over de nieuwe TV-box gaat of over de oude digiboxen en digicorders. Vorige week hebben we een nieuw bord geopend, zodat het duidelijker is over welk toestel de post nu precies gaat.

 

Telenet TV-box bord herkennen.png

Enkel als het onder "Telenet TV-box" staat, zou het om de nieuwe TV-box mogen gaan. Het komt soms voor dat leden hun post op de foute locatie plaatsen, maar dan zorgen wij (moderatoren, Kraks en ikzelf) ervoor dat ze zo snel mogelijk verplaatst worden naar de juiste locatie. Smiley Knipoog


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

BVBR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

2 digibox op éézelfde coax

De coax is verbonden via een doorloopinbouwdoos. 

0 Likes
BVBR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

2 digibox op éézelfde coax

Er is UTP voorzien

0 Likes
BVBR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

2 digibox op éézelfde coax

De kabel licht er al bijna twintig jaar. Maar als één digibox opstaat heb ik zuiver beeld. Wanneer ik de andere opzet geeft die onmiddellijk een fout. Ik vermoed ook dat dit door een te zwak signaal kan komen. Ik vraag me dus af of ik best nog een versterker plaats aan het einde van de kabel om vervolgens via sterverbinding beide tv’s te koppelen. Of is er misschien nog een andere oplossing voorhandig?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

2 digibox op éézelfde coax

@BVBR

Hoe ziet zo een doorloopdoos er vanbinnen uit? Ik bedoel dus de schakeling, hoe zijn die fiches verbonden. En hoe zijn de digiboxen verbonden met uw coax? Loopt er een coax in de muur tot aan zo een doos en dan ook verder in de muur waardoor je een stekker hebt waar je een coax kunt inpluggen en verderop staat dan nog zo een doos in de muur waar je ook weer een coax kunt inpluggen of hoe moet ik mij dat voorstellen?

 

En heb je dat probleem altijd al gehad of is dat een recent probleem? Ik bedoel, heeft uw opstelling ooit goed gewerkt en nu plots niet meer of heeft het nooit goed gewerkt op de huidige manier?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BVBR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

2 digibox op éézelfde coax

De doorloopdoos is van het merk Niko, wordt ook wel doorrijgkoppeling genoemd. Alles is destijds door een erkend elektrieker geplaatst. Ik heb pas een tweede digibox aangeschaft en heb toen het probleem vastgesteld. Beide digiboxen zij correct met coaxkabels aan doorloopdoos verbonden van Niko. 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

2 digibox op éézelfde coax

Doorloopdoos was toendertijd voor analoge TV best bruikbaar. Wordt nu zelfs niet meer verkocht. Niet goed voor digitale TV.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

2 digibox op éézelfde coax

De NIU heeft vier aansluitingen voor de tv coax. Sommigen hebben een sterker signaal.  Misschien daar eens de coax verplaatsen.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

2 digibox op éézelfde coax

Je kan ook altijd eens met een andere coaxkabel proberen naar de digibox die geen beeld geeft. Of de coaxkabels eens omwisselen om te kijken of het aan 1 van de kabels ligt


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes