Beantwoorden
Willem_Annabel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

2e Digicorder / Apple TV

Hallo iedereen,

 

Wij zitten thuis met een vervelende situatie. 
in onze woonkamer staat onze Digicorder en in deze ruimte is onze WiFi ontvangst 100%. 

Echter is onze slaapkamer op enkele meters afstand.

Om op onze tv in de slaapkamer te kunnen kijken, hadden wij een Apple TV aangeschaft.

Op deze manier trachten wij tv te kijken via Yelo tv dewelke wij dan doorstreamen via Apple TV. 

Hierdoor blijkt dat onze WiFi niet sterk genoeg is, waardoor op zeer regelmatige basis alles wegvalt en wij de melding krijgen “streamingprobleem”.

 

Om het signaal te versterken had ik deze week een acces point laten toekomen van Telenet.

 

Blijkbaar is dit geen oplossing.

Daarom hadden wij gedacht om onze Digicorder in onze slaapkamer te plaatsen en de Apple TV in de woonkamer gezien wij amper thuis zijn. (Horeca zelfstandigen).

Maar in onze slaapkamer hebben wij geen tv kabel enkel een netwerk kabel dewelke wij ergens rechtstreeks op kunnen aansluiten.

 

Heeft iemand van jullie hiervoor een goede oplossing ?

 

 

Groetjes,

Willem & Annabel 

0 Likes
12 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

2e Digicorder / Apple TV

@Willem_Annabel  is het misschien mogelijk om met een set powerlines te werken? U kan deze nemen via telenet en zijn makkelijk te installeren via telenet zelf. Als u stroom goed loopt , dus zonder haperingen dan kan u een kabel in de powerline steken en de apple tv erop aansluiten. Op deze manier is er wel een stabiele verbinding voor de apple tv. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

2e Digicorder / Apple TV

@Willem_Annabel 

De enige echte goede oplossing is een coax kabel voorzien. Of je nu een digicorder of tv-box gebruikt, een coax is en blijft (voorlopig) nodig.

Als je met netwerkkabel de coax kabel bedoelt moet dat met uw acces point toch lukken als alle kabels in goede staat zijn.

Als je met digicorder de tv-box bedoelt kan je ook met wifi werken. Bij de digicorder moet je fysieke verbinding hebben voor je netwerkkabel (UTP).

Als ik een verwarrende uitleg geef, sorry.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Willem_Annabel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

2e Digicorder / Apple TV

@louishufk ,

 

 

Hartelijk dank voor uw antwoord.
Mijn excuses maar wij zijn niet zo'n gigantische technicussen als het op zo'n dingen aankomt.
Ik veronderstel dat de coax kabel de witte ronde 'tv' kabel is. Deze hebben wij enkel in de woonkamer.
In de slaapkamer is er inderdaad een echte netwerk kabel zoals je vroeger nodig had alvorens er overal wifi was.
Sorry voor de simpele uitleg :-).

 

De acces point dewelke wij hadden ontvangen, werkt wel degelijk maar om dan door te streamen via het wifi netwerk, krijgen we telkens een foutmelding op de apple tv.
Op de apple tv kan ik ofwel rechtstreeks zo'n netwerk kabel aansluiten of kiezen voor de optie 'wifi' & ons wifi netwerk dan selecteren.

Dus hadden wij het volgende gedaan ( aangezien ik maar 1 netwerk kabel heb in de slaapkamer ) 

- Acces Point aangesloten met de netwerk kabel => volledige ontvangst zogenaamd van de wifi op zowel onze gsm's alsook op de apple tv.

- De apple tv verwijdert van de netwerk kabel ( deze stak in de acces point ) & deze verbonden met het wifi netwerk. Hierbij hadden wij ook een zogenaamd goede ontvangst.

=> Via onze gsm naar yelo tv gegaan & dan zo doorstreamen ( casten ) naar de apple tv.

==> Dit lukte telkens maal voor 3minuten en dan kwam er melding op de gsm 'streamingprobleem'

 

Nogmaals sorry voor de simpele uitleggen, maar op dit gebied zijn wij beiden totaal niet thuis & willen wij gewoon effe het nieuws op tv kunnen zien als wij thuiszijn :-).

 

 

0 Likes
Willem_Annabel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

2e Digicorder / Apple TV

@patrick37 ,

 

 

Hartelijk dank voor uw antwoord.

Ik wou dat ik wist wat u bedoelde :-), anders dien ik morgen gewoon even contact op te nemen met Telenet zelf welke oplossing zij ons kunnen bieden.
Ze hadden eerst de wifi versterkers aangeboden, maar dit is blijkbaar niet voldoende 😕

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

2e Digicorder / Apple TV

@Willem_Annabel 

Ik denk dat je op volgende link wel wat meer (betere) info zou kunnen vinden. Zoek eens uit.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/yelo-play-streamen-via-google-chromecast-en-apple-airplay/


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

2e Digicorder / Apple TV

@Willem_Annabel  wat ik bedoel is dat uw stopcontacten perfect moeten werken als u de wifi boosters gebruikt. Dus het circuit moet correct lopen anders gaan de boosters ook niet correct werken. Bij oudere huizen kan het wel zijn dat er oudere kabels zijn en dus een eenzijdig circuit op de stopcontacten. Ook rekening mee houdend dat een booster niet werkt op een stekkerdoos ook dan komen de signalen niet correct door.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

2e Digicorder / Apple TV

Access point ("wifibooster") verbinden met de netwerkkabel in de slaapkamer. Het AP heeft 4 extra ingangen om te verbinden met kabel. Apple TV via UTP-kabel verbinden met één van die ingangen. Ik ben niet bekend met Apple TV, maar mogelijk moet je in dit geval nog wat instellingen doen om dit werkende te krijgen. Het is sowieso een betere optie dan draadloos via wifi. Gaan knoeien met powerlines lijkt me niet aangeraden in dit geval (je hebt immers een kabel in de slaapkamer).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

2e Digicorder / Apple TV

Zou inderdaad niet mogen dat je in bijna-2020 nog een coax nodig hebt om deftig TV te kijken zonder te moeten casten. YUGO is in onze gezinssituatie helaas geen optie. 

Ik raad inderdaad zoals @sb zegt aan de Apple TV met een netwerkkabel met het Acces Point te verbinden via de aanwezige netwerkpoorten op het Acces Point. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

2e Digicorder / Apple TV

In mijn begrip heb je voor tv kijken altijd een (coax-)antenne nodig. Tv is het signaal dat rondgestuurd wordt ( dvb-t, dvb-c, dvb-s) en waarop je moet afstemmen. Er is in mijn ogen een groot verschil tussen tv kijken en naar tv programma's kijken. Hetgeen dat je via het netwerk krijgt is hoofdzakelijk video streaming. Voor streaming heb je geen antenne nodig.

Ik weet wel dat dit over kan komen als een woordspel, maar uitdrukkingen dat een coax anno 2020 niet meer van deze tijd zijn, tonen aan dat er een gemis is aan kennis in of inzicht van de achterliggende technologieën.

 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

2e Digicorder / Apple TV

Aangezien woordkeuze zo belangrijk is; een kleine edit; 

"Ik snap niet dat er in bijna-2020 een coax nodig is om tv-programma's te kunnen kijken zonder te moeten casten" 😉


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

2e Digicorder / Apple TV

Inderdaad @janne_man , coax is allesbehalve verleden maar een must als je kwalitatief tv wil kijken.

 

casten hou ik voor op vakantie als het echt niet ergens kan. Wat een gedoe ...

vrt nu gebruik ik wel, omdat er geen andere manier is om dat aanbod op de TV te krijgen. Wachten op een app voor Apple TV.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

2e Digicorder / Apple TV

Persoonlijk vind ik het casten naar tv verouderd. Tegenwoordig is het bijna onmogelijk om nog een tv te kopen die niet smart is. Al die smart tv's zijn geschikt om streamings te bekijken. Doorgaans hebben ze reeds voorgeïnstalleerde apps voor Netflix en YuoTube. Als deze twee mastodonten dat kunnen, kan Telenet dat ook. Het enige probleem dat ik zie, is de versnippering op de tv toestellen markt van de verschillende gebruikte bedrijfssystemen.  

0 Likes