Beantwoorden
LanciaPhedra
Professional Beetjesweter
Berichten: 18
Wereld gedichtendag Star Wars Day Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Activatie Digibox niet in orde

Beste

Telenet lukt er na 4 weken nog steeds niet in om mijn Digibox te activeren !

Vandaag nog eens contact opgenomen met Telenet.

Antwoord :

Gelieve nog enkele dagen geduld te hebben.” Gezien de gekende Telenet problemen mag first line enkel een dossier opmaken maar heeft deze de strikte interne orders dat second line niet mag gecontacteerd worden op risico voor verlies van de job als deze procedure overtreden wordt. Dame weet hoe ze dit snel in orde kan brengen maar mag de klant niet helpen.

 

Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: Activatie Digibox

Bizarre tijden !

 

Heeeeeeeelp !

 

Wie kan me helpen ?

0 Likes
13 reacties
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Activatie Digibox niet in orde

Alleen Telenet.

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Activatie Digibox niet in orde

Ik zou je wel willen helpen maar met dat probleem kan enkel telenet je helpen.Je kan eventueel het compact tv signaal instellen .

0 Likes
Philippe_
Moderator
Berichten: 33
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Dag van de Chocolade

Activatie Digibox niet in orde

@LanciaPhedra Wat een vreemde uitleg! Het spijt me dit te lezen. De klantendienst mag wel degelijk telefonisch contact opnemen wanneer je van een dienst (in dit geval televisie) geen gebruik kan maken. Is dat het geval?  Dan raad ik je toch aan om opnieuw contact op te nemen. Of gaat het hier over een tweede toestel?


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewPhilippe | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
LanciaPhedra
Professional Beetjesweter
Berichten: 18
Wereld gedichtendag Star Wars Day Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Activatie Digibox niet in orde

Ja inderdaad, zolang mijn digibox niet geactiveerd is, zal mijn digitale TV niet werken. Ik denk niet dat dat meer uitleg vereist, of toch ?

Ik heb enkele weken geleden mijn Digibox gewisseld in een Telenet winkel en daar werd een fout gemaakt met als gevolg dat mijn Digibox, na weken, nog steeds niet geactiveerd werd. Bij Telenet vinden ze dat normaal … je moet maar geduldig afwachten, desnoods nog enkele weken …

De vriendelijke dame zegt me duidelijk : “Enkel de achterliggende diensten kunnen dit oplossen, zij mag enkel een dossier aanmaken en absoluut niet de klant in contact brengen met de achterliggende diensten”. Doet ze dat toch dan overtreedt ze een interne procedure met vrees voor haar job.

Ofwel kan je dit ASAP in orde brengen, ofwel onthoud je je van commentaar. Na talrijke telefoons met Telenet is mijn geduld wel stilaan op.

Wat is een klant, die een service betaalt, nog waard bij Telenet ?

En of ik nu één, twee, drie … of 100 digiboxen heb, ik zou niet weten waarom de service dan verschillend zou moeten zijn.

Welke info heb je nodig om dit tegen morgen in orde te brengen ?

0 Likes
LanciaPhedra
Professional Beetjesweter
Berichten: 18
Wereld gedichtendag Star Wars Day Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Activatie Digibox niet in orde

Inderdaad, enkel Telenet kan dat oplossen.

Daar zit hem nu net het probleem. Telenet neemt zijn tijd om een eenvoudige Digibox te activeren. Tot heden reeds 5 weken … en dan vragen ze om nog wat geduld te hebben.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Activatie Digibox niet in orde

@LanciaPhedra 

Door de gekende problemen activeert Telenet maar 1 tv toestel digitaal, de 2de en volgende activeren ze later zodat elke klant dat geen tv, internet of iets anders niet actief hebben kan geholpen worden, het activeren in het nieuwe systeem gaat niet goed.

moest het het eerste toestel zijn dan bel je best eens terug, niet opgeven tot ze het lukt om je eerste toestel te activeren.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Activatie Digibox niet in orde

Het is niet de bedoeling dat je als klant communiceert met de achterliggende dienst tenzij deze dienst je opbelt of email stuurt omdat ze bijkomende informatie nodig hebben om uw probleem te kunnen oplossen.5 weken is lang ja dat heeft zeker te maken met dat er mogelijk nog klanten helemaal zonder diensten zitten en zij mogen voorkruipen in de wachtrij  trouwens ik denk niet dat telenet zomaar personeel gaat ontslaan ze hebben nu al volk tekort.

0 Likes

Activatie Digibox niet in orde


@LanciaPhedra  schreef:

Wat is een klant, die een service betaalt, nog waard bij Telenet ?


Je moet die redenering omdraaien vanuit jouw standpunt want jij bent slechts één van de miljoenen Telenet-klanten:

Wat is Telenet jou nog waard als ze geen service leveren?

Het antwoord is nul euro. Met andere woorden, niet-geleverde diensten betaal je niet. Dat is jouw goed recht. Je betwist de aanrekening en betaalt uitsluitend het bedrag waarmee je akkoord bent.
Als Telenet je probleem niet oplost en je het wachten beu bent: Orange, Proximus, TV Vlaanderen en Scarlet bieden ook tv-abonnementen aan.

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Activatie Digibox niet in orde

Neem eens contacht op met Telenet via WhatsApp

+32 468 00 10 98

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Activatie Digibox niet in orde

Je kan eventueel een klacht voor bemiddeling indienen bij de ombudsdienst voor telecommunicatie maar onthou wel

  1. Jij dient je klacht in en je vermeld welke oplossing je verwacht van in jouw geval telenet.
  2. De betrokken provider krijgt dan 10 kalenderdagen geen werkdagen om een standpunt in te nemen aangaande uw klacht.
  3. Niet onbelangrijk de inningsprocedure voor eventuele betwiste kosten wordt opgeschort wat wil zeggen dat de klant die de klacht indient alle niet betwiste kosten steeds tijdig moet betalen .
  4. Wanneer de betrokken provider zijn standpunt aangaande uw klacht heeft overgemaakt aan de ombudsdienst voor telecommunicatie zal deze dienst vervolgens nagaan of het standpunt van de provider aanvaardbaar is voor de klant nadien krijg je als klant de kans om te reageren op het standpunt dat de betrokken provider naar voren brengt.

Er zijn nog dingen die je moet weten als je deze procedure wil gebruiken deze kan je hier lezen .

Persoonlijk vind ik dat de ombudsdienst voor telecommunicatie onvoldoende gewapend is om op te boksen tegen grote bedrijven .Ik bedoel voor telecom providers moet het aanvoelen als een straf wanneer ze te maken krijgen met de ombudsdienst voor telecommunicatie maar voor "slachtoffers van de nieuwe telenet software" (als ik hen zo mag noemen) is het te simpel voor telenet om te ontsnappen en meer ga ik hierop niet zeggen of ik krijg weer ambras met boze @Suzy 😂

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Activatie Digibox niet in orde


@LanciaPhedra  schreef:

...

Ofwel kan je dit ASAP in orde brengen, ofwel onthoud je je van commentaar. Na talrijke telefoons met Telenet is mijn geduld wel stilaan op.

...


@LanciaPhedra we hebben alle begrip voor je gevoel, dit is absoluut niet leuk en niet de service die je verwacht. Denk @Philippe_ je vooral het juiste advies wilde geven. Wil wel even verduidelijken dat we dit niet via De Netweters voor jou in orde kunnen brengen. Wij hebben namelijk geen toegang tot jouw persoonlijke dossier, dit is een klant-helpt-klant community waar wij als Telenet-medewerkers aanwezig zijn om alles in goede banen te leiden op dit platform en te communiceren over de status van algemene problemen of algemene interessante informatie.

Ik zou, net zoals hier al werd gezegd, terug contact opnemen. Doe het deze keer eventueel via WhatsApp of Facebook Messenger. Als je op dit moment geen televisie hebt, dan kunnen de collega's van de klantendienst wel degelijk contact voor je opnemen met de achterliggende dienst vanuit een escalatie procedure. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
LanciaPhedra
Professional Beetjesweter
Berichten: 18
Wereld gedichtendag Star Wars Day Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Activatie Digibox niet in orde

Ik heb al alle kanalen geprobeerd: WhatsApp, Messenger, Telefoon, Netweters, …

Overal begrip maar geen oplossing.

0 Likes
LanciaPhedra
Professional Beetjesweter
Berichten: 18
Wereld gedichtendag Star Wars Day Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Activatie Digibox niet in orde

Opnieuw … ik heb al meermaals gebeld.

Dit antwoord helpt me geen millimeter verder.

Toch bedankt.

0 Likes