Beantwoorden
raverke95
Professional Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Afstandsbediening TV-Box Slechtzienden

Gebruiksvriendelijkheid van Telenet anno 2025.... Hopelijk bestaat er een oplossing.

Einde van de week moet ik naar een klant van het bedrijf waar ik werk om een en ander te optimaliseren aan haar tv.

De dame is bijzonder slechtziend en ze heeft daarom een vrij groot tv toestel staan. Handige afstandsbediening, makkelijk te bedienen "op gevoel".
Ze gebruikt wel degelijk de afstandsbediening van haar tv, omdat ze tot dusver met een Ci+ kaart keek. 

Jullie horen me al afkomen: Telenet heeft haar richting de TV-Box gepushed en die ook daar komen installeren. 
Iedereen kent de knoppen van zo'n afstandsbediening? Probeer die maar eens te onderscheiden als je erg slechtziend bent, of op gevoel te werken. Dat lukt echt niet.

Bestaat er voor zo'n TV-Box geen blindenafstandsbediening, of een grootmoeder afstandbediening zoals er vroeger bestond?

3 reacties
WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Telenet zelf heeft dit uiteraard niet.

Of je een andere afstandsbediening kan gebruiken hangt dan weer een beetje af van model TV-box.

TV-box v1 & v2 (de coax modellen) hebben nog een IR ontvanger, dus je kan een andere afstandsbediening gebruiken die de juiste commando's verstuurt. TV-box IP is volgens mij uitsluitend te gebruiken met de afstandsbediening van Telenet.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Gaat het hier daadwerkelijk om de TV-box IP? Die afstandsbediening kan immers ook spraakgestuurd werken. Je duwt op de microfoon knop en zegt dan bijvoorbeeld "één" of "canvas" of zelfs "opname plannen" en "uitschakelen".

Als ze die heeft, dan moet ze maar 1 knop herkennen.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Niet enkel TV-box IP maar alle 3 modellen kan je via spraak besturen.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying