Beantwoorden
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Bestaande CI+ kaartjes nog bruikbaar in nieuwe ONEup?

Las vandaag in de Google newsfeed de plannen over de nieuwe abonnementen van Telenet. 

OneUp met 1 sim kaart ZONDER decoder. 86€. Ideaal...

Wat ik me afvraag, zijn de bestaande CI+ kaartjes te gebruiken?

Zo ja, meteen een nieuwe klant 😀

 

Iemand daar al info over?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Het Nieuwe OneUp, CI+ te gebruiken?

Tags (2)
0 Likes
41 reacties
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Bestaande CI+ kaartjes nog bruikbaar in nieuwe ONEup?

mee inbegrepen in de totaalprijs van het pakket dan?

0 Likes
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Bestaande CI+ kaartjes nog bruikbaar in nieuwe ONEup?

Naar aanleiding van jouw commentaar, master-magic1, waarvoor dank, dacht ik van hetzelfde nog eens in de Telenet chat te vragen. Per slot van rekening staat het dan "op papier". Ook die persoon zei eerst dat het ging, doch na de vraag van het kabelabbo, ging hij het navragen. Kwam terug met de info dat er eerst 20€ maandelijks op tafel moet gelegd worden zoals jij dacht.

 

Dat impliceert dat hun One abbotjes PAKKEN duurder zijn dan het vroegere Wigo.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bestaande CI+ kaartjes nog bruikbaar in nieuwe ONEup?

@raverke95 merci om het nog eens voor de zekerheid na te vragen, en had een vermoeden dat het moest betaald worden, zal iemand op de telefoon centrale geweest zijn die zijn les niet goed geleerd heeft.

nu is mijn gedachte met zekerheid bevestigd.

bedankt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
nick76
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Alles op zijn plek! Happy New Year! Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Bestaande CI+ kaartjes nog bruikbaar in nieuwe ONEup?

Bij telenet weten ze het duidelijk zelf niet...

 

Daarnet een hele vriendelijke dame aan de lijn gehad en daar direct de vraag gesteld voor de Telenet ONE 66€ (dus zonder TV Iconic of Flow) met onze CI-kaartjes.

 

Zij wist het ook niet, dus stelde de vraag aan hun interne experts via hun chat en kreeg 5min later de confimatie dat de CI kaartjes blijven werken...

 

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Bestaande CI+ kaartjes nog bruikbaar in nieuwe ONEup?

Ik bevestig het ook nog eens graag op De Netweters zelf. 

 

Om een CI+ kaart te laten werken of om het compacte signaal te ontvangen heb je een kabelabonnement nodig van Telenet. Ook goed om te weten: een kabelabonnement apart wordt al enige tijd niet meer verkocht, er zit steeds een decoder of TV-box bij. 

 

In ONE en ONEup kan je kiezen voor de optie TV iconic, dit bevat het kabel abonnement en de huur van de decoder/box. 


Wat dus betekent dat je ONE of ONEup moet nemen met Telenet TV iconic (€ 20) als je ook wil blijven gebruik maken van je CI+ modules/kaartjes. 

 

En er worden nog wel degelijk filters geplaatst, klanten die geen kabelabonnement hebben, zullen het compacte signaal ook niet kunnen ontvangen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

nick76
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Alles op zijn plek! Happy New Year! Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Bestaande CI+ kaartjes nog bruikbaar in nieuwe ONEup?

Bedankt Suzy om dit duidelijk aan te geven...

 

Als u deze inzichten kan meegeven intern in Telenet zodat de servicedesk medewerkers hiervan op de hoogte zijn, want nu is het een mengelmoes van welles / nietes...

 

Daarnaast zou dit op basis van de informatie bij ONE(UP) pagina's duidelijk moeten zijn, want er zullen hier nog veel klanten tegenaanlopen.

 

Mvg,

Nick

raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Bestaande CI+ kaartjes nog bruikbaar in nieuwe ONEup?


@Suzy  schreef:

 

 

Om een CI+ kaart te laten werken of om het compacte signaal te ontvangen heb je een kabelabonnement nodig van Telenet. Ook goed om te weten: een kabelabonnement apart wordt al enige tijd niet meer verkocht, er zit steeds een decoder of TV-box bij. 

 

In ONE en ONEup kan je kiezen voor de optie TV iconic, dit bevat het kabel abonnement en de huur van de decoder/box. 

 


Ook van mijn kant bedankt dat deze onduidelijkheid nu eindelijk eens opgelost is.

 

Wat ik wel erg jammer vind en blijf vinden is dat Telenet het uitschakelen van analoge tv heeft gebruikt als laatste zetje om hun decoder willens nillens door de mensen hun strot te rammen.

 

In het dagelijkse leven hou ik me vrij veel bezig met herstellen van tv-toestellen en plaatsen/instellen van nieuwe. 

Met het uitschakelen van het analoge signaal is het eens te meer duidelijk geworden dat er nog redelijk veel mensen zijn die echt geen boodschap hebben aan een settopbox voor diverse redenen (dit behoort een ander topic toe). 

Ook redelijk wat oude mensen die ergens wel internet nodig hebben op een eenvoudig tabletje om toch iet of wat mee te kunnen.

Hun vraag is meestal: gewoon tv kunnen kijken, zo eenvoudig mogelijk. Vaste lijn en licht internetabonnementje. De CI+ kaartjes is voor dergelijk publiek op tv gebied een godsgeschenk.

Erg jammer dat Telenet toch een zekere vorm van egoïsme aan de dag legt door hier geen gepast tarief voor te voorzien en de kaartjes meer en meer naar de achtergrond te drukken.

Ooit komt dat wellicht, maar vandaag de dag is lineaire tv nog lang niet dood hoor!

Bestaande CI+ kaartjes nog bruikbaar in nieuwe ONEup?


@Master-Magic  schreef:

die filter kan zelf zorgen dat je het compact signaal niet kan ontvangen,

heb die ook nog gehad met enkel internet en toen zat de VRT op de freq dat ze blokkeerden en toen kon je deze niet meer zien, de blokkering ging tot de freq van VTM HD die dan ook niet open ging met een CI module.


Ja dat is juist.

Wanneer een "TOF filter" geplaatst wordt, kan je het Compact Signaal niet meer ontvangen, gezien deze de frequentieband 117-334 MHz wegfiltert.

De frequenties 290 en 298 Mhz vallen in het gefilterde gebied 😉.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bestaande CI+ kaartjes nog bruikbaar in nieuwe ONEup?

@Ex-Netweter in theorie was dit zo, in de praktijk kwam het soms voor dat die enkel de VRT zenders doorliet in de geblokkeerde muxen aantal, en VTM HD bv niet, er zaten verschillende filters in omloop.

als ik een filter had door enkel internet kon ik nog naar de VRT zenders kijken, en die zaten op dezelfde Freq als in West Vlaanderen 😉 

je moest beetje geluk hebben.

maar de meeste waren gecodeerd zonder CI module.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Bestaande CI+ kaartjes nog bruikbaar in nieuwe ONEup?

@Suzy , dus in mijn geval. Het enige wat ik nog heb van Telenet is een Digitaal TV abonnement met een ci+ kaartje voor 18,44 € per maand, en dat gaan ze afsluiten ???

Of heb ik het helemaal misbegrepen?

 

Een verwarde klant 🤔🤪

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Bestaande CI+ kaartjes nog bruikbaar in nieuwe ONEup?

@Ex-Netweter jij hebt momenteel dus enkel het kabelabonnement dat je betaald? Geen zorgen, dit blijft zo. Maar moest jij ooit van abonnement wijzigen op gebied van digitale tv, gaat er vanaf dan standaard wel een decoder bijzitten. Want standalone kabelabonnement wordt niet meer verkocht. Dus hou dat in gedachten. Maar klanten zoals jij worden zeker niet verplicht om over te stappen naar Telenet TV iconic. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

Bestaande CI+ kaartjes nog bruikbaar in nieuwe ONEup?

@Suzy , okay, bedankt voor de verduidelijking. Mijn inwonende ma zal tevreden zijn dat ze naar alle VTM’s kan blijven kijken 💪🏽😃😃

0 Likes