Beantwoorden
GLKR
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

CEC Digicorder wordt niet onthouden

Hey iedereen,

 

Onlangs is er een probleem opgedoken waar ik nooit eerder last van heb gehad, namelijk CEC werkt soms wel, soms niet. Tot voor kort heeft het altijd gewerkt op de Digicorder, maar als ik nu de Digicorder aanzet start mijn Sony Bravia niet meer automatisch op (en deze is een AndroidTV en heeft geen updates uitgevoerd), net zoals de Digicorder. Als ik echter de Digicorder even zonder stroom zet en deze opnieuw laat opstarten werkt het wel totdat de Digicorder weer in slimme energiemodus is gegaan en dan is de setting precies weer weg. Alle andere aangesloten HDMI apparaten (CEC-enabled) werken en blijven werken zonder problemen, iemand een idee? Alvast bedankt!

0 Likes
23 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CEC Digicorder wordt niet onthouden

@GLKR  is het dan eens mogelijk de slimme energiestand modus uit te zetten en dan eens bekijken of je CEC wel blijft werken? 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GLKR
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

CEC Digicorder wordt niet onthouden

Hey @patrick37 , inderdaad, ik heb nu de slimme energiestand even uitgezet om te zien of het nu wel onthouden blijft 😉. Ondanks dat blijf ik het raar vinden dat het plots niet meer werkt (zonder dat er updates zijn gebeurd).

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CEC Digicorder wordt niet onthouden

@GLKR  ik heb ook niet overal een verklaring voor want het is en blijft techniek. Misschien dat het gewoon niet meer communiceert met de tv anders zou ik het niet weten. Je kan eventueel om die reden de decoder omruilen voor een andere maar dat hoef niet he.

Misschien eens de HDMI kabel versteken op een andere HDMI poort en zien of dat het dan wel terug werkt met de slimme energie stand. 

 

Let wel op als je besluit die te ruilen en je hebt opnames erop staan dan ben je die kwijt.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

CEC Digicorder wordt niet onthouden

@GLKR  Baat het niet, schaadt het niet: nu de slimme energiestand uit staat, zet de digicorder nog eens zonder stroom. Zet daarna de slimme energiestand terug aan.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GLKR
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

CEC Digicorder wordt niet onthouden

@Wheng en @patrick37 , inderdaad ik evalueer eens de komende dagen zonder de slimme energiestand en wordt alles onthouden, dan zal ik de digicorder nog eens zonder stroom zetten en dan de slimme energiestand terug aanzetten, I'll keep you posted, thanks guys!

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CEC Digicorder wordt niet onthouden

@GLKR 

Is er nog een ander toestel met hdmi aangesloten aan je tv of is het eens gebeurt? 

Ik vermoed dat je ergens bijkomende CEC instellingen kunt zien en aanpassen op je tv. 

 

Op mij Samsung tv bijvoorbeeld, is dat verstopt achter de source knop en daar kan een apparaat gesecteerd worden. Het vervelende is dat die informatie verloren gaat als het gesecteerde toestel niet meer actief is en dat de software in de tv eigenzinnig gemaakt is dat de gemaakte keuze in dat geval overruled wordt daar een aangesloten apparaat dat wel actief is. Om dat ongemak niet te hebben laat ik enkel de CEC toe van de Digicorder. Hopelijk kan ditbeen inspiratie zijn voor uw probleem.

F1Tim
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

CEC Digicorder wordt niet onthouden

Hoi daar,

 

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn DC-AD2200 Digicorder en mijn LG OLED55C8PLA TV: sinds deze week doet de CEC raar. Ik heb ook al vanalles uitgezocht, en het enige dat veranderd is, is dat er op de Digicorder blijkbaar op 9 juni een software-update is geweest... (te raadplegen in instellingen voor signaalsterkte denk ik). Ik ben ook benieuwd wat daar het probleem kan zijn...

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CEC Digicorder wordt niet onthouden

@F1Tim update aan de HDMI versie of een verbeterde beveiliging op de HDMI poort, waardoor die met de tv in conflict soms komt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GLKR
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

CEC Digicorder wordt niet onthouden

Hey @F1Tim en @Master-Magic, inderdaad, er is een update geweest en dat zal de oorzaak zijn van de CEC-problemen aangezien ik vroeger ook nooit geen problemen met CEC tussen de Sony Bravia en Digicorder heb ondervonden. Zou er ergens een platform bestaan zodat je deze bug kan melden en refereren naar hier omdat toch wel meerdere mensen hier problemen mee hebben?

 

PS: Als je de Digicorder niet in slimme energiemodus laat gaan, maar echter in stand-by laat, dan blijft het werken, maar na het inschakelen van de slimme energiemodus vindt er precies een reset van de instellingen plaats en werkt CEC terug niet meer (van de TV zelf heb ik geen update gedaan, alsook is er niet direct 1 beschikbaar, hij staat op de meest recente firmware).

0 Likes
GLKR
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

CEC Digicorder wordt niet onthouden

Zijn er nog mensen die ondertussen een oplossing zouden gevonden hebben voor dit probleem, of een platform hebben waarop bugs van digicorders kunnen gemeld worden? Alvast bedankt!

0 Likes
GLKR
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

CEC Digicorder wordt niet onthouden

Het uitzetten van de Slimme energiestand (of resetten van de Digicorder) heeft precies nog steeds hetzelfde, als de slimme energiestand uitstaat, dan onthoudt hij de settings (en dit sinds 02/06/2020 wanneer de digicorder werd geüpdatet qua firmware). Nog iemand een idee of mogelijkheid dat ik kan testen?

0 Likes
GLKR
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

CEC Digicorder wordt niet onthouden

@Suzy , zou dit eventueel eens kunnen gemeld worden, denk je? Ook @F1Tim heeft hier blijkbaar (met een ander TV-toestel) ook last van sinds de update. Alvast bedankt voor de info!

0 Likes
dwadj
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

CEC Digicorder wordt niet onthouden

@SuzyWe zijn ondertussen al 5 maanden verder !!!

Wanneer komt de update voor de digicorder ivm de CEC werkt niet meer na opstarten uit slimme energie stand !!!

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

CEC Digicorder wordt niet onthouden

@dwadj het heeft even geduurd, maar ik heb vrijdag 27/11 een update gekregen hierover. Dit probleem zou opgelost moeten zijn bij de volgende release van de digicorder. Normaal wordt deze vanaf 3/12 uitgerold naar de klanten, hou de komende periode dus zeker je digicorder en het gedrag in de gaten. 🤞


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.