Beantwoorden
SarahV
Professional Weetjesweter
Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

CI+ error 17 met TCL 55T8B

Hoi,

Vandaag (na wat vertragingen) mijn TV van Telenet ontvangen. TCL 55T8B
Toestel is ter vervanging van mijn Samsung TV wat ik altijd gebruikte met een CI+ van Telenet in de slaapkamer.

De TCL volledig volgens ‘het boekje’ geïnstalleerd .. updates .. netwerk .. Check OK. (Ik heb een ruime ervaring in IT, inst20241204_160819.jpeg20241204_161601.jpeg20241204_162144.jpeg20241204_162319.jpegallaties ..ect.)

Netjes alle kanalen laten scannen … digitaal & analoog (voor zover deze er nog is) en 327 digitale kanalen gevonden. Signaalsterkte +95%

Daarna de CI+ Module van Telenet in het toestel … even geduld .. koppelen tot 90% en telkens foutcode 17.

Verschillende keer een hardware reset van de TV gedaan, stroom aan/uit … 2x Telenet gebeld en CI+ module laten resetten … niets helpt. Steeds foutcode 17

Deze morgen op de Samsung geen enkel probleem … nu weer wat frustraties met een nieuwe (veel recentere) TV. Op andere (niet Telenet) digitale zenders geen probleem en TV-app ook geen enkel probleem.

Iemand toch nog wat extra tips?
38 reacties
Marc9820
Experienced Meerweter
BINGO! De volle 100! Topicwurm! Al 25 duimen!

Volgens de handleiding van het kaartje: (pagina 10)

Mijn tv-toestel toont de foutmelding ‘De koppeling tussen je

tv-toestel en je CI+ module is mislukt. Foutcode: 17’. Wat nu?

Mogelijks plaatste je jouw CI+ module in je tv-toestel voordat het scannen

van de zenders klaar is.

Voer het afstemmen van de zenders opnieuw uit (stap 3) en plaats dan pas je

CI+ module in je tv-toestel (stap 4)

Kijk ook of je coaxkabel (die zorgt voor je tv-signaal) juist is aangesloten!

Hij moet goed vastgeklikt zijn aan je tv-toestel en mag niet loshangen

thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

als bovenstaande niet helpt,

hangt er nog wat tussen aan de coaxkabel op die plaats, een digicorder met doorvoer, of splitter naar een radiotuner oid

probeer het eens recht in de muur aan te sluiten

ook de televisie enkele uren te laten aanstaan en dan eens af- en aan te schakelen van het net ?

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Bij een normale snelle scan voor telenet kom je aan 280 zenders waarvan een aantal radio zenders. 

Waarom doe je die snelle scan niet?

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Kijk ook de automatische update aan staat van de module

Laat de tv een tijdje op vtm staan

SarahV

Alle bovenstaande handelingen zijn uitgevoerd / nog steeds hetzelfde probleem. De extra digitale zenders zijn er van TCL TVplus. Mijn digitale zenders worden gevonden hoor, dus met de kabelverbinding is niets mis. Enkel wanneer het CI+ kaartje in de TV stop en het koppelen begint krijg ik foutcode 17. De CI+ is ondertussen al 3x door Telenet gereset.

Op mijn Samsung TV ging de CI+ module koppelen en dit kon enkele minuten tot 30 min. duren ... hier loopt de koppeling tot 90% waarna hij reeds na 1 min. met de foutmelding 17 komt. 😖

Wat ook raar is .. dit is de televisie wat je bij de feestpromo van Telenet krijgt maar deze staat niet in de lijst met compatible toestellen.

https://www2.telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje/

Zou mij verwonderen dat Telenet TV's verkoopt die niet werken met hun eigen dienst 🤔

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@SarahV  schreef:
Vandaag (na wat vertragingen) mijn TV van Telenet ontvangen. TCL 55T8B
De TCL volledig volgens ‘het boekje’ geïnstalleerd .. updates .. netwerk .. Check OK.
Iemand toch nog wat extra tips?

Volgens welk boekje 😊?

Ik zou een nieuwe scan doen. Zet de TV terug in fabrikesinstellingen en herbegin de installatie...

Ik ken het menu niet van dit toestel, maar doe een scan:

• alléén op Digitale kabel
  • niet op analoog scannen

Zorg ervoor dat je het menu vindt waar je een Netwerkscan kan doen (ook soms "snelscan" genoemd), en waar je de Frequentie (322 MHz), de Modulatie (256QAM), de Symboolfrequentie (6875) en het Netwerk-ID (22) kan ingeven.

In de vele screenshots hierboven ontbreekt de belangrijkste, namelijk het scherm waarmee je het scannen hebt gestart 🤗.

Als alles corrcet verlopen is,

• krijg je nu een zenderlijst met de zendernummers zoals Telenet ze heeft ingesteld.
  • Op kanaal 2 (VRT1), 4 (VRT CANVAS), 12 (KetNet) en 42 (Vlaams Parmenet) heb je nu al beeld (onversleuteld).
  • Daarna kan je de CI+ module insteken en laten koppelen.

Hopelijk lukt het.

@SarahV  schreef:

Wat ook raar is .. dit is de televisie wat je bij de feestpromo van Telenet krijgt maar deze staat niet in de lijst met compatible toestellen.

https://www2.telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje/

Zou mij verwonderen dat Telenet TV's verkoopt die niet werken met hun eigen dienst 🤔

Het zou mij niet verwonderen dat dit niet gestest werd 🤔

De lijst van compatibele toestellen wordt volgens mij niet biijgewerkt (dat zouden duizende toestellen zijn)

In principe zijn alle toestellen met een DVB-C tuner en een CI+ slot (v 1.3 of hoger) compatibel. Jouw toestel heeft een DVB-C | DVB-S2 | DVB-T2 tuner en een CI+ v1.4 interface, dus per definitie compatibel.

Ik denk eerder dat er een probleem is met de module/kaart.

Indien <2 jaar kan je die omruilen in granatie. Deze zijn wel niet meer te koop.

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Kijk eens in menu of LCN  aan staat

Herstart de tv vanuit fabrieksinstelling steek de kaart al in de tv

Neen de tv moet werken op kaartje

De zender van vrt kan je zien ook zonder kaart dat klopt

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@SarahV  schreef:

Alle bovenstaande handelingen zijn uitgevoerd / nog steeds hetzelfde probleem. De extra digitale zenders zijn er van TCL TVplus. Mijn digitale zenders worden gevonden hoor, dus met de kabelverbinding is niets mis. Enkel wanneer het CI+ kaartje in de TV stop en het koppelen begint krijg ik foutcode 17. De CI+ is ondertussen al 3x door Telenet gereset.

Sta me toe om toch een beetje te twijfelen. De TCL TVplus zenders kunnen niet gevonden worden met het scannen van de DVB-C zenders. De TCL zenders kan je enkel krijgen met een netwerkaansluiting.

Als je kan zet het zoeken naar analoge kanalen uit. Dat duurt te lang en is volledig nutteloos. 

Dus probeer opnieuw te scannen en doe een snelle scan (mogelijk heeft dat een andere naam op je toestel). Kan je Telenet kiezen? Dan staan normaal alle parameters goed. Kan je Telenet niet kiezen dan moet je de juiste parameters ingeven: netwerk 22, frequentie 322 of 322000, modualtie 256 QAM en symbool frequentie 6875.

Ik vermoed dus dat je een algemene scan gedaan hebt. Een snelle scan duurt hoogstens een minuut of twee. 

SarahV

Ik heb netjes de zenders .. 1 VTM .. 2 ... VRT ... 📺

VTM is gecodeerd ... VRT niet.

Dan netjes de CI+ module erin geplaatst en "bezig met koppelen ..." 10% 20% ... gaat redelijk vlug en aan 90% stopt het. Dan duurt het even tot een minuut waarna ik de error code 17 krijg. 

Signaalsterkte, reset fabriekstellingen, kaartje in / uit .. voor / nascan ... reset kaartje door Telenet ... updates TV ... allemaal gedaan.

En voor de verandering van TV werkte het kaartje perfect in mijn 'oudere' Samsung 🤔

SarahV

Snelle scan ... handmatige instellingen ... allemaal al gedaan.

Mijn zenders staat er netjes op ... gecodeerd ... maar het kaartje blijft de foutcode geven.

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@SarahV  schreef:

...

En voor de verandering van TV werkte het kaartje perfect in mijn 'oudere' Samsung 🤔

Dan zijn  er twee mogelijkheden: ofwel is je CI+ defect (kaartje zelf of de module die je in de tv staakt), ofwel is er een probleem met je tv.

Om te weten of het de CI+ module met kaartje van Telenet is dat defect is, probeer eens met een andere tv, eventueel bij familie of vrienden. Als je daar ook een fout krijgt dan je weet je dat daar het probleem. Krijg je daar geen fout dan ligt het probleem aan je tv. In dat laatste geval controleer eerst of er updates zijn voor je tv. Installeer die update. Blijft het probleem, neem dan contact op met de verkoper van de tv, want het toestel doet niet wat het moet doen. Toestel gekocht in België, beroep u op de waarborg van twee jaar.

SarahV

Vandaag nog even een test gedaan:

De vraag is nu ... de TCL werkt op Google TV software (alle updates van de software & hardware gedaan) Is Telenet hun feestpromo niet compatibel met hun eigen systeem? 🤔

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@SarahV  schreef:

Is Telenet hun feestpromo niet compatibel met hun eigen systeem? 🤔

Kan. Het kan ook zien dat er een defect is aan de TV

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Freshman Meesterweter

Je hebt alle updates binnengehaald via de tv

Dan ligt het aan de tv  je hebt de doos nog hoop ik

Hij zal terug opgestuurd moeten worden

Neem contact met telenet

Of met TCL

https://www.tcl.com/be/nl/service-request